היום נחוג ברחבי העולם חג האוהבים, ולנטיינ'ס דיי, אשר אומץ גם בארץ ונחגג כאן כיום האהבה, בנוסף לחגיגות של יום האהבה העברי, המצוין בט"ו באב. אם לומר את האמת, בהתחלה לא חשבתי להתייחס ליום זה. אולם לאור מתקפת הבקשות לה זכיתי בשבוע האחרון, להמלצות למתוקים מפנקים לאוהבים, החלטתי גם אני להצטרף לאווירה הרומנטית. וכך, תוך כדי זמזום מילותיו של יוסי גמזו, "אילו כל האוהבים תלו בכוכבים בלילה זה את מבטם...", וכשהלחן של נחצ'ה היימן מתנגן במוחי, הכנתי ריבועי שוקולד מפנקים ויצירתיים, שמתאימים בדיוק למצב הרוח המאפיין יום זה.



הרעיון לקינוח התגבש לכדי ביצוע בעקבות קבלת תמונה חביבה של ריבועי שוקולד, ובמרכזם בייגלה מצופה ומעוטר בלבבות. לצד התמונה נכתב: "פסקל, כזה אני רוצה להכין לחבר שלי. יש לך את המתכון אולי?!". בסוגריים הוסיפה: "מצאתי את זה ברשת, אך לא מבינה איך מכינים".



הבטתי היטב על התמונה, ואחרי חשיבה הגעתי למסקנה שההכנה מאוד פשוטה. קניתי את המצרכים הדרושים לפי דעתי, נכנסתי למטבח וניסיתי להכינו תוך שאני מגניבה מדי פעם מבטים אל התמונה. בניסיון השני זה צלח. שלחתי את המתכון לבחורה שביקשה את המתכון, כדי שתוכל להכין אותו לאהובה. החלטתי שגם לכם מגיע המתכון הזה. הוא קל, פשוט, מהיר ויצירתי. ברור לי שתספיקו עוד היום להכינו ולהגישו לאהובים שלכם.



מגש ריבועי שוקולד. צילום: פסקל פרץ-רובין
מגש ריבועי שוקולד. צילום: פסקל פרץ-רובין




ריבועי שוקולד



החומרים (ל־25 יחידות):


300 גרם שוקולד מריר


2 כפיות שמן קוקוס או שמן רגיל


25 יחידות בייגלה שמיניות


1 קופסת אבקת רויאל אייסינג לבן (קונים בחנויות המתמחות במוצרי קונדיטוריה)


סוכריות קישוט בצורת לבבות



אופן ההכנה:
1. מניחים את השוקולד בכלי זכוכית ומוסיפים את שמן הקוקוס או השמן. ממיסים במיקרוגל בשניים־שלושה פולסים. מדי פעם מערבבים עד להמסת השוקולד עם השמן וקבלת מרקם אחיד. יוצקים את כל השוקולד אל תבנית מרופדת בנייר אפייה - הנייר צריך להיות בדיוק בגודל המשטח, ללא שוליים.


2. מחכים כמה שניות ומסדרים טורים של בייגלה שימניות ברווחים שווים ובאותו הכיוון. ממיסים את הרויאל אייסינג בהתאם להוראות ההכנה ומכניסים לשקית הזילוף המצורפת. חותכים במספרים את הקצה ליצירת חור קטן (היזהרו לא ליצור חור גדול מדי, אחרת לא תצליחו לשלוט בזילוף).


3. זלפו את רויאל האייסינג במרכז שמיניות הבייגלה כך שיתקבל לב. אתם אמורים לצפות את חלקי השמינייה הפנימיים של הבייגלה. בדרך זו ממלאים את כל הבייגלה. ממתינים מספר שניות ומניחים במרכז כל לב של בייגלה סוכריית לב במרכז. אם קשה לכם למרכז את סוכריית הלבבות, היעזרו בפינצטה. הכניסו למקרר לצינון לשעה לפחות.


4. הוציאו מהמקרר והניחו את השוקולד עם הלבבות על משטח עבודה. בעזרת סכין חדה או משוננת חתכו


ריבועים של שוקולד. הקפידו על שוליים אחידים ושווים. אם אתם מתקשים בחיתוך, חממו קלות את הסכין וחתכו.


5. הגישו כמו שזה או הכניסו לשקיות צלופן, סגרו בסרט והגישו לאהובים. חג אהבה שמח לכולם.




טיפסקל



* בייגלה בצורת שמיניות חשוב מאוד כי הוא יוצר את צורת הלבבות.


* במקום אבקת רויאל אייסינג לבנה אפשר להשתמש באבקה ורודה או בצבע תכלת. האבקה קלה להכנה ונוחה לעבודה. יש במכל גם שקית זילוף.


* השתמשתי בתבנית 21X21 ס"מ, ללא דפנות גבוהות (כך קל יותר לחלץ את השוקולד מהתבנית). אם רוצים להשתמש בתבנית גדולה יותר, יש להכפיל את כל הכמויות מראש. מצאתי שכמות השוקולד מספיקה לקבלת ריבועים בעובי של כמעט סנטימטר. אם אתם רוצים ריבועים עבים יותר של שוקולד, הוסיפו עוד חבילת שוקולד על מה שכתוב כאן במצרכים.