ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר ימינה נפתלי בנט קיימו היום (שלישי) פגישה נוספת, ביחד עם נציגי צוותי המו"מ של הליכוד וימינה - יעקב אטרקצי ועו"ד מיכאל ראיבלו מטעם הליכוד וטל גן-צבי ושלום שלמה מטעם ימינה. בסיום הפגישה נמסר כי " סוכם כי צוותי המו״מ ייפגשו בהמשך".

כזכור, בסביבת נתניהו הביעו שביעות רצון מהאווירה החיובית בפגישה שהתקיימה אתמול עם בנט, ואוטימיות לנוכח ההצהרה שלו בישיבת סיעת ימינה שהליכוד יכול "לספור את אצבעות ימינה".

בהצהרה בפתח ישיבת סיעתו, בה חזר על הבטחתו לפעול למניעת בחירות נוספות, אמר יו"ר ימינה כי "מטרתי היא למנוע סיבוב חמישי של בחירות, נתניהו יכול לספור את האצבעות של ימינה להקמת ממשלה ימנית".

"יצאו מספר פרסומים כאילו נושא התפקיד שלי מהווה חסם", אמר בנט. "זה שקר מוחלט, פייק ניוז, לא הדרישות שלי מהוות חסם להקמת הממשלה. יכולתי כבר בשעה הזו לשבת בכיסא רה"מ לו זו הייתה מטרתי עליונה. מטרתי היא למנוע סיבוב חמישי של בחירות. כל מי שנד בראשו רואה שישראל מתמודדת עם אתגרים עצומים - האג, איראן, חל"ת, המוני תפקידים במערכת הציבורית שלא מאוישים תקופה ארוכה. המדינה לא פועלת. אנחנו צריכים לצאת מזה כמה שיותר מהר. היא צריכה להתמקד בחבלה באויבים ולא בעצמה. הקרקס הזה של בחירות מספר 5 מסמן לאויבינו שאנחנו בהתפרקות. זה הדבר האחרון שאנחנו צריכים".

הוא הוסיף כי "המערכת הפוליטית צריכה לצאת מהקיבעון שלה. אתם שומעים שיש מפלגות שעושות קמפיינים, אני מבקש מכל ראשי המפלגות - זו חכמה קטנה להתחנף לציבור, החוכמה הגדולה היא להתנהג באחריות. המחנות עכשיו זה לא ימין או שמאל, אלא אנשים עם אחריות שפועלים בכל כוחם להקים ממשלה מול מחנה הפקרות שאנשים בשם עקרונות "נשגבים" כביכול מטרפדים את זה. רדו מהעץ".

"מי שיפעל למען הקמת ממשלה יציבה ימצא אותי כבן ברית נמרץ ויצירתי, ימצא אותי ואותנו נלחמים בו בכל כוחנו", המשיך יו"ר ימינה. "אנחנו בפתח השבוע החשוב ביותר בלוח השנה הישראלי, ואחריותנו כמנהיגי העם היא לא לאכזב את העם זה, לזכור שבמלחמות ישראל היו אנשים מכל קשת הדעות. וגם היום, בגבול הלבנון ובמדבר מצרים, יש אנשים שונים שכולם אוהבים את מדינת ישראל. בואו לא נאכזב אותם, נמצא נוסחאות שיאפשרו לנו לשבת יחד, וננהל את מדינת ישראל".

בעקבות דבריו זומן בנט ללשכת רה''מ לפגישה דחופה עם נתניהו בארבע עיניים שנמשכה כשעתיים, כשלאחריה סוכם על הפגישה שתתקיים היום.