הצרות של רה"מ: יו"ר הציונות הדתית בצלאל סמוטריץ', מי שרבים בימין קיוו שישנה את דעתו ויאפשר הקמת ממשלה בראשות נתניהו, תקף הלילה (בין שבת לראשון) בחריפות את האחרון על רקע המתיחות בדרום.

בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו כתב סמוטריץ': "תגידו, אחרי אין ספור אירועי טרור ולינצ'ים של האויב הערבי בימים האחרונים ואחרי מטח טילים מעזה לישובי הדרום נתניהו אשכרה קרא הערב 'להרגיע את הרוחות מכל הצדדים'??? יכול להיות שבאמת הגיע הזמן להחליף אותו".

בציוץ נוסף כתב סמוטריץ': "הפקרת מדינת ישראל וביטחון אזרחיה לפורעים ערבים ואז ראש ממשלה שמרגיש מהאו"ם זה לא חלק מהערכים שלי. צר לי. בדיוק כמו הקמת ממשלה שנשענת ותהיה תלויה בתומכי טרור ששוללים את קיומנו כאן ונותנים גב לפורעים האלה. ובמשפט אחד שהגיע הזמן שאתה וחבריך תפנימו: אני איש ימין לא ביביסט".

בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

מי שמיהר להגיב לדבריו של סמוטריץ' היה יו"ר סיעת הליכוד, מיקי זוהר, שכתב: "כפיות טובה. קווים לדמותה. עברת את אחוז החסימה כי הליכוד תרם לך שלושה מנדטים, קצת צניעות לא תזיק". 

יו"ר הציונות הדתית לא נותר אדיש לדבריו של זוהר, והשיב: "מיקי, אם כל אחד כאן שטוען שהוא 'תרם' לי שלושה מנדטים היה אכן עושה את זה היו לי היום 15 מנדטים.. אז חאלס כבר עם השטויות האלה. ביבי לא עשה לי טובה אישית ולכל אורך הדרך הדגשתי שאני לא מחויב לו אישית אלא לערכי הימין והציונות הדתית שלי".

בהמשך כתב: "ואז כשהוא כבר מכנס דיון הוא מתבטא כאילו הוא מהאו"ם וקורא להרגיע את שני הצדדים. הטשטוש בין התוקף לקורבן והשוואה המלאכותית הזו הם איוולת עובדתית מוסרית ואני לא מוכן להשלים איתה. נתניהו חייב להוביל קו תקיף וחסר פשרות שישיב את הביטחון לאזרחי ישראל באופן מידי".