מעטים הם האנשים שיודעים כי מטה יהודה הוא אחד האזורים המשופעים ביותר ביקבים בארץ וכי עשרות יקביו הפכו זה לא כבר לשם דבר בתעשיית היין הישראלית. היקבים הם חלק בלתי נפרד מההיסטוריה של המקום, ומלבד היינות שהם מייצרים, הם הפכו למקור פרנסה ולעוגן תיירותי לאזור כולו. כבכל שנה ב-18 השנים האחרונות, גם השנה יתקיים במטה יהודה פסטיבל היין, שהוא בחזקת חגיגת תיירות, יין, חקלאות ותרבות. האירועים מעניקים הצצה מרהיבה אל מרתפי היין ואל דרך הפקתו וייצורו, וכן סיורים ביקבים.



הפסטיבל ייפתח באירוע מרכזי שיתקיים מחר (חמישי) החל מהשעה 19:30, במלון יד השמונה. באירוע יציגו 35 יקבים מהאזור כולו את מרכולתם. המבקרים יוכלו לטעום ממבחר יינות מכרמי האזור, להכיר את הייננים ואת בעלי היקבים וליהנות ממוזיקה, מן האוויר הצלול ומנופם של הרי ירושלים המקיפים את המלון הטובל בירוק.



לאורך שלושת סופי השבוע הקרובים ייערכו מגוון אירועים ביקבים השונים באזור. ערבי השקה ליינות חדשים יתקיימו ביקב צפרירים וביקב קדמא, ובו הטועמים ייהנו גם ממוזיקה חיה. ביקב "לה טרה פרומסה" יושק יין חדש וייערך ערב שבו יוגשו מנות שבושלו ביין. ביקב שׂורק תועבר סדנה העוסקת בהבדלים שבין אזורי הגידול של הענבים, ובמסגרתה תתקיים טעימה של יין מיוחד המורכב מענבים שגדלו בארבעה כרמים שונים. ביקב שריגים יצאו לחגיגה של טעימת גבינות ויינות ביער. בכרם ברק ייערך ערב בוז'ולה חגיגי בליווי מוזיקת ג'אז, כיבוד ויין חופשי. ביקב האלה תהיה טעימה מקצועית של יינות בכוסות רידל מיוחדות, וביקב טפרברג יתקיימו הדרכה וטעימת יינות ללא תשלום.



היקבים המשתתפים בפסטיבל: יקב מוני, יקב צָרעה, יקב פלם, יקב קדמא, יקב שמשון ודלילה, יקב נבות, יקב כרמי יוסף ברבדו, יקב נבו, יקב רמ"א, יקב סוסון ים, יקב בר גיורא, יקב קטלב, יקב צובה, יקב מצודה, יקב קסטל, יקב יהודה, יקב ענתות, יקב יפו, יקב קלע דוד, יקב עדולם, משק יין הנס שטרנבך, יקב צפרירים, יקב עגור, יקב ספרה, יקב גיזו, יקב מטלר, יקב רוגלית, יקב אהרונוף ויקב לטרון.



במטה יהודה מדגישים כי צריכת האלכוהול אינה מיועדת לנהגים, ומזמינים את המבקרים המעוניינים להזמין מקומות לינה בצימרים וליהנות מאירוח כפרי במלונות האזור.



מחיר הכניסה לערב הפתיחה: 60 שקל כולל כוס יין וטעימות ללא הגבלה.
 
לפרטים נוספים: מחלקת התיירות מטה יהודה 8108* או באתר: tour-yehuda.org.il 

ברמן עד הבית


לפני כמה חודשים סיפרתי במדור הזה על בר הקוקטיילים Double Standard, בר שהביא איתו בשורה: קוקטיילים מוכנים בבקבוקים, לקחת הביתה ולשתות עם החבר'ה בסלון. עכשיו החבר'ה של ה-Double לוקחים את העניין צעד קדימה, בסדרת TAILS, ופותחים חנות מקוונת לקוקטיילים מבוקבקים. tailsshop.com הוא שם האתר החדש שהוקם לממכר קוקטיילים מבוקבקים עד אליכם הביתה. החנות המקוונת מציעה מגוון קוקטיילים איכותיים שהוכנו בידי הבעלים, המיקסולוג יותם שילה, כדי להנגישם גם למי שאינו מבלה בברים.



במגוון הקוקטיילים שנמכרים באתר: מוחיטו בלוסום - רום ג'מייקני פרח האלדלברי וליים, סאני מרגריטה -  טקילה וקורדיאל פסיפלורה וקירסאו תפוזים, ורד אנד פיזי - ג'ין אנגלי עם ליקר מנדרינות, פירות יער וג'ינג'ר.


Tails - קוקטייל מבוקבק. צילום: יח"צ
Tails - קוקטייל מבוקבק. צילום: יח"צ




האתר מציע משלוח מהיר עם שליח עד הבית בעלות של 18 שקל. בקנייה מעל 150 שקל המשלוח חינם. מפעילי האתר מתחייבים שהמשלוח יגיע לבית הלקוח בתוך 24 שעות. מתאים במיוחד לעצלנים שאפילו אל בר השכונתי שמתחת לבית אין להם כוח לרדת, לחברות שרוצות לעשות Happy Hour, ולחתונות ואירועים משפחתיים.



וזה גם בא בטוב לכיס: מחיר קוקטייל ממוצע בבר הוא 40-60 שקל ומכיל 150-200 מ"ל משקה. כל TAIL מחירו עומד על 29 שקל ומכיל 250 מ"ל קוקטייל.


בשלב זה פועלים המשלוחים בתל אביב, ברמת גן ובגבעתיים בלבד.


מי שרוצה לאסוף מהבר: "דאבל סטנדרט", דיזנגוף 247 (פינת נורדאו)

אוקטוברפסט בבירת הנגב


כמיטב המסורת, גם השנה באר שבע מצטרפת לחגיגות האוקטוברפסט. עד 3 בנובמבר יחגגו בעיר הדרומית את חגיגות הפסטיבל הגרמני בתפריט ספיישלים שיוגש מדי יום, נוסף על התפריט הרגיל במסעדות "הספרייה", "קפאסה", "כפרה" ו"בטי בר בוטיק".



ומה בתפריט? בין היתר תמצאו מנות עם השפעה בווארית כיאה לחגיגות האוקטוברפסט כמו הווינר-סטיק - נקניקיית עגל מטוגנת בבלילת בירה בליווי מטבלים, רוסטביף חם על לחם שיפון ודגנים ונקניקייה בווארית מוגשת בלחמנייה עם כרוב כבוש ואווז מעושן.



ווינשטפן ביר-פסט. צילום: אביאל זינו, סטודיו 360
ווינשטפן ביר-פסט. צילום: אביאל זינו, סטודיו 360



בצד תפריט הספיישלים יוגש תפריט בירות מגוון, ובראשן ווינשטפיין ביר-פסט המיוצרת במיוחד לחגיגות האוקטוברפסט ברחבי העולם.



המסעדות וכתובותיהן:
"קפאסה", חיל ההנדסה 1, מתחם "ביג"


"הספרייה", נפחא 25


"כפרה טאפאס אנד בר", סמילנסקי 23


בר הקוקטיילים "בטי", חיל ההנדסה



האנגאובר של שוקולד בבקבוק


בני המזל שלא צריכים להתחיל דיאטה אחרי החגים - תכירו שני משקאות אלכוהוליים מפוצצים בשוקולד: הראשון הוא של חברת השוקולד "שמרלינגס", המציעה ליקר עם מרקם שוקולד סמיך אקסטרא דארק ו-32% אלכוהול. "שמרלינגס", יצרנית שוקולד יוקרתי מסדרת רוזמרי, מייצרת את הליקר לפי מתכון שוויצרי מחומרי גלם איכותיים בטכנולוגיה חדשנית המעניקה לו מרקם שמנת ללא הפרדות מרכיבים וללא היווצרות משקעים לכל אורך חיי המדף שלו.



לא לשומרי משקל, שמרלינגס. צילום: יח"צ
לא לשומרי משקל, שמרלינגס. צילום: יח"צ



כשר למהדרין, משווק בהשגחת בד"ץ ציריך. 125 שקל



הליקר השני הוא של חברת שוקולד הבוטיק ''דה קרינה'', המשיקה ליקר שוקולד מריר עם דבש בעבודת יד. "דה קרינה'', היושבת בעין זיוון ברמת הגולן בראשותה של השוקולטיירית קרינה צ'פלינסקי, משיקה ליקר מחומרים טבעיים, במרקם עדין ובטעם מתקתק המשווק בשני גדלים: 250 מ"ל – 46 שקל; 500 מ"ל - 79 שקל.



מריר עם דבר בעבודת יד, דה קרינה. צילום: יח"צ
מריר עם דבר בעבודת יד, דה קרינה. צילום: יח"צ



פרווה. אפשר להשיג בחנות המפעל ברמת הגולן ובחנויות המובחרות