חוזר לשטחים: 13 ימים בלבד לפני מועד הבחירות לכנסת, ביום רביעי הקרוב, יבקר ראש הממשלה ויו"ר הליכוד בנימין נתניהו בעיר חברון ואף יישא נאום בטקס הממלכתי שיתקיים במתחם מערת המכפלה. האירוע שיכלול שני טקסים רשמיים ויתקיים בנוכחות ראש הממשלה, שרים וחברי כנסת מטעם הליכוד, יוקדש לציון 90 שנה למאורעות תרפ"ט.
 
טקסי האזכרה הממלכתיים לציון אירועי תרפ"ט מתקיימים בחברון אחת ל-10 שנים. האחרון נערך בבית העלמין העתיק שבעיר ב-7 בספטמבר 2009, כאשר בתור הנציג הרשמי המרכזי השתתף שופט בית המשפט העליון אליקים רובינשטיין. הגעתו של רובינשטיין עוררה התנגדות בקרב פעילי הימין לצד המחאה של ארגוני השמאל. ראש ממשלת ישראל לא השתתף באירוע.
 
בפעם האחרונה ביקר בנימין נתניהו בחברון בתור ראש ממשלה בשנת 1998. כעבור 21 שנה - לדברי מארגני הביקור – נתניהו לא רק יבקר בעיר חברון בפעם נוספת, אלא ישתתף באירוע נרחב ומרשים, כאשר בתוכנית גם נאום ברחבה של מערת המכפלה.
 

פעילי הישוב היהודי בעיר חברון אמרו בשיחה עם מכריב כי הפעם "לא מצפים לנאומיו של נתניהו, אלא למעשיו: זה שנים רבות אנשי הישוב היהודי בעיר חברון פועלים על מנת להחזיר לבעלים (שזו הקהילה היהודית של העיר) את השוק הסיטונאי העתיק. לפני 9 חודשים הושגה פריצת דרך משפטית: היועץ המשפטי לממשלה אישר להפסיק את האחיזה של עיריית חברון ב"שוק", ולתכנן במקום שכונה יהודית גדולה. מה שנשאר כדי ליישם את ההחלטה ההיסטורית – זה האישור של ראש ממשלת ישראל. אנו מצפים מנתניהו להכריז על החלטה זו בנאומו ביום רביעי הקרוב". 

בכיר בליכוד מסר בתגובה כי: "ביקורו של רה"מ בחברון המתוכנן ליום רביעי הקרוב, יהיה יריה לעברה של מפלגת ימינה. הגענו לישורת האחרונה, המצב בסקרים מעורר חששות כבדים, לכן בליכוד יפעלו בכל הכוח על מנת לעלות, כולל על חשבון גוש הימין".