לא רק ליברמן: הקמת הכנסת ה-22 תלויה בהרבה, לפי הסקרים, ביו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, אך לא רק הוא, אלא גם נשיא המדינה, ראובן ריבלין, ישפיע על הקואליציה הבאה, כך דווח הערב (שני) בחדשות ערוץ 13, יממה לפני הבחירות. 



בבית הנשיא בחנו את החוק ומתכננים לקחת חלק אקטיבי בהרבה בבחירות האלו, זאת במטרה למנוע בחירות שלישיות. הנשיא מתכוון להשתמש בכוחו ומעמדו על מנת לוודא שהממשלה תקום, ולצורך כך עלול להתנות מתן הארכה בהצגת הישגים קואליציוניים - כלומר, לבקש מהמועמד שקיבל את המנדט להרכבת הממשלה להוכיח שאכן הוא הגיע לשיחות מתקדמות עם המפלגות. 



כמו כן, בעניין הארכות, אם יינתנו - ייתכן ולא תנתן הארכה אוטומטית של 28 ימים, אלא של מספר ימים בודדים בלבד, זאת כאמור על מנת למנוע את גרירת הקמת הקואליציה ואפשרות של הליכה נוספת לבחירות. 



אמש קרא בני גנץ לנשיא להטיל את הרכבת הממשלה למועמד שיתחייב להחזיר את המנדט, אם וכאשר לא יצליח להרכיב את הממשלה. גנץ אמר כי "ראינו איך נתניהו יוצא נגד המשטרה ונגד ועדת הבחירות ולא בוחל בשום אמצעי. אני קורא מכאן לנשיא ריבלין שעל מנת שלא נלך לבחירות פעם שלישית למסור את המנדט להרכבת הממשלה רק למי שמתחייב להחזיר אותו אם לא יצליח".