יו״ר הכנסת יולי אדלשטיין השיב בסירוב הערב (שני) לפסיקת בג״ץ המורה לו לכנס את המליאה לצורך בחירת יושב ראש חדש, אך בבית המשפט לא איחרו להגיב והציבו אולטימטום חוזר לאדלשטיין - כנס את המליאה לטובת הליך הצבעה על מינוי יושב ראש חדש. ההחלטה עוררה מחלוקת ברשתות החברתיות בין הצדדים הפוליטיים.

ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, בירך על ההחלטה: "יש שופטים בירושלים! סוף סוף צו עשה! מצדיע לבית המשפט! המגן האחרון של עיקרון הדמוקרטיה. הכול כעת על כתפי גנץ וכחול לבן. ופה נדרש מעשה. יחד עם אדלשטיין, אבל אם אין ברירה גם נגד רצונו".

לעומתו, בימין מחו על ההחלטה. יועצו של ראש הממשלה, יונתן אוריך, צייץ: "יולי אדלשטיין ישב בכלא הסובייטי והיה על סף מוות במלחמתו בעד ציון ולמען דמוקרטיה. הערב היו מי שאמרו עליו שהוא ״חותר תחת יסודות הדמוקרטיה״. אני מתבייש בשבילם. למען ציון לא אחשה".

גם המגיש שמעון ריקלין ביקר את ההחלטה: "תוך שעה פסק דין עם 19 עמודים שמכריח את אדלשטיין לעשות מה שבגצ חושב ללא שום שיקול דעת שלו כפי שהתקנון מאפשר לו. איזו מהירות אצל מלכי הסחבת. תשמחו שמאלנים. היום בגצ משתין עלינו. מחר עליכם. כמו ששבס כתב מה בגצ עשה לרבין. מדינת ישראל נחטפה. הגיע הזמן לשחרר אותה".