צוות ecolife, מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמין השבוע TAKE AWAY בריא ממסעדת טבעל'ה הטבעונית. מדובר ברשת עם שני סניפים: הסניף הכפר סבאי הוותיק, שפועל כבר כארבע שנים, והתוספת החדשה - סניף תל אביבי שמצטרף לגל המסעדות הטבעוניות ששוטף את העיר. על אף הסקפטיות שבה התקבל האוכל הטבעוני - ההפתעה הייתה בהחלט גדולה.



מה קיבלנו? למנה הראשונה הסתפקנו בקערת אסאי חלבה - קערת פירות טריים, מכוסים בקרם אסאי כשמעליו גרנולה ביתית, מגוון אגוזים, טחינה וסילאן.



המנות העיקריות כללו כריך קר, שהכיל לבנה שקדים תוצרת-בית, מלפפון, עגבנייה, פלפל קלוי, פטרוזיליה ובזיליקום, וכריך חם - שווארמה סייטן - נתחי סייטן מתובלים עם עגבניה, בצל סגול, מלפפון חמוץ וטחינה סלק.




שווארמת הסייטן של טבע'לה. צילום: דור ברנדמן



לקינוח הגיעו עוגה מגבינת קשיו, עוגת שוקולד ושייק ירוק של מנגו, תמר, טחינה גולמית ותערובת עלים ירוקים (חסה, מנגולד, תרד, קייל פטרוזיליה, סלרי ונענע).



אז... איך היה?


המנה הראשונה הייתה מצוינת. האסאי הוא פרי יער שמגיע מהאמזונס ומוגדר כמזון-על; עשיר בוויטמינים, מינרלים ונוגדי חמצון. בנוסף, הוא מכיל כמות גדולה במיוחד של חלבון. המנה גדולה ומגיעה קפואה. על אף צבעו הסגול-חום של האסאי, שעלול לגרום לרתיעה קלה, הטעם מפצה על הצבע והמנה מרעננת. לא ברור, עם זאת, מדוע היא נחשבת למנה ראשונה - לטעמנו היא יכולה להתאים יותר כקינוח, למי שמעדיף קערת בריאות צוננת.



שני הכריכים שקיבלנו למנה העיקרית היו טעימים ומשביעים. בכריך הקר, הופתענו מאוד מהטעם העדין של לבנה השקדים - המרקם שונה מאוד מלבנה רגילה, הוא מעט גרגירי, אבל טעים מאוד. כדאי להדגיש שהכריך נרטב מאוד מהעגבנייה שהוא מכיל, מה שלא מומלץ לאלו שלא אוכלים על המקום. הכריך החם הכיל שווארמה של נתחי סייטן מתובלים, שאכן הזכירו מאוד שווארמה בטעמם. גם כאן התווספו ירקות, והכל הגיע על מצע של טחינה סלק - עם צבע ורדרד שכולם הסכימו שהוא מסקרן, אך לא כולם הסכימו שהוא טעים.



שתי עוגות הקינוח, שלא מכילות סוכר או גלוטן, הפתיעו מאוד. עוגת גבינת-הקשיו, על בסיס תמרים ואגוזים טחונים, עם קישוט של תותים, הייתה נהדרת. בחיים לא היינו מנחשים שלא מדובר בגבינה אמתית. בסיס העוגה היה טעים במיוחד, אך על התותים שלמעלה בהחלט ניתן היה לוותר. עוגת השוקולד מזכירה במרקמה מוס שוקולד עשיר וכבד. הבסיס של העוגה זהה לזה של עוגת הגבינה, כשאת התות מחליפים טחינה גולמית וסילאן. קינוחים טבעוניים נוטים לאכזב, אך כאן שתי המנות היו טובות מאוד.



עוגת השוקולד. צילום:דור ברנדמן



בנוסף, קיבלנו שייק ירוק בריא וטעים. הבסיס לשייק הוא מיץ תפוחים, הצבע הירוק העז מגרה מאוד והטעם מרענן - מתוק בדיוק במידה, מבלי להכביד.


אריזות: המנה הראשונה והמנות האחרונות הגיעו בכלי פלסטיק שניתנים למחזור. הכריך הקר הגיע עטוף בניילון נצמד והכריך החם הגיע עטוף בנייר כסף לשמירת החום.



גודל המנה: המנות היו גדולות מאוד, ועל אף הסקפטיות - מסתבר שאפשר לשבוע מאוד גם ממנות ללא בשר.



המנות האהובות: הלבנה שקדים בכריך הקר, שקיבלנו למנה העיקרית, הפתיעה אותנו במיוחד, וזיכתה אותו בתואר הכריך האהוב. עוגת הגבינה (גבינת קשיו) הייתה מצוינת, מתוקה בדיוק במידה, והחביבה עלינו מבין הקינוחים.



עוגת הגבינה - הקינוח המנצח. צילום: דור ברנדמן



מחירים:


ראשונה: 28-35 שקלים, תלוי בגודל.


עיקריות: 17-33 שקלים, תלוי בגודל ובמנה.


קינוחים: 34 שקלים לעוגה. 19-33 שקלים לשייק, תלוי בגודל.