חברי מרכז וראשי סניפים מקדמים בשעות האחרונות היום (רביעי) עצומה הקוראת ליו"ר הבית היהודי, הרב רפי פרץ, להסכים להנהגה משותפת עם בצלאל סמוטריץ' לצורך איחוד המפלגות לרשימה אחת.


בעצומה נכתב כי "חברינו במפלגת האיחוד הלאומי, בעלי קווים אידאולוגיים זהים ומשותפים, ואך טבעי שבבחירות הקרובות תהיה רשימה אחת לכנסת אשר תייצג נאמנה את הציבור הדתי לאומי, על גווניו. לאור התארכות המשא ומתן עם מפלגת האיחוד הלאומי, אנו קוראים לך בזאת לעשות כל מאמץ להגיע לכדי חתימת הסכם בהקדם האפשרי".

עוד נכתב בעצומה: "אנו מציעים וקוראים בזאת שתנהיגו יחד את המפלגה המשותפת. כאשר במקום הראשון יוצב הרב רפי פרץ, במקום השני יוצב בצלאל סמוטריץ', והובלת הרשימה תהיה יחדיו מתוך אחריות לקהל הבוחרים וחלוקת תפקידים ותחומי אחריות בצורה הוגנת". חברי מרכז הבית היהודי הוסיפו עוד וכתבו כי "רק חבירה לאיחוד הלאומי תביא את המפלגה לחוף מבטחים מבחינת כמות המנדטים. אין לנו את הפריבילגיה להיכנס לריב ומדון עם אחינו באיחוד הלאומי".
העצומה פחות מצאה חן בעיני ראשי הבית היהודי, כי לפני שעה קלה נשלחו הודעות SMS ממטה המפלגה המבקשות מחברי המרכז שלא לחתום על העצומה. "אנו מבקשים מחברי המרכז לנהוג באחריות ולא לחתום על עצומות שאינן תורמות דבר. סומכים על הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' שיגיעו בהקדם האפשרי להסכם הוגן עבור שתי המפלגות".

צוותי המשא ומתן של הבית היהודי והאיחוד הלאומי יושבים כעת בניסיון נוסף להגיע להסכמות לריצה משותפת, אולם לעת עתה לא נרשמה התפתחות משמעותית למרות המאמצים והלחצים. תגובת הבית היהודי תפורסם כשתתקבל.