קונדיטוריית ביסקוטי, ציון: 9.5

בקולקציית אוזני ההמן של קונדטוריית ביסקוטי מככבים השנה טעמים כמו חלבה ופיסטוק, תמרים ופקאן, קרמל ובוטנים, פרג והדרים ושוקולד בלגי. אנחנו טעמנו את החלבה עם הפיסטוק ואת הפרג וההדרים.

קונדיטוריית ביסקוטי
קונדיטוריית ביסקוטי

בשורה התחתונה: הבצק טעים ופריך במידה, ואף זכה לתשבחות. מילוי החלבה והפיסטוק היה אוורירי ומתוק במינון מדויק, אך הפיסטוק לא הורגש כלל. הפרג וההדרים היו מוצלחים – הפרג לא היה דחוס מדי, וההדרים השתלבו יפה עם הפרג.

מחיר: 36 שקלים למארז.
טאטי, ציון: 9.5

בטאטי לחם השקיעו השנה בקולקציית אוזני המן מגוונת במילויים קלאסיים ולצדם מילויים חדשים, ובהם: אגוזים ותבלינים, פרג והדרים, שוקולד, תמרים, גבינת ריקוטה מתוקה ומרציפן עם דובדבני אמרנה.

טאטי
טאטי

 
בשורה התחתונה: בצק חמאתי פריך עם מילויים מושקעים. הפייבוריט שלנו היה מילוי המרציפן עם דובדבני האמרנה, שהציע משחק מעניין של טעמים והשתלב נפלא עם הבצק החמאתי. הפרג הקלאסי גם הצליח להפתיע בעדינות שלו.
מחיר: 11.40 שקלים ל־100 גרם.
בוטיק סנטרל, ציון: 9
ברשת הפטיסרי בוטיק סנטרל מציעים מהדורה של אוזני המן מבצק חמאתי בשלושה מילויים: פרג טרי בנגיעות קליפת לימון, תמר מג'הול בשילוב אגוזי לוז ושוקולד־אגוזים. לצד אוזני ההמן החמאתיות, בבוטיק סנטרל מציעים גם אוזני המן מבצק שמרים במילוי פרג.

בוטיק סנטרל
בוטיק סנטרל

בשורה התחתונה: בבוטיק סנטרל הבינו שכשנשארים עם הקלאסיקות, ממש קשה לפשל. ובאמת אוזני ההמן שלהם היו בין האהובות על רוב הטועמים. הבצק רך ופריך והמילויים מעודנים. גם הגודל של אוזני ההמן היה במידה הנכונה, לא גדול מדי ובמינון הנכון. אוזני ההמן מבצק השמרים היו פשוט נפלאות, במיוחד אחר חימום קל בתנור.
מחיר: 29 שקלים למארז.
לחמים, ציון: 9

מאפיית לחמים מציעה קולקציה של אוזני המן במילויים מתוקים ומלוחים. בגזרת המתוקים תמצאו מילויים נוסטלגיים אך גם עדכניים, כמו פרג, שוקולד בלגי, פטיסייר וניל, כובע נפוליאון, תמרים־אגוזים ופאי פקאן. בגזרת המלוחים תמצאו מילויים של תפוחי אדמה ועשבי תיבול; בטטות מקורמלות; וגבינת פטה עם אגוזי מלך.

לחמים
לחמים

בשורה התחתונה: הבצקים, גם בגזרת המלוחים וגם במתוקים, פריכים ונימוחים בפה. המילויים מעודנים, לא מתוקים מדי, אך בהחלט עם נוכחות נעימה בפה. אהבנו בעיקר את השוקולד הבלגי והפאי פקאן, שבהחלט נכנסים לקטגוריית הגילטי פלז'ר.
מחיר: 5־7 שקלים ליחידה.
מאפיית הבוטיק ג'ייקובס, ציון: 9

השנה חידשו בג'ייקובס עם מילויים של פרג קלאסי, מרציפן הדרים, תמרים קינמון, שוקולד נוטלה, פיסטוק דובדבני אמרנה וטופי פקאן.

מאפיית הבוטיק ג'ייקובס
מאפיית הבוטיק ג'ייקובס

בשורה התחתונה: התמקדנו במילויי הפיסטוק והאמרנה ובנוטלה. פריכות הבצק זכתה להתלהבות. טעם הדובדבן השתלט על הפיסטוק והשילוב היה פחות מוצלח מהשניים. הנוטלה לעומת זאת זכתה להתלהבות רבה מצד הטועמים גם כי הממרח האהוב מגיע ארוז בבצק פריך וגם בשל כמות המילוי הנדיבה.
מחיר: 38 שקל למארז.
רולדין, ציון: 8.5

רולדין מציעים השנה קרנבל של טעמים המשתלבים בבצק פריך שקדים ובצק פרסבורגר. בין המילויים תמצאו אוזני המן אגוזים בקרמל בשילוב וניל ותפוז, אוזני המן חלבה קריספיות בשילוב פיצוחים מקורמלים, מילוי של קרם שקדים ותפוחים עם קינמון, וניל שוקוצ'יפס עם קרם פטיסייר ושוקולד בלגי ועוד. אנחנו טעמנו את מילוי התמר מג'הול, האגוזים בקרמל וקרם שקדים ותפוחים עם קינמון.

רולדין
רולדין

בשורה התחתונה: הבצק היה טעים ונימוח בפה, והייתה בו נוכחות קלה של הדרים, שקצת הפריעה לחלק מהטועמים. מילוי התמר הקלאסי שודרג וקיבל נוכחות אותנטית בזכות תיבול מיוחד. מילוי האגוזים בקרמל וקרם השקדים היה מאוד מעניין וקראנצ'י, והשתלב נהדר בבצק.
מחיר: 11 שקלים ל־100 גרם.
מתוקה רומסרוויס, ציון: 8.5

בקולקציית אוזני ההמן של מתוקה רומסרוויס מככבות השנה אוזני המן במילוי מקרונים. אוזני ההמן ממולאות בקרם מקרון שקדים בצבעים ובטעמים: מקרון פירות יער ותותים בצבע ורוד, מקרון לימון בצבע צהוב, ומקרון פסיפלורה בצבע כתום. לצד אלו יש השנה גם אוזני המן במילויים קלאסיים, ואוזני המן בשילובים מתוקים ומלוחים.

מתוקה רומסרוויס
מתוקה רומסרוויס

בשורה התחתונה: הניסיון להמציא את הגלגל לא תמיד מצליח, כי בסוף הטעמים הקלאסיים של מתוקה הם המוצלחים ביותר - הפרג והשוקולד. אוזני ההמן עם מילוי קרם המקרון היו חביבות, אך הייתה להן סיומת חמצמצה. לגבי אוזני ההמן המתוקות־מלוחות, הדעות חלוקות. חלק אהבו וחלק חשבו שהן מוזרות. הטעם המוצלח היה השילוב של תמרים וגבינת עזים.
מחיר: 35 שקלים למארז. 

לחם יין, ציון: 8.5
בקונדיטוריית לחם יין התמקדו השנה באוזני המן במילוי פירות העונה, ריבת תות ופיסטוקים, ריבת אגסים, שוקולד בלגי, לוטוס, חלבה ופרג.

לחם יין
לחם יין


בשורה התחתונה: אוזני המן במילוי ריבת תות ופיסטוקים – הבצק מעודן וחמאתי, והריבה מזכירה בטעמה את עוגיות הילדות. גם אוזני החלבה שטעמנו מצוינות, עם מתיקות מעודנת. אוזני ההמן של לחם יין הן קטנטנות יחסית, ובעיני זה גודל מנצח, כי אפשר לאכול יותר מאוזן המן אחת בלי רגשות אשם.
מחיר: 29 שקלים למארז.

קונדיטוריית שמו, ציון: 8

הקונדיטוריה של שמו מתמקדת השנה באוזני המן מבצק שמרים במילויים מסורתיים וחדשניים, כמו פרג, שזיפים ביין, ריקוטה וצימוקים, פרג, אגוזים וקרם פטיסייר. לצד השמרים, יוצעו כמובן גם אוזני המן מבצק פריך. אנחנו טעמנו את הפרג הקלאסי ואת הריקוטה וצימוקים.

קונדיטוריית שמו
קונדיטוריית שמו

בשורה התחתונה: אוזן ההמן במילוי הפרג טעימה ולא מתוקה מדי, אך לא ריגשה אותנו. בצק השמרים של שמו עדין מאוד, לא כבד ובעל מתיקות מעודנת שמשתלבת עם המילויים. הבצק הפריך לעומת זאת נחמד ותו לא.
מחיר: 35־39 שקלים למארז.
 

סידס, 
ציון: 8

סידס
סידס

הפטיסרי הטבעוני SEEDS מציע את הגרסה הטבעונית לאוזני ההמן שברוב הקונדיטוריות מוכנות מבצק חמאה פריך. הגרסה שלהם מגיעה בשלושה מילויים: פרג, שוקולד מריר וחלבה. 

בשורה התחתונה: הטבעונים בחבורה, שלא הגיעו עם ציפיות גבוהות, שמחו לגלות אוזני המן טעימות ומענגות, במיוחד כשטעמו את מילוי החלבה. הבצק נמס בפה ובהחלט מפתיע בטעמו. 
מחיר: 2.50 שקלים ליחידה.

קונדיטוריה שני, ציון: 8

הקונדיטוריה החיפאית שני מציעה השנה אוזני המן במילויים המוכרים, ומתחדשת גם במהדורה מיוחדת של מילויים בטעמים חדשים: סופלה שוקולד, שוקולד נוטלה, קרמל מלוח ופירות יער.

קונדיטוריה שני
קונדיטוריה שני

בשורה התחתונה: טעמנו את הקרמל המלוח ואת פירות היער. הבצק יבש מאוד, ובחלק מהמקרים התפורר בידיים והתפרק לשניים. טעם הפירות האדומים מתוק מדי. הקרמל המלוח הוא גימיק נחמד שאהבנו – לא מתוק מדי, וטעם המלח עדין ולא משתלט.
מחיר: 36 שקלים למארז.
קפה ביגה, ציון: 7.5

רשת קפה ביגה מתמקדת השנה באוזני המן במילויים קלאסיים, כמו פרג ללא סוכר, שקדים לימון, פקאן, אגוזי מלך ועוד.

קפה ביגה
קפה ביגה

 
בשורה התחתונה: הבצק יבש ומאכזב מאוד. מזכיר מעט את שנות ה־90, כשלא היה ממש מבחר של קונדיטוריות, והיינו מסתפקים באוזני המן מהסופר. המילויים חביבים, והמוצלח שבהם הוא הפרג.
מחיר: 33 שקלים למארז.
קפה גרג, ציון: 7

רשת קפה גרג מציעה אוזני המן במילויים של פרג ללא סוכר, פרג קלאסי, שוקולד, חלבה ועוד.

קפה גרג
קפה גרג

 
בשורה התחתונה: הבצק יבש ומתפורר ולא נימוח, וחסרות בו מתיקות ואווריריות. מבחינת המילויים, אין כאן הפתעות בטעמים. הם חביבים, אך לא הותירו רושם.
מחיר: 3 שקלים ליחידה.
ברמן, ציון: 7

קונדיטוריית ברמן מציעה סדרת אוזני המן פרווה בטעמים קלאסיים, סדרת אוזני המן מבצק קקאו, ולצדן סדרת אוזני המן במילויים מלוחים.

ברמן
ברמן

 
בשורה התחתונה: כשטועמים אוזני המן מבצק פרווה, הציפיות יורדות משמעותית. וכשאין ציפיות, אין אכזבות. אוזני ההמן של ברמן חביבות, ולא יותר. הבצק קצת קשה, אך המילויים נחמדים. אהבנו בעיקר את מילוי הפרג הקלאסי המאוד נוסטלגי, ואת מילוי החלבה הירושלמית המתקתק והעדין. 
מחיר: 26.90 שקלים למארז.

צילומים: בני גם זו לטובה, אסף לוי, בועז לביא, אנטולי, רונן מנגן, דן לב, חגית גורן, רוני נחמיאס, דניאל לילה, שרית גופן, אסף אמברם, יח"צ