דוקטור מאיה רוזמן היא תזונאית קלינית המגישה ב"רדיו ללא הפסקה 103FM" תוכנית ייעוץ בנושאי תזונה נכונה ודיאטה. במסגרת התוכנית חושפת רוזמן בפני המאזינים את האמת על מיתוסים רווחים מעולם התזונה.

והפעם: האם סושי הוא מאכל דיאטטי? 

תשובה: לא.


ד"ר מאיה רוזמן: "הרבה מאוד אנשים חושבים שסושי הוא מאכל דיאטטי. אז ממש לא בהכרח. אם אני משווה סושי לפסטה בשמנת, המבורגר וצ'יפס או אפילו נודלס עם עוף וירקות שמוקפצים בהמון שמן, אז וודאי שסושי הוא מאכל עם אחוז שומן נמוך יותר, אבל הוא לא בהכרח דיאטטי. מהיכן מגיעות הקלוריות לסושי? מהאורז. האורז הוא לא מאכל דל-קלוריות. המילוי בסושי פחות משנה, כי הוא מגיע בכמות מאוד קטנה, כך שאם מדובר בבטטה, סלמון או טופו, זה פחות משפיע. אם המילוי הוא רק מלפפון וגזר, מספר הקלוריות מופחת, אבל לא במידה משמעותית.

"רול סושי קטן, שאותו פורסים לעיגולים, מכיל בערך 200 קלוריות. שני רולים זה כבר יותר מארוחת צהרים מלאה של חזה עוף עם תפוח אדמה וסלט. אם הסושי הוא מסוג אינסייד-אאוט מספר הקלוריות עולה לכ-330 לרול אחד. כלומר בין 30 ל-60 קלוריות לעיגול סושי בודד. לא מעט. כשמדובר בסושי מטוגן, כמות הקלוריות ברול אחד מתחילה ב-450 ועד ל-900 קלוריות ברולים היותר גדולים. במקום רול אחד כזה אפשר לאכול ארבע פיתות עם משהו. אפילו יותר ממנה של שווארמה.

"ועוד לא חישבתי את כמות הקלוריות שנמצאת ברטבים ובמטבלים. בכפית אחת של ספייסי-מיונז יש יותר מ-50 קלוריות ובכף רוטב טריאקי 30 קלוריות. ברוטב הסויה אין קלוריות אבל כדאי לזכור שבכל כף של רוטב סויה מתחבאת חצי כפית מלח שזה המון.

"סושי הוא גם ארוחה שחסר בה חלבון. אם רוצים להפוך אותו לארוחה מאוזנת, הפיתרון הוא להתמלא קודם עם מרק או סלט ירקות, להזמין דג אפוי בגריל ולהתייחס לסושי כתוספת בלבד".


"ד"ר מאיה רוזמן", כל שישי ב-12:00 ב"רדיו ללא הפסקה 103FM"

עריכת תוכן 103FM: אסף נבו