בחירות 2022: באי כוח מפלגות תקווה חדשה וחוסן לישראל עתרו היום (חמישי) ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית, השופט יצחק עמית, נגד הליכוד בדרישה להסיר פרסום שעלול לטענתם להטעות את הציבור.

ליברמן: "ברגע שנתניהו לא יגיע ל-61 מנדטים - סביר שבליכוד יגידו לו לפנות מקום

העתירה מתייחסת לפרסום של כחול לבן-התקווה החדשה שבו נכתב "נרכיב ממשלה יציבה בלעדיו" על רקע תמונת ראש של יו"ר הליכוד בנימין נתניהו.

המודעה של כחול לבן התקווה החדשה (צילום: ללא קרדיט)
המודעה של כחול לבן התקווה החדשה (צילום: ללא קרדיט)

הליכוד בתגובה פרסם מודעה דומה, לכאורה בשם כחול לבן-התקווה החדשה, בה נכתב "נרכיב ממשלה איתו" כשברקע תמונה של ח"כ אחמד טיבי (הרשימה המשותפת).

המודעה של הליכוד (צילום: ללא קרדיט)
המודעה של הליכוד (צילום: ללא קרדיט)

העותרים טוענים כי מדובר בפרסום מטעה שיש בו חשש כי הוא עלול להטעות את האדם הסביר שעלול לחשוב כי המודעה עם התמונה של טיבי ברקע היא מודעה של כחול לבן-התקווה החדשה.

לטענתם מדובר לא רק בהטעיה מכוונת אלא אף כדי זיוף על כל המשמעויות הכרוכות בכך. "כפי  שניתן לראות מהשוואת הפרסום המקורי לפרסום המטעה המשיבה השאירה את העיצוב, צבעיו וצורתו של הפרסום המקורי וחמור מכל, השאירה בכוונת מכוון את שמן של העותרות כמי שכביכול אחראיות לפרסום המטעה", נאמר בעתירה.

לפיכך דורשים העותרים מהשופט להוציא צו מניעה שאיסור על הליכוד לפרסם את הפרסום המטעה בכל אתרי המדיה השונים וכן על הסרת מה שכבר פורסם.

השופט הורה לליכוד להשיב לעתירה עד ליום ראשון.