בנות צוות ecolife, מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמינו TAKE AWAY בריא מ"קפה בעלמא" ב-Y סנטר בפתח תקווה. האם המקום שווה משלוח? הנה כל הפרטים.



איך הדיגיטל? קפה בעלמא הוא מקום מאוד מיוחד, שמעסיק עובדים עם לקות נפשית, ומשלב אותם בעבודה. הקפה חוגג בימים אלה עשור – מזל טוב. לקפה בעלמא אתר חמוד ונוח, התפריט ברור ומפורט, יש המלצה על מנות נבחרות, תמונות של בית הקפה ומפת הגעה מסודרת. לא צריך יותר מזה!



איך המגוון? הלכנו לאיבוד! המקום מציע המון מנות. ארוחות בוקר, שקשוקות, כריכים, טוסטים, קסדיות, פוקאצ'ות, דגים, סלטים, פסטות, קישים, ויש עוד. מול מגוון כל כך גדול של מנות, הלקוח מתבלבל ולא יודע במה לבחור. אין צורך בתפריט כל כך רחב, ואפשר לצמצם אותו בחצי לפחות.



איך המחיר? המחירים של קפה בעלמא די סטנדרטיים. המנות העיקריות לא כוללות בשר, ולכן אולי לא היה מקום לעבור את רף 50 השקלים. יחד עם זאת, המנות בהחלט לא יקרות, בטח בהתחשב בגודל המנות.



יש, האוכל הגיע!


איך האריזה? רוב המנות הגיעו באריזות פלסטיק שניתנות למחזור. כל המשלוח הגיע בשקיות נייר – ירוק ונהדר!


איך הטעם? קדימה, לעבודה...



מנות ראשונות


סלק ים תיכוני - פלחי סלק אפויים, מתובלים בשמן זית ולימון עם נגיעות גבינת פטה (29 שקלים).


קינואה מבגדד - פלחי חציל ממולא בסלט קינואה, טחינה גולמית ועשבי תיבול (29 שקלים).



מנת הקינואה מבגדד מטעה מעט בשמה. לא מדובר בסתם קינואה, אלא בחציל קלוי נהדר, עליו כף גדושה של קינואה נפלאה, ומעל הכל טחינה גולמית – הלא היא אחת ההמצאות הטובות ביותר של האנושות. מי צריך טחינה עם תוספות כשאפשר לקבל את הטחינה בצורתה הגולמית והנהדרת?! הבנות הסכימו שהמנה הייתה נפלאה, הופתעו מהשילוב של הקינואה עם החציל, ונהנו מתוספת הירקות שלוותה את המנה.



הניוקי של קפה בעלמא. צילום: יח"צ
הניוקי של קפה בעלמא. צילום: יח"צ



אחת הטועמות, חובבת סלק ידועה, אהבה מאוד את מנת הסלק. המתקתקות שלו השתלבה נהדר עם גבינת הפטה המלוחה וגם הצבע נהדר. הטועמת השנייה הייתה שמחה לעוד קצת פטה על הסלק שלה, וחשבה שהמנה הייתה מעט משעממת.



לצד המנות הגיעו לחמים משני סוגים - לחם כפרי ופוקאצ'ה. רוב המקומות מצרפים לחם למשלוח הטייק אווי, לרוב אנחנו נותנות בו ביס טוב וממשיכות הלאה. במקרה של הפוקאצ'ה, מדובר בביס הטוב שנתנו בחיינו. למעשה, מדובר ביותר מביס. זו הייתה הפוקאצ'ה המושלמת! רכה כמו סופגנייה, טעימה כמו מאפה חמאתי שרק יצא מהתנור. תנו לנו רק פוקאצ'ה, כל החיים. אנחנו מסודרות.



מנות עיקריות


ניוקי אנטיפסטי - ניוקי עם בטטה, חצילים, פלפלים קלויים ועשבי תיבול (52 שקלים).


לזניה פטריות - לאניה עם פטריות מוקפצות, גבינות ורוטב אלפרדו (49 שקלים).



מנת הניוקי הייתה חביבה על אחת מאתנו במיוחד. השילוב של הניוקי הצבעוניים עם הצבעוניות של ירקות האנטיפסטי, וביחד עם שילוב הטעמים המיוחדים, לגמרי עשה לה את זה. הטועמת השנייה הייתה יותר מאופקת, הניוקי לא הרגיש לה הום-מייד, הרוטב היה עמוס והפסטו השתלט על כל המנה.



הלזניה של קפה בעלמא. צילום: יח"צ
הלזניה של קפה בעלמא. צילום: יח"צ



מנת הלזניה אכזבה את שתינו. הטעמים לא התלבשו טוב אחד עם השני, רוטב האלפרדו היה נוזלי מידי, המנה הייתה מוקרמת ולא השאירה תחושה טובה בפה. לרוטב היה טעם מעט תעשייתי, וכל השמנת מסביב עשתה לנו חשק לרדת למטה ולהקיף את הבניין בריצה קלה.



קינוחים


בר שוקולד טבעוני (34 שקלים).


פאי אגסים (34 שקלים).



בר השוקולד היה טעים. השוקולד במנה, מרכיב מרכזי ביותר, היה שוקולד טוב ואיכותי, כשהבסיס היה עשוי מפצפוצי אורז. הבנות הסכימו שהוא היה מעט יבש... יחד עם זאת, המנה עצמה הייתה טובה, פשוט ביס אחד הספיק. אי אפשר יותר מזה.



מנת פאי האגסים הייתה מנה טובה שעשויה טוב. הבצק הפריך היה פריך, והאגסים היו טובים ועשויים נכון. עבור אחת מאתנו המנה מתוקה מידי, עבור השנייה – אין דבר כזה דבר מתוק מידי.



מה עוד חשוב לדעת?


חומרי גלם – המרכיבים טריים, חומרי הגלם טובים, והכל נשמר בצורה טובה ועבר יפה משלוח טייק אווי.


גודל מנה – המנות הגיעו בגודל סטנדרטי, תחושת שובע שמשאירה את כל הכפתורים במכנסיים במקום הנכון. הקינוחים לעומת זאת, נחשבים לקינוחים גדולים, אבל גם המחיר שלהם בהתאם, כך שקיבלת תמורה עבור התשלום.



ובשורה התחתונה...


לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, "קפה בעלמא" קיבלה את הציון הממוצע –3.58! במדד אקו לייף זה אומר שהיה לנו טעים – אך עם זאת תמיד אפשר להשתפר. נפגש במשלוח הטייק אווי הבא!