אם יש "שוק העברות" בתחום הייעוץ האסטרטגי ומומחיות הסקרים העולמית, הרי שכחול לבן החתימה לאחרונה כוכב אמיתי בתחום. ל"מעריב" נודע כי המפלגה החתימה לקראת הקמפיין לבחירות בספטמבר את ג'ואל בננסון, אחד הסוקרים והיועצים האסטרטגיים המצליחים באמריקה ומי שעמד מאחורי שני ניצחונותיו הסוחפים של הנשיא ברק אובמה בבחירות שנערכו ב־2008 ו־2012.

בננסון עומד בראש פירמת ייעוץ אסטרטגי וסקרים הנושאת את שמו ומבוססת בניו יורק. הוא מייעץ לחברות ענק אמריקאיות ומזוהה בעיקר עם המפלגה הדמוקרטית. נקודה לא מחמיאה ברזומה שלו היא קמפיין הילרי קלינטון לנשיאות ב־2016, שבננסון היה אחד האסטרטגים שלו. לאחרונה נשכר על ידי מרק צוקרברג לתת ייעוץ לחברת פייסבוק. 
בננסון הוא יהודי המתגורר בניו יורק. ככל הנראה לא היה עדיין בביקור מקצועי במטה כחול לבן. ההערכה היא כי יגיע לארץ בחודש הבא.


ג'ואל בננסון. צילום: מתוך ויקיפדיה

 
בנוסף לבננסון שכרה המפלגה יועץ אסטרטגי אמריקאי נוסף, שיתמקד בדיגיטל. עם זאת, את מרבית העבודה אמור לעשות הסוקר־אסטרטג הישראלי של כחול לבן, ישראל בכר, שזוכה לאמון הרביעייה המובילה. עוד לא נסגר מי הם המומחים הישראלים שיעבדו ליד בכר.
גורמים בצמרת כחול לבן הדגישו אתמול כי "שכירת שירותיהם של מומחי סקרים וייעוץ אסטרטגי אמריקאים אינה דרמטית, ונעשית בעיקר כדי לנצל את מאגר הידע העצום שלהם בניתוח סקרים וממצאי שטח". עם זאת, הדגישו הגורמים: "הבוחר הישראלי בעל מאפיינים שונים מהבוחר האמריקאי, ובסופו של דבר, את העבודה האמיתית נצטרך לעשות כאן, בשטח".