לאור המתיחות בצמרת כחול-לבן ופרשת איתור החפרפרת במפלגה, התראיין הבוקר (רביעי) משה דבי, יועץ תקשורת ובעלים "קבוצת דבי", לינון מגל ורון קופמן ב-103FM והתייחס לנזק שאירוע זה עלול לגרום לקמפיין המפלגה. "האירוע הזה בהחלט יכול לפורר את כחול לבן. הוא לא טוב למפלגה. במקום שכחול לבן יעסקו בלתקוף את הליכוד, הם מטפלים בהדלפות ולא הצליחו לעשות את זה בצורה שקטה", אמר דבי.



דבי המשיך וטען כי, "גם אם אתה רוצה לבדוק, וזה לגיטימי לעשות בדיקה בתוך הבית, וגם כאשר זו לא פעם ראשונה ולא המצאה של מערכת הבחירות הנוכחית - כשזה יוצא החוצה בצורה כזו נוראה, זה כן מפלג את המפלגה. היא תחזיק מעמד עד הבחירות, זה ברור. עם זאת, יכול להיות שאנחנו רואים סימנים שהם טובים לנתניהו, שהוא הצליח לפצל אותם".

בחברה הבודקת את הנושא עבור גנץ מכהן יעקב פרי. זו לא ירייה בתוך הנגמ"ש או החדר?
"זו שאלה מצוינת. אני חושב שהבחירה בחברה הזו לא סתמית. החברה עשתה את עבודתה נאמנה, אבל האם יש שם איזו אפשרות לחשבון אישי כזה או אחר? יכול להיות. אני לא יודע וברור לי שעשו את זה בידיים נקיות. יש שם חשבון נפש בזה שיאיר לפיד הראה לפרי את הדרך החוצה, ופרי בטח לא מרוצה מהדרך שבה סיים את תפקידו".

על מה אנחנו מדברים? על הדלפות ממקומות העבודה או על לכלוך פנים־מפלגתי?
"יתרה מזאת, אני אחדד: הקלטה של יו"ר המפלגה באירוע מאוד מצומצם. לא בפני 40 או 50 איש - זה מטורף. אני יכול להגיד כמי שעבד כיועץ עבור הימין ועבור השמאל, עבור רבין, שרון ונתניהו. זה שזה יצא - זה חסר תקדים. זו תקלה מאוד חמורה בתוך כחול לבן. צריך להיעשות בדק בית, כי על זה הם לא יכולים לעבור לסדר היום. אבל זו בעיה אחרת - סדר היום הוא סביב החקירות של ראש הממשלה בעוד שלהם אין קמפיין".



אני לא רואה שם את רוח הצוות, האחווה והרעות - ונדמה שכולם מחכים ל־18 בספטמבר כדי להיפרד, אפילו לא בלחיצת יד.
"אכן. ומסביב לליברמן, לעבודה ולמפלגות נוספות יש מסר, יש דרך. הם לא ממוקדים".
 
זה גם לא עשוי טוב בעיני. משהו שם לא עובד.
"אין שם קמפיין. זה לא ייאמן".
רמזת שיכול להיות שיש פה חדשות טובות לנתניהו.
"כשאתה מנתח את כל המצב הפוליטי - ההערכה שלי היא שראש הממשלה הבא הוא בנימין נתניהו. לימין הרבה יותר קל להרכיב ממשלה. מאוד קשה לראות איך בני גנץ מרכיב ממשלה, זה לא מסתדר מתמטית". 

בנימין נתניהו, "ראש הממשלה הבא". צילום: פלאש 90
בנימין נתניהו, "ראש הממשלה הבא". צילום: פלאש 90
דבי התייחס לקמפיין כחול-לבן ולאיבוד המנדטים החילונים לליברמן: "אין להם מסר ומישהו אחר לקח את זה אליו". לגבי ראש הממשלה: "נתניהו עתיר זכויות, אבל אחת הטעויות שלו היא שהוא בעצם מדיר חצי עם. הוא אומר למחנה המרכז־שמאל, מחנה גדול של 55 מנדטים, שהוא לא רוצה אותו כשותף. נתניהו יכול להמשיך לריב עם ליברמן - אבל אם נתניהו יצליח לפצל את כחול לבן וייתן לבני גנץ שר ביטחון, אני לא בטוח שמי שהיה אזרח לפני 3 חודשים ימהר להגיד לא".