לא תמיד צריך לטרוח במשך שעות כדי להפיק ארוחת ערב משובחת. בימים אלו של אחרי החגים הכל מנסים לחזור לשגרה. משתדלים פחות לארח ופחות להכין ארוחות מורכבות. לכן, זה בדיוק הזמן לבחור את המתכונים שאינם דורשים התעסקות ארוכה במטבח, אך שהתוצאה בתום ההכנה היא כזו שסוחטת מחמאות מכל בני המשפחה.

החזרה לשגרה אמורה לעזור לנו גם לשוב לגזרתנו קודם לתקופת החגים, שבמהלכם היינו חייבים לטעום שלל מאכלים עשירים, עוגות ועוגיות, ממתקים ושאר הפינוקים שהוגשו. על מנת להצליח לרסן את כמות הקלוריות וצריכתן חשוב מאוד בתקופה זו לחזור למאכלים פשוטים וקלים להכנה. מאכלים שאינם דורשים היערכות מיוחדות, מורכבות והשקעה מרובה. מאכלים שטעמם המיוחד והבולט מגיע דווקא מהפשטות שלהם. הפשטידות, למשל, אינן דורשות עבודה מרובה. מבחינת כלי עבודה, די בקערה וכף עץ. מבחינת עשייה - בוחשים כמה חומרים, מעבירים לתבנית ושולחים מיד לאפייה. מעבר לפשטות ההכנה, אפשר להכין אותן בכלים ובתבניות בעלי צורות מעניינות, מה שמקנה להן בתום ההכנה צורה ייחודית.

מוסיפה המון טעם, כרישה. צילום: פסקל רובין פרץ
מוסיפה המון טעם, כרישה. צילום: פסקל רובין פרץ


ברוח דברים אלו בחרתי להכין סוג של מאפה/פשטידה, קל ומהיר הכנה, אינו מכיל גבינות ומתאים גם לשילוב לצד תוספות אחרות. כמו כן, זהו פתרון קליל לאנשים ששומרים על הגזרה. 

לפורטל הקולינרי של פסקל
טיפסקל

לגיוון ועניין אפשר לשלב בעיסה ירקות קפואים כמו אפונה, גזר, עשבי תיבול ירוקים או ביצה קשה קלופה וחתוכה לקוביות או לשמיניות. ניתן גם לחתוך בצל לרצועות ולטגן מעט.
פשטידת כרוב וכרישה 
 החומרים: 
(לכ־10־12 תבניות פאי אישיות)
תרסיס שמן או שמן
2 בצלים בינוניים קצוצים דק
1 בצל סגול קצוץ דק 
2 כרישות פרוסות, החלק הירוק בהיר והלבן בלבד
1 כרוב בינוני פרוס דק
3 ביצים
3 כפות קמח, מנופה
¼ כפית אבקת אפייה
6 כפות פירורי לחם או קמח מצה
1 גביע שמנת / יוגורט 
מלח ופלפל לפי הטעם
1 כף שמן זית
4 כפות סולת, קוואקר או פירורי לחם או בייגלה

בצל קצוץ. צילום: פסקל רובין פרץ
בצל קצוץ. צילום: פסקל רובין פרץ


 
רוטב להגשה:
2 גביעי יוגורט
1 מלפפון מגורר גס
2 צנוניות פרוסות דק (לא הכרחי)
2 בצלים ירוקים קצוצים
מלח־פלפל לפי הטעם
אופן ההכנה: 
1. מרססים שמן במחבת ומטגנים את הבצלים והכרישות עד להזהבה. במידת הצורך מוסיפים עוד שמן. מוסיפים את הכרוב ומערבבים, מוסיפים כ־3 כפות מים ומבשלים כ־10 דקות. יש לחזור ולערבב מדי פעם. מצננים.
2. מוסיפים את הביצים, פירורי הלחם והשמנת / יוגורט, מערבבים ומתבלים בפלפל ובמלח. משמנים תבנית ובוזקים מחצית מכמות הסולת או תחליף אחר לבחירתכם.
3. משטחים את עיסת הכרוב ובוזקים מעל את יתר הסולת. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני כ־45 דקות. מערבבים בכלי את כל חומרי הרוטב ומגישים לצד הפשטידה.