בימים האחרונים נפגשו צוותי המשא ומתן של האיחוד הלאומי ועוצמה יהודית כדי לנסות ולהגיע להסכמות לריצה ברשימה משותפת. המשא ומתן התפוצץ - וכעת קיים נתק בין המפלגות.

ל"מעריב" נודע כי ההצעה הסופית של האיחוד הלאומי לעוצמה יהודית הייתה המקום החמישי ברשימה, ואילו בעוצמה יהודית דרשו שני מקומות ריאליים: 3 ו־6 או 4־5. באיחוד הלאומי סירבו בתוקף, בטענה שמדובר בדרישות מופרזות.

"הם רוצים עשר ציפורים על העץ במקום ציפור אחת ביד. כדאי לטובתם שיירדו מהר לקרקע המציאות", אמר גורם באיחוד הלאומי המעורה בפרטי המשא ומתן. לדברי הגורם, בידי האיחוד הלאומי סקר עומק של מינה צמח, שבו השתתפו 2,000 משיבים. מהסקר עלה כי האיחוד הלאומי־הבית היהודי מקבלות יחדיו 5 מנדטים ואילו עוצמה יהודית מקבלת 2 מנדטים. במקרה שבצלאל סמוטריץ' יעמוד בראשות רשימת האיחוד הלאומי־הבית היהודי, שירוצו ללא עוצמה יהודית, 60% ממצביעי עוצמה יהודית יצביעו לרשימה של סמוטריץ'. עוד עלה מן הסקר כי חיבור של האיחוד הלאומי־הבית היהודי עם עוצמה יהודית יביא 2 מנדטים חדשים, אך במקביל גם יבריח מנדט אחד של מצביעים שלא מעוניינים בחיבור עם הזרם הכהניסטי.

הסקר הראה עוד כי 40% מהציבור הציוני דתי, שלא הצביע בבחירות אחרונות לבית היהודי, יפסול אוטומטית הצבעה לבית היהודי - במקרה שהיא תתאחד עם עוצמה יהודית.

במקביל, החל משא ומתן בין הרב רפי פרץ, שנבחר לעמוד בראשות הבית היהודי, לבין ראשי האיחוד הלאומי. הרב פרץ דורש לקבל לידיו את המקום הראשון ברשימה, את התפקיד הבכיר ואת כל סמכויות הניהול. אולם באיחוד הלאומי לא מוכנים לכך בשום פנים ואופן. לדבריהם, רוב הציבור מעדיף את סמוטריץ' בראשות המפלגה, כי הביא הישגים פרלמנטריים רבים בכנסת היוצאת, ואילו הרב פרץ הוא טירון פוליטי, העושה כעת את צעדיו הראשונים בתחום זה.