לקראת הבחירות המתקרבות, "מעריב אונליין" מכיר לכם את האנשים שרוצים להיכנס לכנסת במפלגות השונות. מועמדים רבים ברשימות השונות ינסו להגיע לקו הגמר, ולהפוך לחברי הכנסת מן המניין בכנסת ה-25. בכל יום נספר לכם על מספר מועמדים שעשויים להיות חברי הכנסת הבאים של ישראל במסגרת פרויקט "הכר את המועמד". והפעם: יאיר (יאיא) פינק.

יאיר (יאיא) פינק, מתמודד לרשימת מפלגת העבודה

מי אני?

"יאיר (יאיא) פינק מתמודד במפלגת העבודה, בן 38, מיקנעם. נשוי לאוריה, אב לנגב ובארי, מייסד ומנכ"ל לשעבר של לובי 99, מייסד דמוקרטTV ומנכ"ל דרכנו בשלוש השנים האחרונות. רס"ן במילואים, בוגר ישיבת הקיבוץ הדתי, ראש המטה של יו"ר האופוזיציה שלי יחימוביץ, ראש מטה ההסברה של יצחק הרצוג בבחירות 2015, מנהל מטה השטח של עמותת 'תג מאיר'".

למה לבחור בי?

"אני רוצה להחזיר את הברית ההיסטורית בין תנועת העבודה לציונות הדתית המתונה והסוציאלית. אני מייצג יהדות של צדק חברתי וקדושת החיים, הדאגה לגר, ליתום ולאלמנה. כמו שהצלחתי להקים את לובי 99 ואת דמוקרטTV – גם בכנסת אקדם ביצירתיות ונחישות, הרחבה תקציבית להשקעה באזרחים ובצמצום הפערים בישראל, נישואים אזרחיים ותחבורה ציבורית בשבת – כי כפייה דתית רק מרחיקה ישראלים מהיהדות". 

מה לא יודעים עלי?

"אני צמחוני מגיל 7, חבר בבעלות של הפועל 'קטמון' ירושלים, בוגר תנועת הצופים הדתיים. אני קרוי על שם בן דודי יאיר לנדאו שנהרג במלחמת לבנון הראשונה".