הוד השרון - עיר של פרדסים, של ירוק ושל מרחבים גדולים שבהם רואים את האופק (מה זה שם, ג'לג'וליה?). אנחנו מתקרבים לקניון שרונים, שם ממוקמת המסעדה, ואת פנינו מקבלים עצי דקל ענקיים וירוקים הפזורים בחניון. איזה יופי, חשבנו לעצמנו. אבל כשהתקרבנו לעצים, הבנו שמשהו לא בסדר איתם. מיששנו ונדהמנו: כן, הם פשוט עשויים פלסטיק.



"אסיה מוניקה" התאילנדית, בפאתי הקניון בואכה גן השעשועים, נראית מקסימה וענוגה, והרבה יותר חמימה וביתית מהפלסטיק שקיבל את פנינו בחוץ. מוזיקה עברית גלגלצית מתנגנת בלופ, לקוחות מנומסים, צוות זריז וקשוב (אבל לגמרי לא חייכן, מה העצבות שנפלה עליכם?) ומעל לכולם - שף דניאל זך, שחיבבנו עוד כשהייתה לו מסעדה מתוקה בנחלת בנימין. רגע של אופטימיות אחז בנו.



השניצלונים
לילדים (47 שקלים) מגיעים לשולחן "ענקיסטיים", כלשון הילדים. הם עסיסיים, מטוגנים היטב ובוהקים מטריותם, בכמות שמספיקה בהחלט גם לאדם בוגר. לו רק היו מוציאים מהצלחת את הירקות הטריים, ומגישים אותם בצלוחיות נפרדות, כדי שלא יתחממו מהשניצל, הכל היה מושלם. ויקום המלפפון הטרי הרותח ויקלקל את הציון 10.



במסעדה מקדמים עכשיו סלט סשימי בשם poke. בתפריט נכתב שמדובר בסלט מרענן הפופולרי בהוואי. בהוואי טרם היינו וטרם נחשפנו למגמות הקולינריות של גולשי הגלים, אבל כאן בהוד השרון נחלקות דעותינו, בעיקר סביב הסוגיה האם אפשר להגיש אורז בתוך סלט. המצדד טוען שזה חדשני, מקורי ומרענן למדי; המתנגד טוען שיש גבול לחדשנות. כך או כך, בסלט, הניתן להרכבה עצמית, יש מספיק מרכיבים טעימים המצדיקים אותו גם ללא האורז, כמו דגי סלמון וטונה טרייה, נבטים, אבוקדו וטוביקו (59 שקלים).



התלבטנו בין מנות הסלמון - המאודה או המסורתי עם הטריאקי – אלא שהמלצר היה חד־משמעי: בחרו את השני (92 שקלים). הוא הגיע לפי הספר - הדג עשוי במדויק, טריאקי מתקתק במידה ופירה מענג. מנה שאין בה חידוש אבל תמיד כיפית, בייחוד כשהיא עשויה נכון. לעומתה, המלצר טעה כשהכריע בהתלבטות בין מחבת מדליוני בקר ברוטב חרדל לטובת מחבת פרגית ברוטב חרדל ושמנת (78 שקלים). הרוטב שהוסף לפרגית היה דליל כל כך, מימי כל כך, שהחרדל לא הורגש. כך קיבלנו נתחי פרגית נדיבים וסטנדרטיים לכשעצמם, שוחים ברוטב צהבהב אנמי. פספוס.



אסיה מוניקה, מתחם שרונים, הרקון 2 הוד השרון, 09-7465353



מתוק ומעבר



הקינוחים בספר "עד 160 קלוריות: מנות אחרונות נפלאות בלי ייסורי מצפון" עשויים ממרכיבים זמינים וללא שימוש בתחליפים. חבל שאין בו מענה גם לסוכרתיים. ספר הבישול החדשני של רויטל פדרבוש המוכשרת מאפשר לטעום קינוחים דיאטטיים מבלי להרגיש כל הבדל בטעם. כך זה היה בכל מקרה עם הקינוחים שאנחנו הכנו - עוגיות, עוגת שמרים ופבלובה). הקינוחים יצאו טעימים מאוד והמנות גדולות (קאפקייק בגודל סטנדרטי, 2־3 עוגיות, פרוסת עוגה בעובי 3 ס”מ) ומספקות את הצורך במתוק במחיר קלורי נמוך (לפי הספר, המחיר הקלורי של פרוסת עוגה מגיע לכ־500 קלוריות).



ההפחתה הקלורית מושגת באמצעות טכניקות אפייה חדשות, שהמחברת למדה בחו”ל. אם עד עכשיו ידעתם שכדי להכין בצק פריך לעוגיות צריך להטמיע כמות גדולה של חמאה בקמח, הטכניקה בספר מציעה להקציף את החמאה עם הסוכר ואז להוסיף ביצים ורק בסוף את הקמח, כדי להימנע מהתפתחות רשת הגלוטן וליצור בצק פריך עם כרבע מכמות השומן הרגיל בלי לפגוע בפריכות ובטעם.



כריכת הספר



היתרון (ויש שיגידו החיסרון) של הספר הוא שהקינוחים עשויים ממרכיבים רגילים שנמצאים בכל סופרמרקט: קמח, סוכר, ביצים, חלב, ללא שימוש בממתיקים מלאכותיים או תחליפים כלשהם. יש בהחלט קריצה בריאותית, אם כי אין בספר מתכונים שמתאימים לסוכרתיים (הקינוחים מתוקים בכ־10% פחות מהרגיל), אבל יש בהחלט קינוחים בריאים יותר לילדים, כמו כדורי שוקולד שעשויים מקורנפלקס (אפשר מלא) או פצפוצי אורז מלא עם שוקולד, שילדים אוהבים, והם בריאים יותר מכדורי שוקולד סטנדרטיים.



הספר פורסם לראשונה בארצות הברית והפך לרב מכר, ובו הסברים וטיפים רבים ומפתיעים מעולם האפייה והרבה גרסאות מופחתות קלוריות לקינוחים ידועים ומוכרים, כמו עוגת קצף וקצפת, עוגיות שושנים, עוגיות מכונה מרוקאיות, אקלרים (פחזניות), קסטה, עוגות שמרים, עוגת מיץ תפוזים, קרמבו ואפילו חלווה ביתית במתיקות מעודנת. ד



“עד 160 קלוריות”, הוצאת כתר, 118 שקלים (נמכר במבצעים: הספר השני ב–80% הנחה או השני ב–20 שקלים ברשתות הספרים)