לכבוד החג הכי ישראלי שיש, מגיש גבי גזית ברדיו ללא הפסקה 103FM פינת אוכל מיוחדת, שבמסגרתה הוא מארח את מיטב הבשלנים, המכינים בשידור חי את המאכלים האהובים על הישראלים. אחרי שהוא חושף בפניהם את המטעמים, מאזיני התוכנית יצביעו ויקבעו מהו המאכל האהוב ביותר על הישראלים.
 
לאחר שכבר טעם חומוס, שקשוקה וסושי, היום בחר גזית לאכול שניצל, מאכל שמקורו במרכז אירופה, אבל הפך לישראלי מאוד. באולפן התארח השף שניר אנגלי ממסעדת "ג'וז ודניאל" במושב בני ציון, שהחזיר את השניצל למקורו הווינאי אוסטרי.
 


המרכיבים הדרושים להכנת השניצל הווינאי: בשר סינטה עגל (או סינטה לבן, או צוואר לבן), 150 גרם שמן תירס או שמן קנולה, קמח לבן, ביצים, שמנת לבישול, פירורי לחם, חמאה, שום וטימין.


הוראות השף להכנת השניצל: "את הבשר דופקים עד לעובי של כחצי סנטימטר. טובלים אותו בקמח לבן ואחר כך בתערובת של ביצים ושמנת לבישול, על כל שתי ביצים כוס שמנת, תערובת של חצי חצי. משם טובלים בפירורי לחם, שופכים שמן למחבת עד לגובה מחצית העובי של השניצל ומחממים עד לחום בינוני. כשהשמן חם, מניחים את הבשר במחבת. מטגנים את הבשר משני הצדדים עד שהוא מתחיל להזהיב. מוסיפים את החמאה, השום והטימין. מזיזים את המחבת בתנועה שתיצור מעין גלים של חמאה, כאשר השמן הוא מה שמונע ממנה להישרף. כשהשניצל זהוב משני הצדדים, הוא מוכן. מומלץ להגיש אותו עם סלט תפוחי אדמה או סלט מלפפונים בשמנת חמוצה וכמובן בירה".
 
רוצים להצביע ולבחור מהו האוכל שהישראלים הכי אוהבים? היכנסו לעמוד הפייסבוק של גבי גזית.

השתתף בהכנת הכתבה: אסף נבו