מסיבה לא ברורה, החלטתי להקריב את מערכת העיכול שלי ולהכין כתבת טעימות של פיצה כשרה לפסח. כן. אני משערת שגם אתם שואלים את עצמכם למה. ובכן, למענכם! למען תוכלו לנסוע ברחבי הארץ ולכרסם סלייס של פיצה ללא כל חשש חמץ. אז הרמתי טלפונים, הזעקתי שליחים ואט אט התמלאה המערכת בפיצות שונת ומשונות כולן גדושות גבינה כיד המלך , משוחות ברוטב אדום כאש והבצק, כשל״פ  הוא ואף מפתיע.
קצר האינטרנט מלתת לכם את כולן וקיבתי אינה מסוגלת להתמודד עם כולם וחלק אף נזרקו לפח. אספנו לכם את הטובות והטעימות ואפילו נתנו להם כוכבים יפים. צאו לדרך.

מסעדת פורטו, נמל תל אביב 


כללי: הפיצה של מסעדת פרטו בנמל תל אביב דשנה ועסיסית. היא מגיעה בגירסה אחת בלבד של רוטב עגבניות ,גבינת מוצרלה לצד גבינת עיזים, ארטישוק ירושלמי זיתי קלמנטה וצ'ילי ירוק  והיא חלק מתפריט שלם נטול גלוטן שמשיקה המסעדה.

פיצה כשרה לפסח במסעדת פורטו. צילום: יח"צ
פיצה כשרה לפסח במסעדת פורטו. צילום: יח"צ

 

על הפיצה:הרוטב היה מצויין, סמיך ומלא טעמים, השילוב של העיזים עם המוצרלה היו יופי של טוייסט. הבצק הפתיע  ברכות והצליח לתפוס א הרוטב כמו שצריך וכל ביס היה מלא טעמים. חיסרון: הצ׳ילי החריך היה ח-ר-י-ף! חלקנו התייאשו אחרי 3 ביסים, למרות שהיא הייתה ממש טעימה. אני ממליצה לבקש את הצ׳ילי בצד ולשים את המינון שלכם כי זה מוסיף לטעם.
 
סה"כ: לא פיצה דקיקה אלא יותר בשרנית ודשנה. הכל הרגיש טעים ולא כשל״פ בשום דרך.
הקמח: קמח תפו"א , המחיר: 57 שקלים. הציון *****

כתובת: האנגר 21 נמל תל אביב

איל פציולו, בן יהודה תל אביב 


כללי: הפיצה של איל פיציולו תמיד הייתה מושלמת בעיני, קריספית ועשירה בטעמי איטליה. הפעם היא באה במגוון ענק של תוספות אבל עם בצק שמנמנן יותר שמאפיין בכללי את כל הפיצות הכשרות לפסח / נטולות גלוטן.

פיצה כשרה לפסח של איל פיצוליו. צילום:יח"צ
פיצה כשרה לפסח של איל פיצוליו. צילום:יח"צ


על הפיצה:הרוטב היה מדהים שבעיני זה סוד ההצלחה של פיציולו, ארומה עדינה של שום רוטב על גבול הטרי עם הרבה בזיליקום מלמעלה וסלייסים דשנים של מוצרלה איכותית. את המליחות קיבלנו מזיתי הקלמטה מעל. הבצק, כפי שרשמתי מעל, שמנמנן, שומר על עסיסיות, תופס את הרוטב כמו שצריך

חיסרון: רק המחיר אבל המגש הוא ממלא ביותר בגלל הבצק השמנמן. 

סה"כ: עדיין הגירסה הרגילה מנצחת אבל בהחלט הפיצה נטרפה בשניות

הקמח: קמח תפו"א , המחיר: 69 שקלים למגש כל תוספת 8 שקלים אפשר גם רק סלייס. הציון *****  כתובת: בן יהודה 122 תל אביב

קפה ג׳ו

קפה ג׳ו לא שוקט על שמריו, תמיד מתחדש, מרענן אם במיתוג, בתפריט הטבעוני או בנטול גלוטן. תוכלו תמיד לדעת שבסניפים של קפה ג׳ו תמצאו הכל.
בחג תוכלו לאכול, יחד עם עוד דברים כשרים, פיצה מקמח תפו"א עם רוטב עגבניות, מוצרלה ואורגנו פלוס 2 תוספות  לבחירה: אננס, חציל, בצל, עגבניות, פטריות, פלפל אדום, זיתים, פסטו זעתר, טונה, מוצרלה, בולגרית, גבינה טבעונית, בטטה ופלפל חריף. הפיצה מגיעה בגירסה מאורכת ומספיקה לאדם.

פיצה כשרה לפסח של קפה ג'ו. צילום: יח"צ
פיצה כשרה לפסח של קפה ג'ו. צילום: יח"צ

 
על הפיצה: גם פה נתקלנו שוב בבצק שמנמנן ולא דקיק ומאד טעים, אבל בשונה משתי הראשונות, הרוטב פה לא נתפס על הבצק ושתי התוספות שהזמנו, זיתים ופטריות, לא הפסיקו להחליק לנו מהסלייס. קצת מבאס. הרוב טוב ונמרח בנדיבות והגבינה הייתה במינון הנכון.
חיסרון: כל עניין הבצק והחיבור שלו לרוטב.
 
סה"כ: פיצה טובה וטעימה ובמחיר מעולה. אמנם 4 כוכבים אבל הפיצה שנבחרה כהכי שווה את המחיר

הקמח: תפו״א, המחיר לפיצה+2 תוספות: (39 ש"ח) הציון ****

סניפים בכל הארץ

מלון חוף נחשולים

טוב, אם אתם אוכלים את הפיצה הזו אז אין מה לומר שהחיים שלכם יותר דבש משל כולנו. כי את הפיצה הזו אתם מקבלים כחלק מארוחת הבוקר המפנקת של מלון נחשולים בצפון וזה אומר שאתם בחופש. תמותו.
 
המלון מציע מגוון של פיצות כשרות עם מגוון תוספות אבל לא לבחירה כי זה חלק מהארוחה, מכיוון שיש שם שלל של גבינות ודגים ומיני מטעמים אתם תמיד יכולים לשים לכם טופינג כאוות נפשכם.

פיצה כשרה לפסח של מלון נחשולים. צילום: יח"צ
פיצה כשרה לפסח של מלון נחשולים. צילום: יח"צ


 
על הפיצה : גם פה הבצק הוא מתפוחי אדמה אבל פה הפיצה מגיעה ממש בגירסת הבצק העבה וקצת בסגנון הנפוליטני. פיצה עגולה, שוליים עבים ובשרניים ואמצע רטוב וגדוש במרכיבים. קצת רטוב לנו מידי אבל הרוטב שהגיע בכמות נדיבה ביותר היה מרענן וטרי ולעומת זאת הגבינה הייתה פחות דומיננטית, אולי כי הם הבינו שכל אחד יוסיף לעצמו פינוקים מהמזנון העשיר בטירוף שהיה ליד.

חיסרון: לחובבי הבצק השמנמנן ואולי גם קצת ההגזמה ברוטב

סה"כ: פיצה למפונקים. מאד מושקעת, שמנמנה ואוהבת. שווה את המחיר כי היא כולל בתוכה עוד מלא אוכל. הקמח: תפו״א, ארוחות הבוקר הכשרות לפסח מוגשות בכל השבוע בין השעות 08:00-12:00 ופתוחות לציבור הרחב בתיאום מראש. ציון: ****

ילדים- 65 ₪ מבוגרים-  90 ₪ בלבד.

מלון חוף נחשולים – 04-6399533, http://www.nahsholim.co.il/

 פיצה פרגו, ארצי ***

כללי:הפיצה הכשרה מגיעה בגודל "סמול"- 26 אינצ' ומורכבת משלושה סוגי קמחים: קמח תירס, קמח תפו"א וקמח סויה. ללא שומן טראנס ועשוייה על בסיס שמן קנולה.   המחיר שלה הינו 35 ש"ח כאשר במחיר כלולה תוספת אחת לבחירתו של הלקוח. על בסיס הרוטב הסודי של פרגו,  100% מוצרלה .  

פיצה כשרה לפסח של פרגו. צילום: יח"צ
פיצה כשרה לפסח של פרגו. צילום: יח"צ


 
על הפיצה:הפיצה היחידה שהגיעה אישית ודקיקה. למרות התלונות שלי על בצק שמנמנן מידי אצל כולם, דווקא הציפי שלי מהבצק הדקיק שלא דורש הרבה התפחה הייתה גבוהה והאכזבה בהתאם. הבצק הרגיש לא מוכן מבפנים והזכיר קצת מלאווח. וחבל כי הרוטב מצויין והגבינה פוזרה בשפע והיו מלא תוספות ובכללי זה הרגיש כמו משלוח פיצה רגיל לכל דבר.
חיסרון: המרקם של הבצק, לחובבי המלאווח והדקיק מאד. מצד שני החוויה מאד פיצתית וכיפית.
הקמח: תירס,  תפו"א וסויה, המחיר 35 כולל תוספת אחת. גודל אישי קטן. הציון *** סניפים כשרים: חולון( סניף וולפסון), הרצליה( קניון ארנה) , נתניה( קניון עיר ימים) 

בייק בריא- אשקלון


את האחרונה לא טעמנו. רצינו אבל לא יצא והיא מייצגת את הדרום ואת הפיצה הבריאה נטולת הסוכר והגלוטן כי ברוב המקרים יש לכם סוכר בפיצה.
אבל הכנסנו אותה לרשימה כי שמענו עליה רבות ולדעתי שווה לכם לנסות אותה אם אתם בעניין בריאות, פליאו, טעמים חדשים או פשוט באיזור.
הבסיס הוא קמח שקדים ובכל השאר הוא דומה לשאר הפיצות רק בלי סוכר ברוטב.
התגובות ששמענו היו יותר ממתלהבות , המחיר 65 למגש.
להזמנות  : רונית 0507716554, אושרית 0504416166 אפילו משלוחים יש!
פיצה כשרה לפסח בביק בריא באשקלון. צילום: יח"צ
פיצה כשרה לפסח בביק בריא באשקלון. צילום: יח"צ