רבים חושבים כי שוקולד מריר, הידוע כבריא יותר משוקולד חלב, הוא גם דל בקלוריות ושומן ביחס למתחרה החלבי, אך ברוב המקרים מדובר בטעות. התזונאית הקלינית, ד"ר מאיה רוזמן, העלתה השבוע במסגרת פינתה "מנפצים את המיתוס" ב-"103FM" את הסוגיה הזו, במטרה לספק הסבר ראוי לכל המתלבטים. 





לדברי רוזמן מדובר במיתוס בלבד: "כמות הקלוריות בשוקולד מריר היא ברוב המקרים זהה לזו שבשוקולד חלב. הוצאת החלב והחלפתו בחמאת קקאו לא גורמת להפחתה במספר הקלוריות. ברוב השוקולדים החלביים יש בממוצע 500-550 קלוריות למאה גרם. יש סוגים רבים של שוקולד מריר, גם תוצרת ישראל וגם תוצרת חו"ל, שמכילים בדיוק את אותו מספר הקלוריות. מעט מאוד סוגים מכילים קצת פחות". 



 פחות מומלץ לאכול שוקולד לבן 


בשוקולד מריר, ככל שאחוז הקקאו גבוה יותר, יש פחות מקום לסוכר, מבהירה רוזמן. "למשל, בשוקולד עם 80-70 אחוזי קקאו יש גם את היתרונות של הקקאו עצמו, המכיל הרבה מאוד נוגדי חמצון, שחשובים נגד הרבה מחלות, וגם, אפילו מאטים תהליכי הזדקנות. הוא עדיף גם משום שיש בו פחות סוכר לבן. מהבחינה הזו הכי פחות מומלץ לאכול שוקולד לבן. גם בשוקולד ללא סוכר, שיש בו תחליפי סוכר והוא נועד כביכול לחולי סוכרת, גם בו אין הרבה פחות קלוריות, בערך 470 קלוריות במאה גרם. במרבית השוקולדים יש 80-100 קלוריות בשורה, וזה מתאים למי שמצליח להסתפק בכמות הזו כנשנוש ביניים בכל דיאטה".