השילוש הקדוש


הכי דיסוננס קוגניטיבי: בין הרצונות שלנו לשמור על בריאות ילדינו ולהקפיד על הוראות מדריך חדר הכושר באשר לתזונה הרעועה שלנו, לבין מספר ביקורי שליחי הפיצה אצלנו בחודש שעבר - יש פער גדול. כל כך גדול, עד שהיינו חייבים לסיים את החופש הזה (או שאולי עוד נפתיע עד לסוף החודש) בהצעה המפתה ביותר שיש לפיצה האט: הטריפל מיקס.

פיצה האט היא הרשת הגדולה ביותר, ובעינינו היא גם הטעימה ביותר. לכל אחד יש העדפות ההמבורגר שלו ("אגאדיר", "מוזס" או BBB?) והעדפות הסושי שלו (עוד לא ניסינו את המשלוח של TYO שבר רפאלי כה אוהבת), אבל בפיצה אנחנו פחות חלוקים בבית, לפחות בכל הקשור לפיצריות גדולות. הבצק של האט עושה את ההבדל.

הטריפל מיקס של פיצה האט הוא ערימה של שלוש קומות לא בריאות בעליל - אבל כמה עונג נשפך מהן. בשתי הקומות העליונות מתגוררות פיצות עם תוספות לבחירתכם, ובקומה התחתונה תמצאו מארז נאה של טבעות בצל, נגיסי תירס - ולקינוח מאפה שוקולדי ממכר. תמורת 129.90 שקל, הרי לכם ארוחה משפחתית פלוס, משמינה פלוס ומענגת פלוס פלוס.

פיצה האט, ברחבי הארץ, 1700-50-60-70

ארוחה רגילה 

חצר "קפה נטו" נראית מזמינה במיוחד. שמשיות לבנות, ריהוט עץ יפהפה, דשא ירוק, מוזיקה כיפית. לו היה גם נוף לים. אבל אין שום סיכוי שבחום הזה של אוגוסט, ללא בריזה מהים, נשב בחוץ. למזלנו, אחת המשפחות בדיוק סיימה את הארוחה, ונמצא לנו מקום בפנים. אומנם רועש מאוד בגלל האקוסטיקה הבעייתית, אבל קריר ויש מרווח מספק בין השולחנות. נכון, אומנם בתל אביב יש גם נוף לים, אבל אם יש שם מקום מיותר בין השולחנות, מניחים בו מיד שולחן נוסף. כמו בחנייה, כך גם במסעדות ובבתי הקפה. יש אוויר מהים, אבל אין אוויר לנשום.

ארוחת בוקר ב
ארוחת בוקר ב


עם הישיבה סביב השולחן מחלקים לילדים תפריט מיוחד ובו תמונות של כל המנות, כדי שידעו מה מצפה להם ולא יתבכיינו אחר כך על שהחביתה לא נראית כמו בבית. רעיון מצוין, כן ירבו. בכלל, עושה רושם שילדים פה הם גולת הכותרת; מאחר שמדובר במקום חלבי (וכשר), אין פה שניצלים, אבל יש כל שאר המנות שילדים אוהבים - פסטות, טוסטים, חביתות וכמובן שלל קינוחים - וכל ילד מקבל דף פעילות מקסים ובו חידונים ושעשועונים.

לרוב מנות הילדים מתלווה קערית ובה מקלוני ירקות - מלפפונים, פלפלים וקלחי גזר. מהפכת הבריאות של מקדונלד'ס הגיעה גם לקפה נטו, איזה יופי. קערית כזו מתווספת למנת שניצלוני התירס (35 שקל), שנראים באופן חשוד בדיוק כמו אלו של טבעול, עם קטשופ ומיונז יחד. לעומת הבריאות (היחסית) במנה זו, מנת הפיצה לילדים (47 שקלים) כוללת מאפה שיכול להשביע גם שני סועדים בוגרים. היא דקיקה מאוד ונטולת יומרות, אבל ענקית בגודלה. מבחינת הטעם, את הבוגרים היא עשויה להעליב, אבל לילדים היא מספקת בהחלט. אין טוויסטים, אין הפתעות, יש רוטב עגבניות מתקתק וגבינה צהובה, ולהם זה מספק.

אנחנו הימרנו על סלט ניסואז (52 שקלים), שהגיע נדיב וצבעוני, ובו כל חלק אחר מחומרי הגלם מוגש בנפרד: הטונה בצד אחד, תפוחי האדמה בצד השני. סלט פשוט, טרי, לא יומרני, לא מתובל, אבל טרי וגדול-ממדים, ובהחלט יכול להשביע. 

ארוחת הבוקר (59 שקלים) סבירה אף היא. האומלט קטן מדי לטעמנו (מכמה ביצים הוכן? המלצרית אומרת שמשתיים, אבל נדמה שמדובר בשתיים קטנות במיוחד), והמתבלים הנוספים קלישתיים למדי - גבינת שמנת, לבּנה, סלט טונה, ריבה, והטוויסט סטייל מלבס - שני עלי גפן שמנמנים. ארוחה חביבה וטרייה, נטולת מניירות או הפתעות שיהפכו אותה לבלתי נשכחת, אבל הי, בהחלט אפשר להסתפק בה, לשאוף שאיפה אחרונה מהמזגן ולצאת חזרה לגיהינום בחוץ. 

"קפה נטו", הסיבים 18, פתח תקווה, 03-9233131