מדוע טוענים שמתחם שרונה לא מתרומם? הנה, גם ביום הכי גשום בשנה שוק האוכל שלו תוסס וצוהל, כיפי ומלא למדי. כמי שביקר כבר באין ספור שווקי אוכל בכל עיר אירופית, אני טוען שאין לתל אביב במה להתבייש: השוק בשרונה נראה טוב, הוא גדול יותר מרובם, וזו לא תהיה חוצפה אף לומר שבסך הכל הוא טעים יותר. כן, לא צריך למצמץ. שוק האוכל התל אביבי הוא בילוי מועיל להרמת המורל, ובו טעמים ממזרח וממערב, מצפון ומדרום. רק שהשומרים יפקחו עיניים, בבקשה.



FISHOP היא חנות ובר דגים, שממוקמת בשוק. הדוכן נראה סטנדרטי למדי כיתר הדוכנים ולא מתבלט, לטובה או לרעה. מנה שאכל אחד הסועדים במקום נראתה מגרה כל כך בעיני העוברים והשבים - שהשתכנענו לשבת. הייתה זו החריימה (65 שקלים), שבדיעבד הייתה דווקא המנה החלשה יותר. חריפה, חריפה מדי. ברמה כזאת שעל כל ביס מהדג והרוטב היה צריך שלושה ביסים מהחלה. עדיין, מדובר במנה טובה. לחובבי הז'אנר.



הברוסקטה אומנם יקרה מאוד (49 שקלים) אבל מצאנו עליה טונה צרובה, סלט עגבניות מיובשות ואיולי לימון, שהופך כל ביס (ויש רק שלושה) לעונג צרוף. היינו שני סועדים, והיו שלוש ברוסקטות. אם נרשם ויכוח (יותר ויכוחון) על הפרוסה השלישית, כנראה המנה הצליחה להרשים את שנינו.



חסה היא לא חומר גלם שאנחנו נוטים לאכול. חסה היא אוכל לאנשים שדוגלים בדיאטה. אבל סלט החסה ש "FISHOP" פשוט ממזרי, ואי אפשר לעמוד בפניו: החסות טריות כאילו נקטפו כעת, יש בסלט נתחי טונה כבושה גדולים ופיסות אנשובי דקיקות, שני חצאי ביצה רכה (חבל שהם קרים) בוויניגרט חרדל (45 שקלים). מנה טעימה וייחודית, טרייה וצבעונית, ויש בה גם חלבונים. במקום לאכול עוד סלט משעמם, בואו לצהריים לכאן. הסלט הזה גם משביע, גם יפה וגם מוגש במחיר הוגן.



גם שיפוד מוסר הים (84 שקלים) נראה סקסי: מצד אחד מטבוחה וצזיקי, מצד שני ירקות צלויים. והוא עצמו שוכב במרכז, כולו רך וענוג, עשוי במידה מדויקת ומחכה למזלג. ונעצנו בו וזללנו אותו עד תומו. בואו לטעום, אתם צפויים להיות :מופתעים. 



4/5 FISHOP, אלוף קלמן מגן 3, תל אביב, 03-6311160


 


לא שמנו לב בכלל ש"בר גיורא" נסגר. המוסד התל אביבי, שנודע כפיק־אפ בר איכותי וכלוקיישן להופעות ביתיות, מטר מהסנטר ועדיין לא סחי כמוהו, הלך לעולמו. על חורבותיו קמה "Table Talk" - מסעדת בשרים, דגים וירקות אורגניים. הצצה מהירה בתפריט מגלה השפעה ניכרת של המטבח הרוסי. ליתר דיוק, המטבח הרוסי ההיפסטרי.



בחוץ בר, בקומה הראשונה מסעדה למעשנים ובקומה העליונה מסעדה גדולה וחמימה, שמחלונותיה חודרים ענפי עצים סוררים. על הקירות, אם אנחנו לא טועים, יצירות של חתן פרס ישראל האהוב אלכס ליבק, מה שכבר יוצר אצלנו ציפייה לארוחה איכותית. והיא אכן הייתה כזו.



המנה המאכזבת של הערב. קבב דגים ב-Table Talk. צילום: ארנסט גרוב
המנה המאכזבת של הערב. קבב דגים ב-Table Talk. צילום: ארנסט גרוב



בטרטר הבקר (49 שקלים) מצאנו בקר טרי קצוץ עם אנשובי, צלפים, חרדל ופרמזן. מנה קטנטנה אבל עזת טעמים, אנשובי מצד אחד וצלפים מצד שני ותיבול דומיננטי של שמן זית ולימון. גם גרבלס הסלמון (49 שקלים) הוא מנה פצפונת, שלא מתומחרת בהתאם. ועדיין הסלמון בוהק בצבעו הוורוד, והוא מוגש עם סלט תפוחי אדמה וקרם פרש.



המנה המצטיינת של הערב היא ביף בורגניון (92 שקלים) - תבשיל לחי בקר בבישול ארוך, שהפך את המנה לרכה ועדינה, מוגשת עם קרם שורשים שמימי ומענג ועליו רוטב יין אדום.



לעומתה קבב הדגים (85 שקלים) הוא המנה המאכזבת של הערב: קבב דגים שעליו פזורים עלי נענע וכוסברה, ומתחתיו תבשיל עגבניות ותפוחי אדמה. נראה קצת פחות רוסי ומרגיש קצת פחות טעים. יש ל"Table Talk" פוטנציאל גבוה להתלצליח. נכון לעכשיו, הם בדרך הנכונה.



3.5 Table Talk, דיזנגוף 64 (פינת בר גיורא), תל אביב, 03-7746655

שאני אבשל?


גל האוכל המוכן מתרחב, וכעת משיקה "מבושלת" שירות חדש: מנות קפואות, שמגיעות עד לבית, וכל שנדרש כדי להכינן הוא חימום. בין המנות: פילה סלמון בניחוח ריחן, נתחי פרגיות על האש, חזה עוף בגריל ברוטב פטריות וסלרי, שווארמה עוף, נתחי עוף בסגנון אסייתי, נתחי בקר בסגנון סצ’ואן, קדירת בקר, ספגטי בולונז, שניצלונים בשומשום, כדורי בקר ברוטב עגבניות ועוד. מחירי המנות נעים בין 6.5 שקלים למנת מרק ל־32.5 שקלים עבור מנת הסלמון. 



רק לחמם. פילה סלמון של "מבושלת". צילום: יח"צ
רק לחמם. פילה סלמון של "מבושלת". צילום: יח"צ