יש לא מעט מאכלים שיכולים להקל את הקור ואת מזג האוויר האפרורי. אחד מהם הוא עוגיות כעך מתוקות מבית אמא, שתפקידן להעלות את רמת הסוכר בדם, והן ישתלבו היטב עם כוס תה חם.

הכנתי שלל סוגי עוגיות בחיי - מורכבות, ממולאות, מקופלות, מגולגלות, מעוצבות ובשלל מליות - אך תמיד אני מוצאת עצמי חוזרת בגעגוע אל העוגיות של אמי אסתר ז"ל. כשאני מכינה אותן, כמו עכשיו, אני מרגישה כאילו שהיא כאן איתי, עוטפת את הבית בשעה שהניחוח המשכר של האפייה מתפשט בבית. אצלנו הן נקראות "עוגיות סבתא אסתר הקטנה" או La Petite Ester. 

לפורטל הקולינרי של פסקל

טיפסקל

1. העוגיות "סבתא אסתר הקטנה" נפלאות כמו שהן, אך אפשר לגוון את העוגיות בעזרת 1/4 כוס  צימוקים, אפשר להחליף את השקדים באגוזי פקאן או אגוזי מלך ולהמיר 1/4 כוס שמן במיץ תפוזים.
2. אין כמו להעניק לאהובים עליכם קופסה מעוצבת, שבה יסתתרו מבחר עוגיות שהכנתם להם.
3. במקום להשתמש בקמח לבן, אפשר תמיד לשלב גם קמח מלא או קמח כוסמין.

עוגיות "סבתא אסתר הקטנה" 

החומרים לכ־30 עוגיות: 
3 ביצים מס' 2
3/4 כוס סוכר
1/2 כוס שמן קנולה
קליפה ומיץ מחצי לימון בינוני
2 טיפות מי תפרחת הדרים – 
מי זהר
1/2 1 שקיות אבקת אפייה
1/4 כוס שקדים או אגוזים טחונים דק
1/2 כוס גרגירי שומשום 
1 כף גרגירי שומר
1/2 ק"ג קמח מנופה

עוגיות "סבתא אסתר הקטנה". צילום: פסקל פרץ רובין
אופן ההכנה: 
1. מניחים בקערה רחבה את הביצים וטורפים תוך כדי הוספת הסוכר, השמן, מיץ הלימון, קליפת הלימון, טיפות תפרחת ההדרים ואבקת האפייה. ממשיכים לטרוף עד קבלת בלילה תפוחה ואוורירית (אפשר להכניס הכל לקערת מערבל חשמלי ולערבל כ־4־5 דקות). מוסיפים את השקדים הטחונים, גרגירי השומשום, גרגירי השומר והקמח בהדרגה, תוך לישה, עד לקבלת בצק אחיד וחלק. במידת הצורך אפשר להוסיף מעט קמח או מיץ תפוזים (תלוי בגלוטן המצוי בקמח. לכן חשוב מאוד להוסיף את הקמח בהדרגה תוך לישה במערבל או בידיים). לשים לקבלת בצק רך וגמיש.
2. נוטלים מעט מהבצק, מגלגלים לרצועה ארוכה וסוגרים בעיגול ליצירת עוגיית כעך, וכך חוזר חלילה. מסדרים את העוגיות ברווחים על תבנית תנור משומנת היטב או מרופדת בנייר אפייה. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני של 180 מעלות במשך כ־25־30 דקות עד לקבלת עוגיות בגוון זהבהב בהיר. מוציאים מהתנור, מצננים היטב ומאחסנים בכלי בעל סגירה הרמטית.