בנות מערכת ecolife, מגזין הסביבה והחברה של eco99fm, הזמינו TAKE AWAY בריא מ"איאנה" בפתח תקווה. הנה מה שיש להן לומר.



מי הטועמות? נעמה חן, מגישת ecolife ב-eco99fm ובת שבע לפר, עורכת התוכנית.


איך הדיגיטל? לאיאנה טרם נפתח אתר. זו מסעדה חדשה שקיימת רק שלושה חודשים, האתר בבנייה וצפוי לעלות בקרוב. יחד עם זאת, התפריט נמצא בעמוד הפייסבוק של המקום, כמו גם מגוון תמונות של המנות והמקום עצמו.


איך המגוון? מדויק ונכון. יש כמה מנות ראשונות, כמה מנות עיקריות מכמה סוגים ומבחר נאה של קינוחים – וזהו. זה מצוין, ולא צריך מעבר לזה. הכול נראה טעים בתפריט, ותודה שלא אילצתם אותנו להתפתל בבחירה.


איך המחיר? אחלה של מחירים. מנות ראשונות זולות, מנות עיקריות בפחות מחמישים שקלים וקינוחים שממש אפשר לקרוא להם זולים! בהתחשב בחומרי הגלם – יופי של מחירים!

יש, האוכל הגיע!

  
איך האריזה? כל המנות הגיעו באריזות שניתנות למחזור ואף לשימוש חוזר. המשלוח עצמו הגיע בשקית ניילון, אבל חשוב לזכור- מדובר במסעדה חדשה שעדיין לא ממותגת...
איך הטעם? קדימה, לעבודה...

מנות ראשונות


סלט אוליבייה - תפוחי אדמה, אפונה, גזר, מלפפון חמוץ, בצל ומיונז טבעי (23 שקלים).
ברוסקטות פטה כבד - פטה כבד צמחי וריבת בצל, על מצע לחם מלא (35 שקלים).
קובה מטוגנת - שלוש קובות מטוגנות במילוי סויה מתובלת מוגשות עם רוטב עגבניות וטחינה (32 שקלים).
השם 'סלט אוליבייה' אומנם נשמע אקזוטי, אבל מדובר פשוט בסלט תפוחי אדמה. בת שבע נזכרה בילדותה בבית סבתא, וככה הסלט הזה מרגיש. סלט תפוחי אדמה ביתי וטעים, אבל השוס – אין כאן באמת מיונז כמו בסלט תפוחי אדמה אמיתי, המיונז של איאנה מיוצר מפולי סויה, ושימו לב לזה – אין הבדל בטעם. בכלל! זה מרגיש כמו מיונז, אבל זה טבעוני לגמרי.

הקובה של איאנה. מנה נפלאה. צילום: יח"צ
מסעדה טבעונית שמעזה להגיש ברוסקטות עם פטה כבד?! אז זהו, שלא. פטה הכבד הוא טבעוני ועשוי מטופו ואגוזים, ועל אף הבעייתיות הקלה בבחירת השם, המנה הזו לגמרי טבעונית. רק שזה לא מרגיש ככה. התחושה היא של פטה כבד אמיתי, בלוטות הטעם מתעתעות בך, ואתה משפשף עינייך כלא מאמין. נעמה אהבה את המרקם שהיה גרגירי אבל התיישב טוב בפה, בת שבע פחות התחברה למרקם, אבל עדיין אהבה את המנה.
הקובה המטוגנת הייתה מנה נפלאה. שוב, גם כאן לא ניתן היה לחוש את הטבעונות של המנה. אם לא היינו מגלות לכם – לא הייתם יודעים! לצד שלוש הקובות הגיעו רטבים – טחינה וסלסת עגבניות – נעמה בחרה בטחינה, בת שבע התעלפה מסלסת העגבניות.

מנות עיקריות

פיצה - חצי ללא תוספות וחצי עם קבנוס ושום, עם הגבינה הייחודית של מסעדת איאנה (25 שקלים לפיצה אישית, 45 שקלים למשפחתית, תוספות 5-20 שקלים).
נקניקיות - ארבע נקניקיות טבעיות בטעם עוף/חריפות בתוספת פירה ורוטב הבית (42 שקלים).
מוסקה - ארבע גלילות חציל במילוי נתחי סויה ברוטב עגבניות חריף על מצע אורז מלא (49 שקלים).
אנשי איאנה ביקשו שנתחיל עם מנת הפיצה, כדי שלא יתבלבלו לנו הטעמים. כך עשינו, התחלנו עם הפיצה ולא רצינו לסיים. בלי ציניות – זו הייתה אחת הפיצות הטובות שאכלנו. לא אחת הפיצות הטבעוניות הטובות שאכלנו, אלא אחת הטובות שאכלנו בכלל. הגבינה הייתה מעולה, הבצק היה פריך ועבה, התוספת הייתה מצוינת – קבנוס טבעוני על בסיס חיטה ואפונה. בקיצור, ללקק את האצבעות, ואז גם את הקרטון של הפיצה. 

המוסקה של איאנה. התקשנו קצת בגזרת החריף. צילום: יח"צ
לנקניקיות יצא שם רע מאוד בתעשיית המזון, ובצדק. הנקניקיות של איאנה לא סובלות מאותה הסטיגמה, רק בגלל הסיבה הפשוטה שאין בהן את כל שאריות הבשר שלרוב יש בנקניקיות שאנחנו אוכלים. הנקניקיות הטבעוניות של איאנה עשויות על בסיס חלבון חיטה ואפונה, ואם בת שבע מוכנה לתת אותם לילדים שלה לארוחת ערב – גברותי ורבותיי, מדובר בהצלחה. נעמה פחות התלהבה מהמנה, הנקניקייה הרגישה לה צמחית מידי, והפירה היה מעט פרווה. לא חייבים חמאה, גם חלב קוקוס יכול לספק לנו יופי של פירה.
המוסקה הייתה בעצם גלילות חצילים ממולאות בנתחי סויה ולצידן אורז מלא. לא בדיוק מוסקה, אבל עדיין מנה טובה, וחריפה! בת שבע מתקשה בגזרת החריף, אבל עדיין נהנתה מהמנה. 
 

קינוחים
 

עוגת שלוש שכבות - עוגת שוקולד, קרם וניל ושכבת שוקולד עשירה (25 שקלים).
עוגת פירות במייפל - פטל, דובדבן ותפוח (24 שקלים). 
סניקרס - עוגת חמאת בוטנים, שוקולד ומייפל (23 שקלים).

עוגת שלוש השכבות היתה אהובה על בת שבע במיוחד, נעמה קצת פחות אהבה אותה. השכבה התחתונה הייתה לה מעט יבשה, יתר השכבות הרגישו מעט פרווה. 

לגבי עוגת הפירות במייפל – כאן בת שבע התלהבה פחות, ונעמה דווקא נזכרה בעוגה שסבתא שלה נהגה להכין בעבר. נוסטלגיה תמיד גורמת להכול להרגיש טעים. במקור העוגה מגיעה עם גלידה – אין ספק שגלידה הייתה הופכת את העוגה הזו לטובה אפילו יותר.
שתי הבנות הרגישו שעוגת הסניקרס היא הצלחה מסחררת. העוגה עמוסה, עשירה ומלאה בכל טוב. היא מאוד שוקולדית, חמאת הבוטנים מאוד דומיננטית, ביס אחד ואתה מתעלף מרוב סוכר – אבל וואו, איזה ביס זה!

מה עוד חשוב לדעת?

חומרי גלם:  מחשבה רבה הושקעה בחומרי הגלם של איאנה, בין אם בגבינה על הפיצה שנרקחה במיוחד, או ברוטב לנקניקיות עליו עבדו במשך תקופה ארוכה עד שהגיעו לתוצאה הרצויה. 
גודל מנה:  המנות גדולות מאוד. המנות הראשונות יכולות להוות תחליף למנה עיקרית לאדם אחד לא רעב במיוחד, המנות העיקריות עשירות ועמוסות בכל טוב והקינוחים מפנקים ובגודל גדול מהממוצע.

ובשורה התחתונה

לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, "איאנה" קיבלה את הציון הממוצע – 4.26! במדד אקו לייף זה אומר שהיה לנו טעים מאוד! נפגש במשלוח הבא!