בנות מערכת ecolife, מגזין הסביבה והחברה של "eco99fm", החליטו להזמין TAKE AWAY ממסעדת "עד העצם", בתקווה ליהנות מארוחה בשרנית, ובו בזמן להיחשף גם למנות שהמסעדה מציעה לקהל שאינו קרניבורי. 



מי הטועמות? נעמה חן - מגישת התכנית, ובת שבע לפר - עורכת התכנית.



אנחנו רעבות. מה נזמין? 


איך הדיגיטל? אתר צבעוני, מזמין, יש שם כל מה שצריך למצוא באתר של מסעדה – אפשר לראות תפריט, להזמין משלוח, להזמין שולחן – לא צריך יותר מזה, תודה!


איך המגוון? כאן יש לנו מעט בעיה. ב"עד העצם" יש המון מנות ממטבחים שונים. מסעדה עם שם כל כך בשרי, צריכה להגיש בשר. לטעמנו, אין מקום למנות כמו פירות ים או מנות מקסיקניות – צריך להתמקד בז'אנר אחד ולעשות אותו הכי טוב שאפשר.


איך המחיר? המחירים סבירים לגמרי, בטח בהשוואה לגודל המנות ולאיכות חומרי הגלם.


איך האריזה? המשלוח הגיע בשקית נייר – יופי! אבל אולי תעברו כבר לשקיות בד? המנות הגיעו בקופסאות קרטון הניתנות למיחזור, או בקופסאות פלסטיק הניתנות לשימוש חוזר.



אז איך הטעם? קדימה, לעבודה 



מנות הפתיחה שהזמנו היו סלט "עד העצם", שכלל בתוכו חסה, עגבנייה ובצל עם רוטב הבית, המבוסס על חרדל, חומץ, לימון, שמץ זין ותבלינים (35 שקלים), וכנפי עוף ברוטב צ'ילי מתוק חריף (35 שקלים). הסלט היה טרי, רענן וחתוך גס. הרוטב טעים וחרדלי, בגדול אחלה של סלט - פשוט וטעים. מנת הכנפיים הייתה טובה. הכנפיים היו עשויות טוב, רכות ועסיסיות, ולא התייבשו בבישול. הרוטב היה מושלם עבור נעמה, ומעט תעשייתי עבור בת שבע.



"מנת ההמבורגר פורטבלו חצתה אותנו לשני מחנות"


למנה העיקרית הזמנו את המנה הטבעונית, המבורגר פורטבלו, המכיל בתוכו פטריית פורטבלו מוגשת עם חסה, עגבניות, חמוצים ובצל בלחמניית שמרים עם תוספת לבחירה (61 שקלים). את המבורגר "עד העצם" – 220 גרם של בשר טלה מוגש עם חסה, עגבנייה, חמוצים, ובצל בלחמניית שמרים, עם אופציה ללחמנייה נטולת גלוטן, ותוספת (61 שקלים). והמנה השלישית איתה סגרנו את הסקשן הייתה פאהיטס – רצועות חזה עוף ובצל חרוך, מוגש עם גוואקומולי, סלסת עגבניות חלפיניו, שמנת חמוצה וטורטיות (61 שקלים).



מנת ההמבורגר פורטבלו חצתה אותנו לשני מחנות. בת שבע אהבה את המנה, נעמה ממש לא, כי הטעם הפטרייתי היה חזק לה מדי. בת שבע דווקא הרגישה שיש כאן חלופה הולמת למנה בשרית ונהנתה מהמנה. לגבי הלחמנייה היינו תמימות דעים – הלחמנייה הייתה מעט יבשה ולא ענתה על הציפיות שלנו.



במנת ההמבורגר הבשר היה טעים, על אף שהזמנו המבורגר במידת עשייה medium well, ובפועל קיבלנו המבורגר שבחלקים מסוימים היה בהחלט כזה, ובחלקים אחרים קצת יותר אדמדם. גם כאן סוגיית טריות הלחמנייה עמדה על הפרק. לתחושתנו, גם כאן היא הייתה יבשה קלות.


מנת הפאהיטס הייתה הציפייה של המשלוח. ציפינו לה, ולמעשה, התאכזבנו. העוף היה תפל, ממש חסר טעם, הבצל שהגיע עם העוף היה מר, ועל אף שהתוספות – אבוקדו, סלסה ורוטב שמנת חמוצה היו טובות, המנה עצמה לא הצליחה להתרומם, והחיבור המשותף לא היה מספיק מרגש.



את תקוותינו תלינו כמובן בקינוחים, שכן אם הקינוחים מצוינים, לרוב אנשים שוכחים את המנה העיקרית. הזמנו עוגת גבינה על קולי פטל וקראמבל (32 שקלים), ואת עוגת הטופי שוקולד קראנץ' (32 שקלים).



ההגשה של עוגת הגבינה הייתה מרהיבה, מדובר בשלוש עוגות בצורה אליפטית, שיושבות על קולי פטל ובצד, כדי לא לפגוע בטעמים, ממתינה לה תוספת קראמבל. מדובר במנה טעימה ועדינה. נעמה חשה במתיקות יתר, לדעתה אפשר היה להוסיף מעט יותר חמיצות לקולי פטל, שהיה מתקתק מדי.


עוגת הטופי שוקולד הייתה נהדרת. שכבות נפלאות עם טעמים שוקולדים ואגוזיים, קריספיות, קראנצ'יות, בלי תחושת כבדות שמגיעה אחר כך – בהחלט יופי של מנה.



עוגת טופי שוקולד. צילום: עד העצם יח"צ



אז מה עוד כדאי שתדעו?


מבחינת חומרי הגלם, הכל טרי, נחתך במקום והוכן במיוחד בשבילכם. שימו לב שבמשלוח של מנות מהסוג הזה לזמן יש חשיבות. צ'יפס שלא נאכל במקום מאבד מאיכותו, לחמנייה שממתינה שתנגוס בה, מתביישת מעט אחרי חצי שעה של המתנה. אז אם הזמנתם, מהרו לאכול!



מבחינת גודלן של המנות, הן גדולות וישביעו אדם ממוצע. אם אתם רעבים – יש לכם פתרון, מכאן תצאו שבעים במיוחד.



לאחר שקלול הנתונים של כל המנות, "עד העצם" קיבלה את הציון הממוצע - 4 במדד "אקו לייף", מה שאומר שהיה לנו טעים.