בשבוע שעבר ביקר בישראל לוק בושארד, מיקב פברה הצרפתי, והביא ל"דרך היין" יינות לטעימה. יינות Domaine William Fevre הם מהמוערכים ביותר באזור שבלי המפורסם, ומציגים בצורה נהדרת את כל מה ששאבלי יודע לתת: אלגנטיות, רעננות וביטוי טהור לטרוארים (תנאי הסביבה לגידול חקלאי) הייחודיים של האזור.



משפחת פברה נמצאת באזור שבלי כבר יותר מ-250 שנה. את הדומיין הקים וויליאם פברה בשנת 1959 והחל לרכוש אדמות בחלקות הטובות ביותר באזור. היינות מיוצרים בהקפדה רבה על כל פרט ופרט. יבולים נמוכים, בציר ידני, מיון קפדני של הענבים ויישון היינות בשילוב של מעט חביות עץ ישן ומכלי נירוסטה על פי שנת הבציר. זהו אזור של יינות לבנים. ליקב כרמי שרדונה בלבד.



היה מעניין לטעום יינות שגדלים בכרמים הסמוכים זה לזה, ולהיווכח בהבדלים ביניהם בשל שינויים קלים, כמו הבדלים של מטרים בודדים בגובה הכרם או נטייה שונה אל השמש. 



Domaine William
Fevre Chablis


כ-10% מהיין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי ישנות והיתר במכלי נירוסטה לשימור הרעננות. צבעו של היין קש בהיר, הוא בעל ניחוחות פרחוניים המלווים בניחוחות פירות הדר וכן נגיעות מינרליות. ליין יש עוצמה רבה וחמיצות גבוהה.


120 שקלים



יין פברה דומיין. צילום: יח"צ



Domaine William Fevre Chablis Premier Cru Vaillons
כחצי מהיין התיישן בחביות עץ אלון צרפתי ישנות במשך כשנה והיתר במכלי נירוסטה, כדי לשמר את הרעננות. יין עשיר בעל סיומת ארוכה ומרשימה, מתקתקה ומדויקת. פשוט יין מצוין.


240 שקלים


יין בחביות עץ אלון צרפתי. צילום: יח"צ



Domaine William Fevre Chablis Grand Cru Le Clos


יין שהתיישן כ-14 חודשים בחביות עץ אלון צרפתי, מרביתן ישנות. יין רב-עוצמה, מורכב ומרשים. ליין ניחוחות פרחוניים ומינרליים וסיומת עשירה וארוכה. מחליק בגרון ומדויק. יין שאפשר לשתות בלי סוף. פוטנציאל יישון לעשר שנים.


550 שקלים



יין דומיין גרנד. צילום: יח"צ



Domain William Fevre Petit Chablis


כמו שאר היינות של היקב, גם זה עשוי 100% שרדונה. ענבי השרדונה עברו סחיטה עדינה ותסיסה במכלי נירוסטה מבוקרי טמפרטורה לשמירה על האופי הארומטי והרעננות של היין. התוצאה היא יין בעל ניחוחות פרחוניים לצד פרי צעיר וטרי עם רמזים למינרליות עדינה ברקע. קבלו טיפ: הוא משתפר עם הזמן בכוס. תנו לו לשכב ולנשום, זה יעשה לו רק טוב.


105 שקלים



דומיין וויליאם פברה. צילום: יח"צ



Domaine William Fevre Chablis Grand Cru Les Pereuses
התיישן מעל לשנה בחביות עץ אלון צרפתי, מרביתן ישנות. ניחוחות טהורים ואלגנטיים של אבנים, פרחים וכן נגיעות של ניחוחות מעושנים ווניל. חמיצות טובה, גוף נהדר. יין מעולה.


550 שקלים


דומיין וויליאם פבר שאביל. צילום: יח"צ





חדשות אלכוהול



חודש הוויסקי


איך אתם אוהבים את הוויסקי שלכם? נקי, בלנד או סינגל מאלט? סביב המשקה הפופולרי יש עולם שלם של תוכן, טעמים והרכבים. רשת חנויות "דרך היין" מקיימת במהלך חודש דצמבר חגיגה גדולה ושמחה סביב הוויסקי - אירועי טעימה ללא תשלום, ערב וויסקי, הרצאה וסרט בסינמטק תל אביב, מפגשי טעימה מודרכים, מבצעים וגם סדנאות ייחודיות: "סקוטלנד נגד אירלנד", "וויסקי מהספייסייד" ו"סקוטלנד נגד יפן!". 



אירועי החודש יסתיימו בחגיגה גדולה בסניף הדגל של דרך היין בדרך השלום בתל אביב, ביום חמישי ה־29.12, אז ייפתחו מעל 25 סוגי סינגל מאלט לטעימה.



ויסקי מאירועי חודש הוויסקי. צילום: יח"צ



שוקולד מנטה ליקר


חברת השוקולד "שמרלינג'ס", יצרנית שוקולד מסדרת רוזמרי, תשווק בישראל ליקר שוקולד מנטה 16.9% אלכוהול. שמרלינג'ס שוקולד מנטה מיוצר לפי מתכון שווייצרי מחומרי גלם איכותיים של שוקולד "שמרלינג'ס" בטכנולוגיה בלעדית המעניקה לו מרקם שמנת סמיך ללא היפרדות מרכיבים וללא היווצרות משקעים לכל אורך חיי המדף שלו. המרקם של ליקר "שמרלינג'ס" אותר בעזרת מומחים בינלאומיים בטכנולוגיית המזון ונרשם כפטנט בלעדי. הליקר כשר למהדרין. המחיר כ-100 שקלים.



שוקולד מנטה ליקר. צילום: יח"צ



זהב רטוב


ספיריטים סחר בע"מ, יבואנית וודקה ואן גוך ומותגי אלכוהול נוספים, מוסיפה שני טעמים חדשים למשקה האמברוזיה האהוב. ה־AMBROSIA הוא משקה מבעבע קליל ופירותי, שעובר סינון בזהב, מה שתורם לטעמו הייחודי. המשקה מכיל 6% אלכוהול ומגיע במגוון טעמים. נוסף לטעמי אפרסק ופירות יער המוכרים, כעת נוספים שני טעמים נוספים: טעם קלאסי וטעם אסאי. ה־ AMBROSIA מוצע למכירה בבקבוקי 750 מ"ל במחיר השקה מיוחד של 29 שקלים. הסדרה כשרה. מומלץ להגיש כאפריטיף וכמובן, צונן.



אמברוזיה בטעמים חדשים. צילום: יח"צ