לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: אליס גולדמן.

אליס גולדמן, מתמודד לרשימת מפלגת העבודה

מי אני?

"עורכת דין, בת 54, משפטנית בעלת שני תארים ראשונים במדעי המדינה ובמשפטים, ותואר שני בלימודי משפט, תושבת נשר במפרץ חיפה, קצינת קשר (מיל') בחיל האוויר. בזכות פעילותי הציבורית ההתנדבותית במשך השנים, זכיתי להערכה: 'אשת השנה' בתחום הסביבה מטעם עיתון ידיעות המפרץ עיטור ההוקרה מטעם תנועת אומ"ץ על פעילותי למען תושבי הצפון אות 'אשה משנה עולם' מטעם הוועדה לקידום מעמד האישה בכנסת ופרס 'הגלובוס הירוק' בשם תנועת אומ"ץ על פעילותי נגד הזיהום התעשייתי במפרץ חיפה

מדוע לבחור בי?

"השנה ציינתי עשור לפעילותי נגד המפעלים המזהמים במפרץ חיפה והצלחתי יחד עם חבריי להביא את המאבק לתודעה הציבורית, להקטין את הרחבת בתי הזיקוק ולהביא את הממשלה להכריז על העתקת המפעלים המזהמים בתוך עשור. אני שותפה במספר מאבקים סביבתיים ובהם:
המאבק נגד הקמת אסדות גז בסמוך לחופי ישראל והמאבק נגד הקמת שדה תעופה בעמק יזרעאל. אני נמצאת בקשר הדוק עם ארגונים ופעילים למען זכויות בעלי חיים ופועלת לקידום חקיקה למענם".

"כאזרחית נחושה ומסורה לטובת הצדק והאינטרס הציבורי, הצלחתי לנצח פוליטיקה רעה וגופים דורסניים ולגרום למפנה לטובת ציבור רחב. 
כחברת כנסת אני מבטיחה להמשיך ולפעול למען החברה והסביבה ולמען חקיקה צודקת למען חסרי הישע".

"כמשפטנית וחברת הנהלה מזה 15 שנים בתנועת אומ"ץ למאבק בשחיתות שלטונית, הייתי שותפה לחיזוק מעמדם של חושפי שחיתויות ע"י יישום 'חוק לעידוד טוהר המידות' במגזר הציבורי ומתן תעודת הוקרה על תרומה לטוהר המידות במוסדות ציבור לחושפי שחיתויות ע"י נשיא המדינה".

משהו שלא יודעים עלי

"אני צמחונית אידיאולוגית והקמתי את החוג לזכויות בעלי חיים במפלגת עבודה".