סגן השר אביר קארה הוא אחת השאריות האחרונות של מפלגת "ימינה" של ראש הממשלה נפתלי בנט. כעת, למרות פרישת בנט, הוא ממשיך במפלגה ואף הצטרף לשרת הפנים איילת שקד בחבירתה ל"דרך ארץ" והקמת "הרוח הציונית". הבוקר (ראשון) שוחח קארה עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM והבהיר מעל לכל ספק: "אביר קארה הוא לא חלק מגוש נתניהו, מה שהוא לא עשה ב-12 שנה, לא יעשה גם ב-12 הבאות".

שקד בריאיון ראשון לאחר האיחוד עם הנדל: "מעולם לא פסלתי את הליכוד"

מירי רגב: זה התנאי לצירוף שקד והנדל לממשלה הבאה בראשות נתניהו
 

בפתח דבריו הסביר סגן השר את ההסכם שיש לו מול שקד לקראת הקמת הממשלה הבאה: "בכל מקרה, התפקיד הרביעי במידה ואני מקום חמש, יהיה שלי. לא של אף אחד אחר, המטרה שלי היא להביא תפקיד כלכלי בכיר. אני אקבל את התיק הרביעי או התפקיד הרביעי שהמפלגה תקבל".

לאחר מכן, קארה נשאל על מצב המפלגה החדשה בסקרי המנדטים, מהם עלה כי שקד והנדל לראשונה עוברים את אחוז החסימה ומגיעים לארבעה מנדטים. "אני חושב שמהמקום שהתחלנו אפשר רק לעלות, אנחנו גם מביאים איתנו בשורה גדולה שאין מפלגות אחרות שעושות את זה", טען קארה ואף הוסיף כי "היום כל המפלגות הן בעמדות ביבי או לא ביבי, זה גורם למצב שכל המדינה תקועה. אנחנו רוצים לכפות ולהביא את ישראלי לממשלת אחדות".

"אני מסרב לקבל את זה שהעם מחולק לשניים. שיהיה פה מאוד ברור, אביר קארה הוא לא חלק מגוש נתניהו. אני איש ימין, אני מאמין בכלכלה חופשית ובשוק חופשי. אני מאמין שמה שאדם לא הצליח לעשות ב-12 שנים, הוא גם לא יעשה ב-12 השנים הבאות", אמר סגן השר.

לדבריו, הוא יטיל וטו על ממשלת 61: "לא נשלים לנתניהו וגם לא לצד האחר. אנחנו רוצים לכפות ממשלה רחבה. אנחנו נקבל תפקיד הרבה יותר גדול למדינת ישראל וזה באמת לייצר אחדות בעם אחרי חמש מערכות בחירות בתוך תקופה של מספר שנים זה דבר פשוט לא הגיוני. אני באופן אישי מסתכל באמת על איך אני יכול להשפיע על המדיניות הכלכלית של הממשלה הבאה, ובלי יציבות שלטונית, בלי ממשלה שתבוא לכאן לארבע שנים, שלא מעבירה תקציב, שאין לה תוכנית ואין לה יכולת לבצע אותה כי כל שנה אנחנו הולכים פה לבחירות, אני חושב שזה מה שמשפיע באופן ישיר על יוקר המחיה והדיור בישראל".  

על האפשרות שנתניהו יחליט לצאת בקמפיין ש"ישתה" מנדטים מ"הרוח הציונית" טען קארה כי "אני לא חושש בכלל, אני חושב שבכלל החלוקה הזאת בתוך העם, דווקא אנחנו מביאים איתנו בשורה מאוד מאוד גדולה. אני חושב שאחרי כל הבחירות האלה, הבשורה האמיתית היא שיש לאנשי ימין שלא רואים את עצמם כחלק מגוש נתניהו למי להצביע. גם אנשי מרכז שמאל שלא רואים את עצמם כחלק מאיזשהן עמדות סוציאליות, אפילו קומוניסטיות שיש בכנסת, ורוצים לראות כלכלה חופשית ושוק חופשי, יש להם למי להצביע". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, fm103    

בנוסף, גם שר התקשורת יועז הנדל התראיין הבוקר בגלי צה"ל והסביר את הסיבה לחיבורו עם איילת שקד: "אנחנו קודם כל שותפים, הקמנו את השותפות הזו מתוך הבנה אידאולוגית וראיית עולם אידיאולוגית. אנחנו שנינו נמצאים בימין הממלכתי. נתניהו הוא לא הפתרון אלא הבעיה אבל אנחנו מבינים שאין ברירה אלא להקים ממשלת אחדות רחבה. הדרה של חצי מהעם היא דבר לא נכון ולא ראוי".