מפלגת הליכוד הגישה היום (חמישי) עתירה ליו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט חנן מלצר נגד מה שהיא מכנה "הסתה פרועה ופעילות בלתי חוקית כנגד מפלגת הליכוד".


בימים האחרונים גוף אנונימי בשם "נלחמים בשחיתות" מפרסם סרטון המקדם את הטענה כי הליכוד יצר רשת פרופילים מזוייפים עבריינית שמטרתה לגנוב את הבחירות. לטענת יוצרי הסרטון, בנו של רה"מ יאיר נתניהו הינו פעיל מרכזי ברשת העבריינית אשר התגלה כי יש לה קשרים עם ערב הסעודית. סרטון זה מתבסס על תחקיר הבוטים שפרסם השבוע כתב "ידיעות אחרונות" רונן ברגמן.

מבדיקת הליכוד עלה כי הגוף "נלחמים בשחיתות" רכש יום לפני פרסום כתבת התחקיר בידיעות אחרונות, כתובת של אתר אינטרנט בשם mitkafa.com. כניסה לאתר מלמדת כי מטרתו היחידה של אתר האינטרנט הוא לקדם את תיאוריית הרשת העבריינית. לטענת עו"ד מיכאל דבורין, היועץ האסטרטגי של הליכוד, מדובר "בפרסומים שליליים מסיתים כנגד מפלגת הליכוד וניסיון להבאיש את שמה תוך קשירת שמה לרשת בוטים על לא עוול בכפה ובהסתמך על כתבה שחלקים נרחבים ממנה התבררו כשקריים עוד באותו יום".

לדבריו, הגורמים האנונימיים שולחים מסרונים בהיקף של מיליוני הודעות ממספר טלפון אקראי בו מצוין כי "רשת הסייבר העבריינית שמנסה לגנוב את הבחירות נחשפת" ומצורף קישור לסרטון המופיע ביוטיוב ובאתר האינטרנט המיוחד שהוקם לצורך העניין. דבורין כותב כי במסרון נוסף שנשלח אף הוא במיליוני הודעות נכתב "האם יאיר נתניהו קשור לרשת סייבר עבריינית?" ומצורף קישור לסרטון נוסף.



פרסום זה, כך טוענים בליכוד, סותר את החוק וכן את הוראתו הגורפת של כב' יו"ר וועדת הבחירות הנכבד אשר הורה רק לאחרונה כי ההנחיה כי שלטי החוצות צריכים להיות מזוהים על ידי הגורם המפרסם, מפלגה או גוף אחר, תחול גם על פרסומי תעמולה באינטרנט, לרבות ברשתות החברתיות ובמודעות במנועי החיפוש.

בליכוד טוענים כי חשפו את זהות מפיץ הסרטונים האנונימיים, שי כהן, יו"ר ארגון הברית הישראלית. עוד נטען, כי ארגון הברית הישראלית הוא ככל הנראה הארגון שמימן את "תחקיר הבוטים" ככל הנראה בעבור מפלגה או מפלגות, ומדובר לפיכך גם בחשד לתרומה אסורה ולא מדווחת, זאת כשהפצת המסרונים האנונימיים וסרטוני ההסתה הינם אסורים בתכלית.

בליכוד דורשים מהשופט מלצר כי יוציא צו מניעה בהול האוסר על המשך הפצת הסרטונים. מלבד זאת פנו בליכוד ליועמ"ש ולפרקליט המדינה בדרישה לפתוח בחקירה פלילית בגין המעשים הנטענים.