שם המשפחה מחייב: כל חמשת הדורות לבית משפחת תשבי עסקו, במישרין או בעקיפין, בעבודות היקב המקומי. ב-1882, עת עלו מליטא מלכה ומיכאל חמילצקי (את שם המשפחה החדש, תשבי, קיבלו מהמשורר הלאומי ביאליק, כאות הוקרה לאירוח החם שלו זכה מידיהם), החלו לטעת כרמים בזכרון יעקב לבקשת הברון אדמונד דה רוטשילד. מאז לא ניסתה מרבית המשפחה, על שושלתה הענפה, למרוד במוסכמות.



גולן, אחד משלושת הילדים בני הדור החמישי, היה הראשון לזהות את הפוטנציאל העסקי הטמון במקום, ואת הסיכונים הכרוכים בהמשך ייצור יין בלבד. וכך הפך המתחם, שהתרחב באופן מרשים, ל"הרבה יותר מיקב" וכיום ניתן למצוא בו גם מסעדה, מאפייה, מזקקה (המייצרת בין היתר ברנדי), מרכז מבקרים, חנות של מותג השוקולד הצרפתי הנחשק ולרונה, וגם, פעם בשבוע, סעודת ברביקיו המונית של בשרים מובחרים. למעשה, בשנים האחרונות הפך הביקור ביקב תשבי לא רק למרכז בילוי של ממש, אלא לנ"צ חובה לכל מי שמבקר בזכרון יעקב.
 
בעונת האביב, שזה ממש עכשיו, מובלים לקוחות המסעדה לשבת בחוץ תחת הגפן וליהנות מארוחות של השף בעל השם המאתגר גונטר בידרמן. רגע לפני שאתם מטלפנים להזמין מקום, קחו בחשבון שלושה דברים: המסעדה כשרה, היא חלבית, והיא פתוחה בימי חול עד 15:30 בלבד. בשבת, בשל כשרותה, היא סגורה. במילים אחרות: תצטרכו לקחת יום חופש מהעבודה על מנת לבדוק אם הביקורת שנכתבת פה רלוונטית לכם. 


אנשי היקב גאים לספר כי בשנה האחרונה נרכש תנור "לה פניול" צרפתי,  העשוי מאבן שאוצרת את החום, וחלק גדול מהתפריט – ובראשו הפיצות, בתוספות אנשובי, סלמון מעושן, אנטיפסטי ועוד - מבוסס עליו. חלק הארי מתפריט הצהריים מכיל פסטות, דגים וסלטים, אבל מה שנשמע כמו רשימה סטנדרטית מקבל פה ושם טוויסטים קולינריים. למשל: סלט הטונה (68 שקלים) מכיל טונה אדומה והרוטב הוא חזרת חרדל; סלט תשבי (58 שקלים) מכיל ירקות ועלים ירוקים עם מוצרלה בופאלו ברוטב סילאן; ופסטת הפפרדלה מבושלת בחמאה חומה ומוגשת ברוטב תרד.
שלי ורוד

 התעוזה היצירתית במטבח מצליחה בחלק מהפעמים להוליד מנות מפתיעות שלא טעמנו כמותן במקומות אחרים, ואילו בחלק אחר מהפעמים היא מביאה ליומרנות שמזכה את המנות בהצלחה פחותה. נציין לטובה שתי מנות דגל, שהן לטעמנו חובה בביקור במקום: מאפה בירה וקממבר (38 שקלים) כמנה ראשונה. מדובר במאפה בירה קלוי, שטעם הבירה דווקא לא דומיננטי בו ("אני לא אוהבת בירה וזו המנה האהובה עלי", משכנעת אותנו המלצרית), עם קממבר וריבת יין; ופילה לברק (135 שקלים) כמנה עיקרית שבבסיסה אטריות סובה מטוגנות, שמראן ומרקמן מזכיר ביסלי בטעם פלאפל, מעליהן כרוב, תרד וג'ינג'ר ברוטב בוטנים פיקנטי ואננס, ומעל לכל הכבודה - נתח לברק עסיסי וטרי, עשוי במדויק ומענג מאוד. רק בשביל מנה כזו שווה לקחת יום חופש.
 
בסיום הארוחה ניתן ליהנות ממבחר קינוחים העשויים משוקולד ולרונה, השוקולד הטוב בעולם אשר מיובא לישראל בלעדית על ידי יקב תשבי. מהשוקולד יוצר השף קונדיטור של היקב, עדן אלקובי, מבחר מתוקים וקינוחים. 
"תשבי", כביש 652,
 04-6288195