אלהם חאזן, מקום 13 ברשימת כחול לבן, נפגשה עם יו"ר מפלגת רע"מ מנסור עבאס וביקשה ממנו שלא ימליץ על יו"ר יש עתיד יאיר לפיד אצל נשיא המדינה, אלא על יו"ר כחול לבן בני גנץ - כך דווח באתר Panet. עבאס כבר נפגש לפני יומיים עם לפיד והשניים הודיעו שהשיח ביניהם יימשך בימים הקרובים.

חאזן מסרה בתגובה: "פגשתי אמש את ח"כ מנסור עבאס ביוזמה עצמאית שלי ולא בשליחות גנץ או בקשה מכחול לבן. ביקשתי ממנו שלא ימליץ על נתניהו".

מכחול לבן נמסר: "בעקבות המפגש - גנץ הבהיר אמש בישיבת סיעה כי אף אחת ואחד לא מוסמך לנהל את המגעים הפוליטיים מלבדו".

כזכור, אתמול פנה גנץ למנהיגי "גוש השינוי" וקרא לקיים בדחיפות פגישה מרובעת בכדי לפתור את הפלונטר הפוליטי ולמצוא את הדרך להחליף את נתניהו. "קראתי למנהיגי גוש השינוי לשבת בהקדם האפשרי בכדי שנוכל להקים ממשלה ישרה ולעצור את שלטון נתניהו. כנבחרי ציבור, יש לנו אחריות וחובה מוסרית לשים את האגו בצד ולפעול לקידום הקמת ממשלה ואני אעשה הכל כדי שזה יקרה", הבטיח גנץ.

"לכן, שוחחתי היום עם יאיר לפיד, נפתלי בנט וגדעון סער, והצעתי להם שניפגש ארבעתנו בכדי לנסות ולמצוא פתרונות ביחד עם המפלגות הנוספות בגוש השינוי - בלי פסילות, ובלי חרמות. צריך לבוא עם עקרונות, אבל גם עם גמישות שתאפשר להקים ממשלה ולמנוע מנתניהו להישאר. יש רק דרך אחת לעשות את זה - אם האגו יילך, ביבי יילך". 

כאמור, עבאס נפגש מוקדם יותר השבוע עם יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, במסגרת ניסיונו של לפיד לגבש קואליציה של "גוש השינוי". באתרים הערביים Banet ו-Hala TV דווח כי עבאס הציב מספר דרישות על השולחן מול לפיד, בתמורה לתמיכתו בהקמת הממשלה, ביניהן: תוכנית מעשית למיגור הפשע בקהילה הערבית, הכרה בכפרים לא מוכרים בנגב, והקפאת חוק קמיניץ.

לאור הדיווחים, מפלגת רע''מ פרסמה הודעה רשמית מטעמה בה נאמר כי "כל הפרסומים בכלי התקשורת בנוגע לדרישות שעלו בפגישה בין חה"כ ד"ר מנסור עבאס לבין חה"כ יאיר לפיד הם בגדר שמועות והשערות ועל דעת הגורם המפרסם בלבד". במפלגת רע''מ הודיעו כי יש להסתמך רק על הודעות רשמיות מטעמם בנושא המו''מ וכי "רק חברי הכנסת ברע"מ ובעלי התפקדים הרשמיים בתנועה ובמפלגה הם המוסמכים היחידים לייצג את עמדותנו".