הן קטנות ומעוצבות, מופיעות בשלל גוונים וצורות, טעמן משתנה מאחת לאחרת והן בעיקר באות להשלים את הלגימה מכל משקה חם או קר.

בדיוק עכשיו, כשמרגישים באוויר את חופשת הקיץ של הילדים, זאת הזדמנות מצוינת להכניס את הזאטוטים לחגיגה קולינרית במקום הכי מדליק בבית – המטבח – להכין ביחד עמם עוגיות בשלל צורות ולהעביר איתם אחר צהריים של כיף.

מדובר בעוגיות פריכות וקלות להכנה, שטעמן מצוין לא רק לילדים אלא גם לשאר בני המשפחה. ניתן להכין אותן מראש, הן נשמרות לאורך זמן, ולפעמים הן מכילות תוספות מפתיעות. חסרונן היחיד הוא שאם לא שומרים עליהן היטב, הן נחטפות במהירות.

בזכות שימוש במספר חומרים בסיסיים, ניתן להכין תוך כמה דקות בצק המהווה בסיס לעוגיות מתוקות שיכול ללבוש ולפשוט צורה לפי רצוננו.

בצק פריך מורכב בדרך כלל מקמח, מנוזלים (ביצים, מים, חלב ותחליפיו) ומשומן (חמאה, מרגרינה ושמן). סוג השומן והנוזל שבהם משתמשים קובעים את מרקם הבצק, מידת פריכותו ואת איכותו. 

לפורטל הקולינרי של פסקל

טיפסקל: היות שחום הידיים ממיס את השומן (מרגרינה או חמאה), דבר המקנה תחושה שיש להוסיף קמח ואז הבצק הופך לנוקשה מדי עם הוספתו, חשוב לא ללוש את הבצק יתר על המידה.

כדאי ללוש את הבצק עד שכל החומרים מתאחדים ולהניח במקרר כדי שהשומן ייצב את הבצק. כל הבצקים הפריכים ניתנים להקפאה.

יש לעטוף את הבצק בניילון נצמד ולהפשיר במקרר עד לשימוש. 

העוגיות נפלאות כמו שהן, אך אפשר לגוון את טעמן עם ¼ כוס צימוקים, לשלב במעט שקדים מולבנים ולהחליף את החמאה ו/או המרגרינה בשמן.

החומרים (ל־60־50 עוגיות חמאה):
500 גרם (½3 כוסות) קמח מנופה
200 גרם מרגרינה / חמאה / מחמאה / שמן קוקוס מוצק
1 שקית אבקת אפייה
¼ כוס שמן
¾1־ כוס מים (יש להוסיף את המים בהדרגה בהתאם לספיגת הקמח. לפעמים לא צריך את כל הכמות)
½1 כוסות סוכר
1 שקית סוכר וניל
2 כפות טחינה גולמית

לעיטור: ¾ כוס שקדים, מולבנים ופרוסים (או שבבי שקדים)

אופן ההכנה:
1. מניחים בקערה עמוקה את הקמח ומוסיפים את החומרים לפי הסדר תוך כדי לישה בכפות הידיים עד לקבלת בצק אחיד. משהים במקרר שעתיים (ממהרים? אפשר להכניס את כל החומרים למעבד מזון ולהפעיל עד לקבלת בצק אחיד).

2. מחלקים את הבצק לשניים־שלושה חלקים ומרדדים כל חלק לעלה בעובי ½ ס"מ.

עוגיות החמאה של פסקל
עוגיות החמאה של פסקל


3. קורצים עוגיות בצורות הרצויות ומסדרים ברווחים בתבניות משומנות. מעטרים בשקדים המולבנים ואופים בתנור שחומם מראש ל־180 מעלות במשך 25־20 דקות עד להזהבה. מוציאים ומצננים. בוזקים על פני העוגיות אבקת סוכר ומכניסים לצנצנת בעלת סגירה הרמטית.