מי הטועמות? נעמה חן - מגישת ecolife ב- eco99fm ובת שבע לפר- עורכת התוכנית.


אנחנו רעבות. מה נזמין?
איך הדיגיטל? למסעדה אתר יפהפה, שמציג את התפריט המוגש במקום ואת תפריט המשלוחים. המקום מתהדר במנות שמגיעות מסין, יפן, הודו, תאילנד וויאטנם. לכל מדינה יש לשונית נפרדת עם המנות שלה, כך שאם אתם פחות בקטע של הודי- לא תוכלו להתבלבל. העיצוב מוצלח מאוד, הממשק נוח וברור וכל הצבעוניות הזו עושה לנו חשק שיגיע כבר האוכל. כל המחירים מופיעים באתר, ואפילו מסמנים לנו מנות חריפות, מנות שאפשר להפוך לטבעוניות ומנות ללא גלוטן.



איך המגוון? עצום! יש שיאמרו יותר מידי... כשיש מבחר גדול מידי, ההחלטה על המנה המועדפת הופכת להיות קשה עד בלתי אפשרית. אומנם שתינו לא מזל מאזניים, אבל בהחלט התקשינו לבחור.



איך המחיר? אנחנו אוהבות לקבל אוכל ממסעדות שמתמחרות את המנות בצורה הוגנת. ב'מינה טומיי' המנות מתומחרות בהתאם, לא עושים עלינו קופה וזה עושה לנו חשק להתחיל לאכול! אז... שנתחיל?



יש, האוכל הגיע!


איך האריזה? אנחנו מתות על העיצוב של 'מינה טומיי'- מאוד אסתטי, צבעוני ומזמין. חלק מהמנות הגיעו באריזות קרטון נוחות לאכילה וניתנות למחזור, חלק הגיעו בקופסאות פלסטיק, בהן ניתן לעשות שימוש חוזר.



איך הטעם? קדימה, לעבודה...



מנות ראשונת:

  • סום יאם - סלט פאפאיה, קרופוקים, עגבניות שרי, בוטנים, שעועית ירוקה, כוסברה וצ’ילי (37 שקלים);
  • ווג'י רול פוטומקי - מלפפון, קנפיו, גזר, בצל ירוק, טמאגו ואבוקדו, עטוף בדף סויה (34 שקלים);
  • מלאיי כופתא - כופתאות תפו”א מטוגנות במילוי פניר, צ’ילי ומומביי ספייס ברוטב עגבניות חמצמץ וקשיו (39 שקלים);

סלט הפפאיה היה מעולה!! זו מנה חריפה מאוד. בת שבע אכלה ודמעה תוך כדי, נעמה נהנתה מכל ביס. הסלט הגיע עם תוספת של קרופקונים- מעין פריכיות אסייתיות טעימות שהשתלבו מצוין עם הסלט. המנה טבעונית וגם ללא גלוטן, כך שהיה לנו גם טעים וגם בריא.



הסושי- הפתיע! בת שבע אוהבת סושי צמחוני אז היא אכלה בהנאה ובנחת. נעמה לעומת זאת, חובבת ותיקה של דגים נאים- וסושי בלי דג משול לחומוס בלי פיתה. הבעת הפנים המאוכזבת השתנתה במהרה לחיוך מרוצה, כאשר התגלה שהסושי הצמחוני טעים, טרי, עשוי נהדר, ועובד יופי גם בלי הדג.



ואז הגיעה מנת המלאי כופתא. אכלנו את המנה בדממה, מידי פעם פלטנו אנחת עונג, ובסוף גם ליקקנו את הצלחת. מנה מ-דהימה, שהזכירה קציצה רכה ונימוחה. הרוטב הפתיע בטעמו, הטעמים עדינים ולא משתלטים, בקיצור - מנה מנצחת!



מנות עיקריות:

  • גרין קארי - עוף, בצל, כרישה, תרד צעיר ואפונה ברוטב קארי ירוק וחלב קוקוס, אורז יסמין (58 שקלים);
  • צ’יקן טיקה מסאלה - קוביות פרגית במרינדת יוגורט ועגבניות, רוטב מסאלה, צ’אפטי ואורז לבן (69 שקלים);
  • ביבימבאפ - בשר טחון בתיבול פיקנטי על אורז, גזר, תרד, נבטים, פטריות, ביצת עין וקימצ’י (68 שקלים);

"ביבימבאפ" של "מינה טומיי". צילום: שרית גופן
"ביבימבאפ" של "מינה טומיי". צילום: שרית גופן



מנת הגרין קארי הגיעה עם אורז בנפרד ועם חלב קוקוס, והרבה ממנו. בת שבע נהנתה, לנעמה המנה הרגישה קצת כבדה. שתינו הסכמנו שהמנה מלוחה מידי, ושמישהו יביא לנו כבר מים כי אנחנו ממש צמאות.



הצ'יקן טיקה מסאלה היא מנה טובה, אבל עם ניחוח מעט מיושן. יחד עם זאת הטעמים טובים ועדינים. המנה לא השאירה תחושת כבדות או טעמי לוואי בפה, וניכר שנתחי העוף הושרו ביוגורט לפני שהגיעו לצלחת, הם היו רכים וטעימים כמו שנתחי עוף צריכים להיות.



הדעות היו חלוקות בכל הקשור למנת הביבימבאפ. קודם כל- מה זה השם הזה? בת שבע לא הבינה למה יש לה ביצת עין על המנה ומי מוציא ביצת עין במשלוח?? על אף הניסיונות הרבים של נעמה, בת שבע סירבה לטעום מביצת העין, וטענה שהמנה לא לטעמה. נעמה לעומת זאת, מאוד אהבה את שילוב הטעמים. גם היא הראתה סימני סקפטיות בהתחלה, אבל בסוף- השאירה צלחת ריקה.



קינוחים:

  • בננה לוטי- קרפ במילוי מקורמלת וחלב מרוכז (29 שקלים);
  • מינה בר- קרם שוקולד, חמאת קוקוס ובוטנים, שוקולד מריר, אגוזי לוז (36 שקלים);

לגבי הבננה לוטי, ההסכמה ביננו הייתה גורפת. זו מנה שחייבת להיאכל על המקום. שעה לאחר ההכנה שלה היא יבשה ועצובה. הקינוח היה לא מוצלח וגרף פרצופים עצובים. גם הרטבים שהגיעו איתו מעט אכזבו.



מנת המינה בר פיצתה על אכזבת הבננה. הוא היה טעים מאוד, עשוי משכבות מסקרנות של טעמים והשאיר טעם של עוד, למרות שלמי יש מקום אחרי כל כך הרבה אוכל...



מה עוד חשוב לדעת?


חומרי גלם - הכל טרי ונחתך במקום, אך יחד עם זאת, ישנן מנות שבמשלוח לא מצליחות לשמור על הטריות כמו הבננה לוטי. גם סלט הפאפאיה, על אף שהיה טעים מאוד, בחלוף כשעה כבר שחה במיצים של עצמו.



גודל מנה - אנחנו לא נושמות. מנות גדולות מאוד, נדיבות, ואפילו נשאר לנו קצת לצהריים שלמחרת.



ובשורה התחתונה...


לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, מסעדת מינה טומיי קיבלה את הציון הממוצע – 4! במדד ecolife זה אומר שהיה לנו טעים, ואנחנו בהחלט ממליצות!