שימו לב, מצאתי עבורכם פנינה קטנה וטעימה של מרקים יפניים. מרקים מדהימים, מלאים באטריות טריות ביתיות, שלל של ירקות וטעמים, שישלחו אתכם היישר לעולמות רחוקים.



לאלה מכם שלא מכירים את בועז צאירי, אספר שהוא הכלאה של תימני משעשע ויפני יצירתי. בועז הוא אחד המומחים בארץ לאוכל יפני. במשך שנים הוא התעסק בדגים, גידל אצות, הכין אטריות בעצמו ואפילו התחתן עם יפנית. כך או כך, הוא מחזיק ברזומה עשיר, הכולל את מסעדת "סאקורה" המופלאה שלימדה אנשים איך לאכול סושי, עשרות סדנאות אוכל יפני לעם ודוכן אחד לממכר אטריות בדיזינגוף סנטר.



עכשיו הוא חוזר אלינו עם אחת ההנאות הגדולות של החיים: מרקי ראמן עשירים באטריות שמנמנות, ציר מדהים, אצות וירקות. במקום החדש, "בועזו" (BOAZU), יהיו מחירים שפויים כמו 40 שקל למרק ראמן גדול ומלא בכל טוב ו-15 שקל לסלט אטריות אורז וירקות.




צילום: אסנת גואטה


המנות מורכבות מחומרי גלם שמיוצרים במקום: אטריות בעבודת יד, טופו בייצור עצמי, חמוצים יפניים, סאקה שבועז מתסיס לבד, ממרח לימוני יוזו, ממתקים יפנים ועוד מלא הפתעות.



כרגע, בתפריט ההרצה, יש כארבעה סוגי ראמנים, קארי יפני מדהים שיוגש גם על אורז, שלושה סוגי סלטים, ומידי פעם אפילו סושי. אין בשר או דגים ועדיין המקום מושלם. פשוט תשאלו מה יש היום ותופתעו כל פעם מחדש.


בן יהודה 188, תל אביב. כשר


פסטיבל אוכל ערבי בחיפה
אוהבים אוכל ערבי? היום ומחר (11-10 בדצמבר) מתקיים בעיר התחתית בחיפה פסטיבל "א-שאם", פסטיבל אוכל עם שלל של טעמים וסיפורים מהמטבח הערבי, סדנאות, שמני זית ואווירת איחוד ושלווה.



בין השפים שיתארחו במסעדות חיפה: מאיר אדוני, חיים כהן, חוסאם עבאס, עומר מילר, זוזו חנא, חמודי עוקאלה, דוחול ספאדי, אבי לוי, חביב דאוד, עמוס שיאון, כאמל השלמון, עומר עלוואן, מועין חלאבי, אוסאמה דלאל, עלאא מוסא, ארז קומרובסקי, נשאאת עבאס, ג׳ול שלופה וחמודי אבולעפיה.


פרטים נוספים: http://downtown.co.il


אותנטיות אצל ניר צוק
"מקלובר" הוא שמו של בר-מסעדה ערבי שפתח לפני כחודשיים השף ניר צוק. המקום, שנפתח בלב תל אביב, מציע שילוב של אוכל ערבי ואווירת בר תל אביבי שמחה, עם אלכוהול משובח ומוזיקה טובה שנמשכת עד השעות הקטנות של הלילה. המנות ב"מקלובר" מבוססות על המטבח הערבי האותנטי, באינטרפרטציה קולינרית של ניר צוק. האלכוהול והאוכל במסעדה יעמדו על מחיר של עד 55 שקל בלבד.




צילום: טדי הרוש


בין המנות: מקבלובה בשר, עוף, או ירקות, מנסף עוף ופלפלים, מנסף עגל, טבעות דג בורי, מגוון ממולאים, שלל של סלטים, וכמובן מתוקים מיוחדים.


לינקולן 11, תל אביב. מדי יום החל מהשעה 12:00 בצהריים ועד השעות הקטנות של הלילה.