קורא לביטול הרוטציה: מפלגת כחול לבן, מאז הקמתה, חולשת על הרבה מהקולות של בייס השמאל מרכז, דבר המאיים על מיקומה הפוליטי של מפלגת העבודה, מפלגת השמאל המובהק הגדולה ביותר. יו"ר המפלגה, אבי גבאי, דיבר הבוקר (ראשון) עם אילה חסון בתוכניתה ב-103FM ופנה שוב למנהיגי כחול לבן, יאיר לפיד ובני גנץ, לבטל את הרוטציה ביניהם על מנת להגדיל את המחנה: "מי שרוצה לנצח את נתניהו צריך לעשות הכל כדי לנצח את נתניהו".
 
גבאי המשיך: "הסיטואציה שלנו מורכבת. אני התפטרתי ממשלת נתניהו במאי 2016 ואמרתי לעצמי שאעשה הכל כדי שנתניהו לא יהיה ראש הממשלה. אני פועל בראייה של המחנה כולו אך חושב שבלי מפלגת העבודה לא יהיה כאן שינוי. אין ספק שהסיטואציה מורכבת, אך אני מאמין שככל שמפלגת העבודה תהיה חזקה יותר כך ייטב למחנה".
 
לפיד רמז שהם מתכוונים לקחת לכם מנדטים.

"אנחנו נלחמים בזה. זו אמירה חסרת אחריות. כחול לבן זה מיזם פוליטי שתפקידו להביא מצביעים מהימין הרך כדי שנוכל להחליף יחד את נתניהו. אם כל מה שמעניין את המיזם הפוליטי זה להביא את המצביעים של העבודה ושל מרצ אז לא יהיה פה שינוי".
 
על פי הסקרים לא נראה שהייתה זליגה מתוך הגושים אחד אל השני.
"כשאני מנסה לשכנע אנשי ימין להצביע לנו, יש כאלה שאני מצליח ויש כאלה שלא. לחלק אני קורא להצביע לכחול לבן. חלקם מודאגים מהרוטציה בין גנץ ללפיד. מי שרוצה לנצח את נתניהו צריך לעשות הכל כדי לנצח את נתניהו. על פי כל הסקרים שלנו שיש אנשים שלא מצביעים לכחול לבן בגלל הרוטציה והם צודקים. כמו שלא נכון שראש הממשלה יהיה יותר משני קדנציות ככה לא נכון שיהיה לנו ראש ממשלה לשנתיים".
 


גנץ לא היה שעה ורבע בפוליטיקה וכבר קיבל 20 מנדטים.
"אנחנו לא חיים בזמנים רגילים. יש לנו מלחמה אמתית על איך מדינת ישראל תראה אחרי העשירי באפריל. אם נתניהו ינצח מדינת ישראל תמשיך להיראות כמו שהיא היום. מדינה של שיסוי, פילוג ובה השחיתות הפכה ללגיטימית עם מערכת בריאות שהפסיקו לטפל בה. רק תראו את המצב בדרום. אנחנו חייבים שינוי. גם לי היה לא קל להתפטר מהממשלה. הייתי שר וחלמתי לעשות דברים אך עזבתי כי יש קו אדום וערכים שאני לא מוכן לעבור".

אז אתה קורא ללפיד לבטל את הרוטציה?
"חד משמעית, לטובת היכולת שלנו לנצח את נתניהו".