קשה שלא להבחין במספר חובשי הכיפות ב"וינו סוקה", אחת המסעדות הכשרות הפופולריות בארץ. במבט גס, כ־%95 מהסועדים הם דתיים. לו היו נערכות כאן הבחירות, נפתלי בנט כבר מזמן היה ראש הממשלה.



לא חסרות מסעדות כשרות בתל אביב ובאזור השרון, ויש ביניהן גם מוצלחות למדי - אבל נדמה ש"וינו סוקה" עולה על כולן. תמהיל של עיצוב מרשים, שירות מקצועי ומנות גורמה מדויקות וטעימות הופך את המסעדה למוצלחת כל כך, שמשפחות שומרות כשרות רבות חוזרות שוב ושוב למקום המוכר והאהוב עליהן. והן מגיעות בקבוצות גדולות – גם בגלל ריבוי ילדים בכל משפחה, ובעיקר מפני שהן חוגגות בלי הפסקה ומזמינות גם בני משפחה רחוקים וחברים. פעם אחת הם חוגגים יום הולדת לאחד מהנוכחים, פעם אחרת יום נישואים ולעתים גם סתם חגיגות עקב חתימה על חוזה מוצלח.
 
אפרופו בנט: אי אפשר להתעלם ממספר אנשי העסקים חובשי הכיפה הסרוגה (והשחורה) הישובים כאן סביב השולחנות. כולם פה בני העשירון העליון, יודעים במדויק על איזה צד מרוחה החמאה (הכשרה) ונהנים מעבודת האל אבל גם ממנעמי החיים הטובים. אתם רואים אותם במחלקת ביזנס בטיסה, בחנויות היהלומים האטרקטיביות ובמסעדות נחשקות כמו זו בדיוק. אבל האם "וינו סוקה" תתאים לבילוי גם של חילונים (או, חלילה, של דתל"שים)?

נתחיל מהסוף: התשובה היא כן. ואם לדייק, אז גם בסימן קריאה: כן! "וינו סוקה", בתפריט החדש שלה שהוכן על ידי השף ליאור משה, בעל תואר שף בינלאומי, עונה על הציפיות ובזכותו היא הופכת למרתקת, יצירתית ונועזת גם עבור סועדים חילונים שחוו אינספור מסעדות שף וטעמו (כמעט) הכל.
 
טורטליני כתף טלה (68 שקלים) וחציל ים תיכוני (62 שקלים) הן דוגמאות למנות ראשונות קלאסיות עם טוויסט מרתק: הן מוגשות בפרזנטציה יפהפייה, המזכירה את שעותיו הטובות של מאיר אדוני; והן כוללות חומרי גלם פשוטים למדי, אבל ניכר שהן עשויות ביד אומן. העדינות, המוקפדות והטעמים היצריים הופכים את המנות האלה לבלתי נשכחות. הטורטליני עשוי פסטת חלמונים בעבודת יד, ממולאת בשר טלה רך ומענג שבושל שעות ארוכות, יחד עם גזרים ובצלצלי שאלוט. ואילו לבבות החציל הקלוי מקושטים בביצת שליו קטנטנה פרוסה לחצאים, יחד עם צ'אטני מנגו וטחינת "הר ברכה" – ואי אפשר שלא להתענג על המראה של המנה, כמו גם מטעמיה.
 
מנת פילה העגל (195 שקלים) לא רק מדויקת, אלא היא צירוף של שלושה חומרי גלם אהובים עלינו שמתחברים לכדי מנה מופתית. פילה העגל עשוי במדויק, כבד האווז רך ומענג ובצד זילופי ערמונים משדרגים את המנה לכדי עילוי. החיבור בין החומרים לא רק שאינו גורע מהטעם המיוחד והדומיננטי של כל אחד מהם, אלא מכפיל את הטעם פי שלושה. גם קונפי שוק אווז (165 שקלים), מבושל בבישול ארוך יחד עם תבלינים ארומטיים ובצלצלי שאלוט ולצדו פריקי בציר אווז עם בהרט וסומק, הוא מנה עדינה ומנצחת.
 
המחירים גבוהים, לעתים על גבול השערורייתיים, אבל לפעמים, גם אם הכסף לא מצוי בארנקכם, צריך לצאת מהשגרה ולחגוג. גם החילונים שבכם. 
ארבעה וחצי כוכבים
"וינו סוקה", גלגלי הפלדה 7, הרצליה פיתוח, 09-9585779