אחת הסיבות שאני אוהבת כל כך בראנצ׳ים, חוץ מזה שזה תמיד בא עם אלכוהול של אמצע היום, היא ההבנה שאני יכולה לברוח לי לבראנץ' ולבהות באנשים שעובדים. עינוג אמיתי. לצערי לא הרבה מקומות עושים בראנצ׳ים של אמצע השבוע אבל גם בסופ"ש יש משהו מענג בלשבת עם כוס קמפארי תפוזים ומבט של 'הרגע קמתי מהמיטה ואני כבר חושבת על השנ״צ'. כי בראנצ׳ים הם תמצית החיים. 
 
3 בראנצ׳ים חדשים ומצויינים שיפתחו לכם את הקיץ: 
קלימרה - בראנץ' יווני בגרקו


אחח גרקו גרקו, אחת המסעדות הכיפיות שנפתחו במדינתנו. נעימה, חייכנית, תמיד באווירה טובה ותמיד טעימה. אם עוד לא אכלתם שם אז היידה לעבודה! ואם כן אכלתם שם - אז הרשו לי לספר לכם על הבראנץ'-בוקר המענג שלהם.

נתחיל בקוקטיילים המקסימים שפתחו לנו את היום בחיוך הרבה יותר גדול מהרגיל - 38 שקלים לקנקן זוגי של אוזו עם ליקר שקדים ורום מצוין ונמשיך למלא מלא פינוקי שולחן. צלוחית של סקורדיליה (12 שקל), אותו ממרח שום ושקדים המפורסם של גרקו, חוסל בשניות עם חתיכות לחם טרי. הערמנו מזלגות בממרח פלפל קלוי, פטה וגבינה כחולה (12 שקל), נגסנו בפלפלי שושקה שמנמנים עטופים בשמן זית ופירורי פטה (12 שקל), תפסנו בידיים שמנוניות נתחי הרינג כבוש (16 שקל) ופלמידה כבושה עם יוגורט כבשים סמיך (16 שקל).

בראנץ' יווני בגרקו. צילום: אנטולי מיכאלו
בראנץ' יווני בגרקו. צילום: אנטולי מיכאלו


בצענו ברעבתנות ספאנקופיטה לוהט - מאפה פילו קריספי של גבינות ותרד עם ביצה קשה מגוררת ויוגורט (40 שקל), נגסנו בספוגטו של אנשובי עם הרבה בצל (46 שקל) והערמנו מקושקשת יוונית צהבהבה עם עגבניות, בצל ופטה על פרוסות של לחם קלוי ספוג שמן זית. אחח אחח היוונים האלו, אוכל הם בהחלט יודעים לעשות. ושמן זית, ופטה. ודגים. נו טוב.
 
את האספרסו סגרנו עם לוקומדס, אותם כדורי בצק מטוגנים בדבש וקינמון (39 שקל) ועם רצון עז לנפוש עד זיקנה באיזה אי נטוש. אל תתביישו לבקש מהמצלרים לבנות לכם ארוחה, להציע לכם את פתיחת השולחן הנכונה לכם וככה תסיימו מאושרים ומסופקים.
 
גרקו, אורי צבי גרינברג 25, אזורי חן, תל אביב 03-7411022
בונג׳ורנו - בראנץ' איטלקי בסרדיניה

מסעדת סרדיניה האיטלקית ממוקמת באחד הלוקיישנים הרומנטים והכיפיים שיש – כיכר קדומים ביפו. הים ממלא את האוויר בריחות מלוחים, השקט של הכיכר מתמזג עם האבנים העתיקות שמספרות מלא סיפורים ואנחנו יושבים לנו בבוקר שישי ולא חושבים כל כלום חוץ מהאוכל שעומד להגיע והקמפארי תפוזים שביד.

בראנץ' במסעדת סרדיניה. צילום: אנטולי מיכאלו
בראנץ' במסעדת סרדיניה. צילום: אנטולי מיכאלו

 
הבראנץ' של סרדיניה מוגש בכל יום שישי מהשעה 10:30 בבוקר ועד 15:00, במחיר של 89 שקלים שכוללים שתיה חמה וקרה חופשית וללא הגבלה! מה אוכלים? מתחילים עם מגוון ראשונות שמוגשות לשולחן: פוקאצ׳ה לוהטת שחייבים לאכול בעודה חמה ולטבול בממרח לימון כבוש, לשים מעל קצת קפונאטה סיציליאנית, לערום סלט ארטישוק צלוי עם גבינת פיקורינו ומלא אורגולה על הצלחת לצד סלט ים עם תפוחי אדמה, שאלוט וארטישוק ולהתפנק על אנטי פסטי עם חתיכות של גבינות משובחות. בין ביס לשיחה עצלה, שלוק מהדרינק או נשימות עמוקות שסופגות את כל השלווה - מגיעה המלצרית עם אופציות לעיקרית, מקרואסון חמאה גדוש בכל מיני דברים מושחתים כולל נתחי דג, דרך ביצים אפויות, שקשוקת ים לוהטת ועד טרין חצילים ועגבניות ואפילו מאפה במילוי ראגו טלה.

אנחנו זללנו בשתי ידיים קרואסון חמאה שחום ממולא בארטישוק צלוי וביצת עין עם איולי שום ועגבניות לחות ומנה עסיסית של נקניקיה איטלקית פיקנטית לצד ביצים אפויות, עגבניות צלויות ותרד. שעתיים אחרי ואנחנו עוד מתפנקים על עוד אספרסו ועוד קמפארי וכבר לקחנו טירמיסו ופשוט לא בא לנו לזוז מהפינה הקסומה הזו.
 
בראנץ' עשיר כזה שכולל שתיה חמה וקרה ללא הגבלה וכל כך הרבה פינוקים בהחלט שווה כל שקל. תגיעו באוטובוס אם תוכלו ופשוט תטיילו.

כיכר קדומים 9, יפו העתיקה. 03-6832211
בונז׳ור – בראנץ' מושחת בזו-ביזו

הזוביזו עושה את זה שוב וכרגיל כמו שצריך! חצי שנה לאחר שחבר השף דיוויד פרנקל לבר ה"זו ביזו" מספקים שניהם גם בחווית בראנץ' סקסית, מושחתת אבל מדוייקת שממוקדת לחבר בין האוכל המוקפד של פרנקל לקהל השמח והאיכותי של הזוביזו.

פנקייק עם בייקון חמאה בלגית וסירופ מייפל. צילום: אנטולי מיכאלו
פנקייק עם בייקון חמאה בלגית וסירופ מייפל. צילום: אנטולי מיכאלו

 
מה אוכלים? ערימה שמנמנה של פנקייק עם סלייסים קריספיים של בייקון, נטיפי חמאה בלגית וסירופ מייפל – להגיע עם רופא צמוד. ביצי בנדיקט, כי אי אפשר בראנץ' בלי בנדיקט, והפעם על אינגליש מאפין והולנדייז סלק, ומנה מצויינת של Steak&Eggs, על רושטי תפוח אדמה, טראוט ורוד מעושן וקרם פרש. כמובן שבלי אלכוהול הבראנץ' לא נחשב ועל כן יש פה מבחר של קוקטיילים שיעורבבו במיוחד לשעות האור: BIG APPLE  - ג'ין, סובניון בלאן, סירופ תפוח, לימון וג'ינג'ר אייל; CENTRAL PARK  - מרטיני ביאנקו, אנגוסטורה ביטר, טוניק וקליפת תפוז; RED LADY  - וודקה, מיץ עגבניות, בזיליקום, פלפל חריף, פלפל אנגלי ומלח. תוסיפו לזה מוזיקה ואנרגיה קלילה של מועדון ולא צריך יותר מזה כדי להתאושש מהבילוי של אתמול.
 
תפריט הבראנץ' יוגש בכל שבת בשעות 17:00-12:00 ובהמשך יוגש גם בימי שישי.
Zou Bisou, רחוב בן יהודה 186, שירותי חניה (בתשלום). טלפון 03-5616999