הרשימה המשותפת היא סיעה ורשימה משותפת לכנסת של המפלגות הערביות בל"ד, רע"ם, תע"ל ומפלגת חד"ש. בינואר 2019, לקראת הבחירות לכנסת ה-21, התפצלה תע"ל מהרשימה המשותפת לסיעה נפרדת. בפברואר אותה שנה הוחלט כי במקום רשימה משותפת יתמודדו בבחירות שתי רשימות בנפרד: רשימה משותפת של חד"ש ותע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי, ורשימה משותפת של רע"ם ו-בל"ד בראשות מנסור עבאס.

ב-20 ביוני 2019 הודיעו המפלגות חד"ש, תע"ל, רע"ם, בל"ד שירוצו בבחירות לכנסת ה-22 יחד במסגרת הרשימה המשותפת, כאשר איימן עודה יו"ר מפלגת חד"ש יעמוד בשנית בראש הרשימה, לאחר שירדו בכוחם בכנסת ה-21 משלושה עשר מנדטים לעשרה מנדטים, אך ב-16 ביולי התגלע משבר בין הסיעות בשאלת הרכב הרשימה לכנסת. ב-27 ביולי, חד"ש, רע"מ ותע"ל הכריזו על ריצה משותפת. יום לאחר מכן הודיעה בל"ד כי היא שבה לריצה תחת הרשימה המשותפת לקראת הבחירות לכנסת ה-22, אז זכתה ב-13 מנדטים. בבחירות לכנסת ה-23 התמודדה הרשימה באופן דומה וזכתה ב-15 מנדטים.

איימון עודה נגד תופעת הנשק הבלתי חוקי במגזר הערבי. צילום: ערוץ הכנסת

הרשימה המשותפת התנגדה להצהרת הנשיא טראמפ שירושלים היא בירת ישראל. ב-22 בינואר 2018 נאם סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס בכנסת בעוד הח"כים הערבים הפריעו לנאום והניפו כרזות שבהן נכתב באנגלית "ירושלים היא בירת פלסטין". בעקבות ההפרעה הם הורחקו מהמליאה ופונו בכוח על ידי סדרני משמר הכנסת. לאחר הבחירות לכנסת ה-23, לאחר לבטים רבים, המליצו כל חברי הרשימה המשותפת על הרמטכ"ל לשעבר בני גנץ לראשות הממשלה בפני הנשיא ראובן ריבלין. באוקטובר 2020 הצביעה בכנסת הרשימה נגד הסכם נירמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות.

במהלך כהונת הכנסת ה-23 נתגלע קרע חדש בקרב הרשימה המשותפת, כאשר נודע כי יו"ר רע"מ, מנסור עבאס, מקיים דיונים פוליטיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו. החשדות מבית בעבאס קיבלו חיזוק כאשר חברי סיעת רע"מ נעדרו מההצבעה בכנסת על חוק דחיית מועד התקציב בסוף דצמבר 2020 - הצבעה שבפועל התבררה כהחלטה על פיזור הכנסת ה-23 ופתיחתה של מערכת הבחירות לכנסת ה-24. במפלגה מביעים חשש לקראת הבחירות הקרובות בעקבות קמפיין הבחירות של הליכוד בראשות נתניהו, בקרב הציבור הערבי בישראל. 

לקראת סוף ינואר 2021 הודיעו חברי המפלגה על התפצלותה והתמודדות הסיעות השונות בנפרד בבחירות הקרובות. על פי המסתמן טרם סגירת הרשימות, סיעת רע"מ בראשות מנסור עבאס תתמודד לבדה, סיעות חד"ש בראשות איימן עודה ובל"ד בראשות סמי אבו-שחאדה יתמודדו יחד, וטרם ברור כיצד תפעל סיעת תע"ל בראשות אחמד טיבי, אולם גוברות ההערכות כי תחבור לחד"ש ובל"ד.

הרשימה המלאה:

  1. איימן עודה מטעם המפלגה הקומוניסטית הישראלית 
  2. אחמד טיבי מטעם מפלגת התנועה הערבית להתחדשות
  3. סמי אבו-שחאדה מטעם מפלגת אלתג'מוע אלטווני אלדמוקרטי 
  4. עאידה תומא סלימן מטעם מפלגת המפלגה הקומוניסטית הישראלית 
  5. אוסמה סעדי מטעם מפלגת התנועה הערבית להתחדשות
  6. עופר כסיף מטעם מפלגת המפלגה הקומוניסטית הישראלית 
  7. היבא יזבק מטעם מפלגת אלתג'מוע אלטווני אלדמוקרטי 
  8. יוסף ג'בארין מטעם מפלגת המפלגה הקומוניסטית הישראלית 
  9. ג'מעה אזברגה מטעם מפלגת אלתג'מוע אלטווני אלדמוקרטי
  10.  סונדוס סאלח מטעם מפלגת התנועה הערבית להתחדשות 
  11. ג'אבר עסקלה מטעם מפלגת המפלגה הקומוניסטית הישראלית 
  12. יוסף עטאונה מטעם מפלגת המפלגה הקומוניסטית הישראלית 
  13. איאד ראאבי מטעם מפלגת אלתג'מוע אלטווני אלדמוקרטי 
  14. עבדאללה ג'סאן מטעם מפלגת התנועה הערבית להתחדשות 
  15. נועה לוי מטעם מפלגת המפלגה הקומוניסטית הישראלית 
  16. מחאסן קיס מטעם מפלגת אלתג'מוע אלטווני אלדמוקרטי 
  17. נערה פידא אבו דובאי מטעם מפלגת המפלגה הקומוניסטית הישראלית 
  18. הייתם זחאלקה מטעם מפלגת התנועה הערבית להתחדשות 
  19. מרוה עאבד מטעם מפלגת אלתג'מוע אלטווני אלדמוקרטי 
  20. זידאן שאדי שוירי מטעם מפלגת המפלגה הקומוניסטית הישראלית