לנו, ישראלים שלא נולדו עם כוס שמפניה ביד, קשה לפעמים עם היובש של המשקה המבעבע. בדיוק על חובבנים כמונו חשב Veuve Cliquot כששידך את השמפניה שלו לקוקטיילים ידידותיים. Veuve Cliquot הוא מותג שמפניה שנוסד בשנת 1772 על ידי פיליפ קליקו ונוהל על ידי בנו פרנסואה. עם פטירתו של פרנסואה, קרה דבר מאוד לא מקובל בתקופה ההיא - מי שלקחה בעלות על העסק המשפחתי היא אלמנתו של פרנסואה, בארב קליקו. היא שינתה את שם המותג ל״אלמנה קליקו״ וזהו שמו כפי שאנחנו מכירים אותו היום (Veuve - אלמנה בצרפתית). האלמנה קליקו הפכה לאחת מנשות העסקים הראשונות של התקופה המודרנית. 



היקבים של Veuve Cliquot מתפרשים על פני 393 דונם על האדמות הטובות ביותר בחבל שמפיין בצרפת. זני הענבים שבהם משתמשים לייצור השמפניה הם פינו נואר, שנותנים לשמפניה את הגוף האופייני למותג, פינו מונייה, שמעניקים למשקה סיומת עגולה, ושרדונה, שמספקים את הקריצה האלגנטית והתחכום האופייני לשמפניה. החידוש האחרון מבית המותג הוא מהדורת ה־RICH. באמצעות מינון גבוה יותר של סוכר ובלנד של זני הענבים, Veuve Clicquot Rich היא שמפניה המתאימה באופן מושלם למיקסולוגיה, או במילים אחרות – לקוקטיילים.



במיוחד לכבוד הקיץ הלוהט, השמפניה משתלבת באופן מושלם עם קוביות קרח גדולות ועם פירות וירקות מרעננים ומאפשרת ליצור אינספור קוקטיילים שמתאימים לכל סיטואציה. סוכר בשמפניה הוא כמו תבלין בבישול - באמצעות שימוש נכון הוא יכול להדגיש טעמים וארומות שלא הכרתם לפני כן.



אז איך מכינים את הקוקטיילים? שמים בכוס יין חמש קוביות קרח, מוסיפים את אחד מהמרכיבים הבאים - אננס, אשכולית, סלרי, מלפפון, פלפל או חליטת תה וסוגרים עם Veuve Clicquot Rich. כמה פשוט ככה טעים.



בקבוק


אחרי 100 שנה של יצור ושיווק מיץ ענבים מסורתי שמיועד לקידוש, להבדלה ולסתם חובבי מיצי ענבים - מהפכה בתחום: "יקבי חברון" החלו בימים אלו לשווק את סדרת "הבוסתן" - מיץ ענבים בנגיעת טעמי פירות. הסדרה כוללת חמישה סוגי מיצי ענבים: בנגיעת תפוח עדין, פסיפלורה עדינה, פירות יער עדין, אוכמניות ואננס. מיצי הענבים יוצרו מענבים משובחים הגדלים באזור לכיש ויוצרו בתהליך מסורתי וקפדני ומשווקים בבקבוקים של 1 ליטר (כשר למהדרין)



מחיר: 16.90 שקלים

צילום: יח"צ




חדשים בארץ


ורמוט צרפתי



ב מותג הוורמוט הצרפתי האיכותי נוילי פראט - NOILLY PRAT VERMOUTH, שנוסד במרסיי שבדרום צרפת בשנת 1813 ונחשב למותג הוורמוט היבש הראשון בעולם, נוחת סוף־סוף בארץ. כיום, נוילי פראט הוא מותג הבחירה של אנשי קוקטיילים ואלכוהול, והוא אינו זמין ברוב מדינות העולם בשל היקפי יצור קטנים. שלושה ורמוטים נחתו בארץ:



ORIGINAL DRY - יין המורכב מענבי PICPOUL - ו־CLAIRETTE המיושן כשנה, מעורבב עם תירוש ענבי מוסקט ותזקיק שהשרו בו קליפות לימון ופטל. אל ערבוב זה מתווספים התבלינים ונשלח הוורמוט ליישון נוסף של שלושה שבועות.



ROUGE - זהו הוורמוט המתוק הקלאסי של נוילי פראט, אשר נרקח לראשונה בשנת 1956. בסיס היין זהה לבסיס של אחיו היבש. בתמצית הבסיס משתמשים באותם 20 תבלינים כמו בגרסה היבשה. ההבדל הוא היחס בין התבלינים.



AMBRE- הגרסה המיוחדת של המותג מציעה פרופיל טעם מעניין הודות לתוספת של 24 תבלינים, כדוגמת הלף, לבנדר, קינמון, עלי ורדים ווניל. 



מחיר: כ־75 שקלים ל־700 מ"ל




לבנים מניו זילנד ומאוסטרליה


ב MATUA SAUV BLANC - הסוביניון בלאן הניו זילנדי של "מטואה" ממרלבורו, אזור היין המפורסם ביותר בניו זילנד, מגיע לראשונה לארץ. היין מציע את כל הרעננות המצופה מזן הסוביניון בלאן - האף עשיר בניחוחות של פירות הדר ופירות טרופיים והחך פריך ונהנה מחומציות עדינה. מחיר: כ־80 שקלים



BIN 85 של יקב לינדמנס מדרום־מזרח אוסטרליה גם הוא עולה חדש בארצנו. מדובר בפינו גריג'יו קלאסי, פירותי וקליל בעל ארומות של אגסים ופירות הדר ובמרקם קרמי ועשיר.



סדרת BIN היא סדרת היין הנמכרת ביותר באוסטרליה. ערבוב ענבים מכרמים שונים הוא השיטה הנהוגה לייצור היין של סדרת BIN. ערבובם בצורה זאת מונע שינוי בטעם היין בין שנות בציר ומאפשר ליינן רמת שליטה גבוהה בתוצר הסופי. ניתן להשיג בחנויות היין המובחרות.



מחיר: כ־60 שקלים

מימין לשמאל: ורמוט, מטואה וסטלה. צילומים: יח"צ, פייר קליינהאוז




אחלה סטלה


ב"סטלה ארטואה", מותג הבירות הבלגי, משיק מהדורה מיוחדת של כ־5,000 בקבוקים שנעטפו ביד באריזת נייר מעוצבת, ובה שישה איורים שונים המתארים סיטואציות של "החיים היפים".



האיורים נעשו בידי המאייר הישראלי פייר קליינהאוז, ובהם איור של מופע ג'אז עם פסנתר וסקסופון, איור של מופע כדורים פורחים אורבני, איור של שיט על מפרשיות ועוד.



סטלה ארטואה היא בירת לאגר סופר פרימיום בהירה בעלת 5% אלכוהול, שמיוצרת בתהליך ארוך הכולל שילוב של שלושה סוגי כשות, לרבות הזן הארומטי הנדיר Saaz. הבירה מיוצרת על פי מתכון סודי אשר שורשיו מתחילים אי שם בשנת 1366 במבשלה עתיקה בעיירה לובן, ממזרח לבירת בלגיה בריסל.



מחיר: 48.40 שקלים לשישייה