יוחנן פלסנר. נשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה דיבר היום (רביעי) בכנס הבחירות של הג'רוזלם פוסט, וביכה את אובדן הסולידרית בחברה הישראלית. "החברה הישראלית הא המפסידה הגדולה בבחירות הללו", אמר פלסנר, "איבדנו את הסולידריות, את האחדות, את האמון בין רשויות המדינה השונות ובינן לאזרחים. מערכת הבחירות חותרת כדי לשסע ולפרד. הציבור לא איבד אמון בערכים הדמוקרטיים, למעשה, אם במקום רשימות היינו צריכים להצביע לערכי הייסוד בהם אנחנו מאמינים, היינו מגלים שהמשותף רחב מאוד. בחירות לא אמורות לעודד מלחמת אחים, לפרד ולהקצין. עלינו לדרוש מהפוליטיקאים שישנו את הטקטיקה הזאת". 
 
"שניים מהאתגרים שעומדים בפני המועמד שיבחר, יהיו לקבוע את חוקי המשחק במסגרתם יכול להתנהל הדיון הציבורי ושינוי השיטה כך שמפלגות קטנות לא יהיו לשון המאזניים. רק בקדנציה החולפת שינו 14 פעמים את חוקי היסוד של המדינה. לשם ההשוואה, במשך 200 שנות עצמאותה שונתה החוקה האמריקאית רק 28 פעמים. צריכה לקום ממשלה רחבה שתקבע כללים ברורים ומחייבים".
 
"הקואליציה הבאה תהיה מורכבת ממפלגות רבות שלכל אחת זכות וטו, כך מפלגות שלא מייצגות את הציבור ישפיעו על 95% מהאזרחים. המיעוט יקבע גם בשאלות יסוד. לא ייתכן ששיקולים קואליציוניים יכתיבו את פני המדינה. משימתנו להגיע לשני גושים גדולים שיובילו למציאת מכנים משותפים. יש להעניק מנדט למי שיעמוד בראש הרשימה הגדולה, כך הבוחרים יעדיפו לבחור ברשימות גדולות והפוליטיקאים יתאחדו במקום להקצין.  כפי שאמר בנימין נתניהו, בשעתו: "זה לא הזמן ליצור פילוג זה הזמן לאחד את הקרעים אם אנחנו רוצים ליצור שלום בחוץ קודם עלינו ליצור שלום מבית", סיים את דבריו.