מומחים אמרו לנו במשך שנים כי התזונה שלנו מכילה יותר מדי בשר אדום, אבל עבור אלה מאתנו שאוהבים סטייק, האם אפשר להוריד אותו מהתפריט?



ג'ואן גולד, בת 30, מלונדון, החליטה לנסות לבדוק את זה והעמידה את בעלה ריצ'רד למבחן. במשך שבוע היא בישלה ארוחות צמחוניות ואמרה לו כי הן מכילות בשר, כדי לראות אם הוא מבחין בהבדל. התוצאות מאוד מעניינות...



ריצ'רד עובד במקום בו ארוחות הצהריים הן במסעדות של בשר ולכן הוא תמיד מזמין צלעות במשקל 500 גרם, עם כל התוספות ותמיד עם מח עצם בצד.


לג'ואן נמאס מכמות הבשר שהוא אוכל ולכן היא החליטה לנסות לבדוק אם הוא ישים לב שהוא לא אוכל בשר או יתלונן על האוכל.

מה היא בישלה?


> קבב צמחוני (ריצ'רד חשב שזה קבב עוף)



החלק הבעייתי של הארוחה לדברי ג'ואן, היה להרחיק אותו מהמטבח כדי שלא יראה שהיא משתמשת בתחליף. הקבב יצא מעט חיוור אז היא השרתה אותו במרינדה וזה עשה את העבודה. בנוסף, היא הכינה פיתות עם הרבה בצל אדום ויוגורט נענע כדי לפצות על מחסור כלשהו בטעם וזה הצליח, ריצ'רד לא הבחין בהבדל.




האמת? נראה כמו המקור. צילום: מתוך ה"דיילי מייל"


> ספגטי עם תחליף בשר (ריצ'רד חשב שהוא אכל ספגטי בולונז עם בשר טחון)



ספגטי בולונז הוא אחת מהמנות היותר מוצלחות של ג'ואן ולכן היא התקשתה הפעם. היא הוסיפה יין ושום ועשתה כמיטב יכולתה להציל את המנה אך היא לא הצליחה ואמרה לריצ'רד שהיא מנסה מתכון שונה. מה הייתה תגובתו? ג'ואן אומרת שהוא אמר ש"זה היה חסר טעם ולא ברמה הרגילה שלי ומלמל שזה מזון לחתולים".




ג'ואן טוענת שלא יצא טעים אבל היינו טועמים. צילום: מתוך ה"דיילי מייל"


> נקניקיות מן הצומח עם כוסברה, שום, רוזמרין, עגבניות מיובשות ובזיליקום עם פירה (ריצ'רד חשב שהוא אכל מבחר נקניקיות ברוטב)



ג'ואן מספרת: "הגנתי בשיניים שלי על המנה. הוא חשב שהנקניקיה בתיבול שום ורוזמרין מכילה כבד". המנה לא הייתה מוצלחת ולא נרשמה התלהבות בקרב בעלה.




לא פלא שהם לא אהבו. צילום: מתוך "הדיילי מייל"



> המבורגר צמחוני (ריצ'רד חשב שזה המבורגר בשרי)



ג'ואן הייתה ספקנית לגבי המנה, כי היא לא נראתה "בשרית". היא הוסיפה גבינת חלומי, לחמניית בריוש עם סלט, רטבים ובצל סגול ועדיין חששה מהתגובה. להפתעתה, בעלה הכריז כי ההמבורגר טעים וביקש ממנה לקנות אותם שוב.




וואו. המבורגר צמחוני. צילום: מתוך ה"דיילי מייל"


בשלב זה ג'ואן לא התאפקה וסיפרה לבעלה כי רימתה אותו במהלך השבוע והוא היה המום ואפילו ביקש רגע כדי לקלוט מה היא עשתה.



איך הם מסכמים את החוויה?


הזוג בסך הכל מצא את החוויה כחיובית ומרעננת באופן מפתיע. ג'ואן אמרה כי תמיד היא הייתה בעד מזון צמחוני, אבל מעולם לא ניסתה להשתמש בתחליפי בשר. היא הופתעה לטובה מהטעם והאיכות של הרבה מוצרים ומה שהכי הרשים אותה היה הכסף שהיא חסכה במהלך השבוע.