לירקות ממולאים יש תמיד איזו הילה של אוכל ביתי מסורתי ומיוחד, ואלו בדרך כלל תבשילים שכרוכים בעבודה מורכבת וארוכה במטבח. כשמתחילים למלא ירק - ואפשר למלא כמעט כל ירק, גם כאלה שצורתם נראית בלתי אפשרית למשימה, כמו פרחי כרובית - הפעולה הראשונה הנדרשת היא לרוקן את הירק מהתוך, כדי שהמלית תשב בנחת בתוכו.

אני אוהבת בייחוד למלא חצילים. אני חוצה אותם לאורכם, מרוקנת כל אחד משני החצאים ויוצרת מין סירות קטנות. לאחרונה אני בוחרת למלא את החצילים במלית טבעונית או צמחונית על בסיס קינואה ופירות מיובשים, והתוצאה פשוט מושלמת. אפשר להגיש את סירות החציל כמו שהן, עם תוספת של סלט ירוק ומרענן, או להכין רוטב עגבניות פיקנטי ומשובח ופשוט להגליץ’ לתוכו את הסירות.

לפורטל הקולינרי של פסקל


סירות חצילים ממולאות בקינואה ופירות יבשים

החומרים לשש סירות:
3 חצילים בינוניים
2 תפוחי אדמה בינוניים קלופים
3 ביצים
2 בצלים בינוניים קצוצים דק
1/2 כוס עלי פטרוזיליה קצוצים דק
1 כף טחינה
1/2 1-2 כוסות קינואה מבושלת
1/2 כוס אגוזי פקאן או שקדים קצוצים דק
1/2 כוס צימוקים בהירים או חמוציות
1/2 כפית מלח
1 כף מיץ לימון טרי
1/2־1 כפית מלח
1 כף רוטב צ'ילי מתוק
1/4 כפית כורכום
שמן לטיגון


אופן ההכנה:
1. שוטפים את החצילים וחוצים אותם לאורך. מוציאים את בשר החצילים ומשאירים קליפה עבה - יוצרים מעין סירות חציל - כדי שיהיה אפשר למלא אותן.

2. שמים את החצילים על מגש, הקליפה כלפי מטה, ובוזקים עליהם מלח. משהים רבע שעה. מניחים את נתחי בשר החצילים בסיר, מוסיפים את תפוחי
האדמה וביצה אחת, יוצקים מים ומבשלים 25 דקות עד לריכוך. חותכים את תפוחי האדמה, בשר החצילים והביצה לקוביות קטנות ומניחים בקערה.

3. מוסיפים את הבצלים הקצוצים, הפטרוזיליה, הטחינה, הקינואה, אגוזי הפקאן והצימוקים ומערבבים. מוסיפים את יתר החומרים ואת שתי הביצים הטריות, ומערבבים עד לקבלת תערובת אחידה. טועמים ומתקנים תיבול.

4.שוטפים את סירות החציל שהומלחו, מנגבים ומייבשים היטב במגבות נייר. מחממים שמן במחבת ומטגנים אותן קלות, הקליפה קלפי מטה, כדי להקנות
לסירות גמישות קלה.

5.ממלאים את סירות החציל במלית המוכנה. מסדרים בתבנית אפייה משומנת ואופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני גבוה (180 מעלות) כ־30־35 דקות, עד שהמלית מתייצבת ומשחימה. מגישים חם.


טיפסקל

בוחרים בחצילים בעלי גבעול יפה וירוק, שקליפתם חלקה ומתוחה והגוון שלהם סגול כהה עד שחור. כשמחזיקים את החציל הוא אמור להיות קל משקל ביחס לגודלו ולצורתו. רוצים להימנע מטיגון? רססו או הברישו את פרוסות החציל בשמן והכניסו לאסכלה לצלייה.

נדוניה. מאת פסקל פרץ רובין
נדוניה. מאת פסקל פרץ רובין