חג החירות בפתח: מתכוונים לשמור כשרות בפסח אבל נמאס לכם ממצות? חולמים להרשים את האורחים בליל הסדר עם מטעמים שיגרמו להם ללקק את האצבעות? אם התשובה לשתי השאלות האלה היא כן, אז הכתבה הבאה היא בשבילכם. קבלו שלוש המלצות כשרות וטעימות במיוחד לחג האביב שיהפכו אותו לכזה שלא ניתן יהיה לשכוח בקלות. 



השילוב המושלם

המחמאה הגדולה ביותר שאפשר לומר על האוכל לפסח היא "לא להאמין שזה כשר לחג". כזו היא עוגת שווייצריה של ביסקוטי, בעלת תחתית של עוגיית מרנג אגוזים וקרם מסקרפונה שבתוכו שכבה קריספית של שוקולד מריר, ומעליו נטיפי שוקולד לבן. שילוב מושלם, עוגה מפנקת, ואם אתם מתלבטים איזו ואזה לקנות למארחים – לכו על העוגה הזאת. רק המחיר, ובכן, קצת מוגזם: 178 שקלים לעוגה בקוטר 26 ס"מ. טלפון: 03-5704015/8.



הפטיסרי הטבעוני. "לא להאמין שזה כשר לחג: צילום: אילן נריסקי
הפטיסרי הטבעוני. "לא להאמין שזה כשר לחג: צילום: אילן נריסקי



טובות, לא מגרות


המחמאה הכי גדולה שאפשר לומר על אוכל טבעוני היא "לא להאמין שזה ללא ביצים". הפטיסרי הטבעוני SEEDS עונה על הגדרה זו בהצטיינות: בקולקציית פסח אפשר למצוא מאפים כמו פאי אגסים עם יין וקינמון (49 שקלים לפס), עוגת שוקולד ואגוזים (57 שקלים לפס) או עוגת שוקולד וקצפת נוגט וקפה (69 שקלים). המאפים מכילים קמח טף, דגן שגדל באפריקה ונחשב אחד ממזונות העל. הוא אינו מכיל גלוטן, ולצד זה הוא מכיל 13 גרם חלבון וכמות גדולה של ברזל וסידן. החיסרון העיקרי במאפייה זו הוא הפרזנטציה: העוגות טעימות, אבל לא נראות מגרות, ואפילו ילדים סירבו לטעום מהן.


טלפון: 03-5404006.





בלי טוויסטים


המחמאה הכי גדולה שאתם יכולים לשמוע כמארחים בפסח היא “לא להאמין שלא קניתם את האוכל הטעים הזה במסעדה”. ובכן, זה הזמן להפסיק לעבוד, לקנות אוכל מוכן לחג ופשוט להתרכז בבחירת צבע המפיות. במסעדת קיטון, המשמשת כמסעדה לאוכל יהודי אשכנזי כבר משנת 1945, ישנו האוכל הביתי המצוין לחג, שעלול להטעות גם את מבקרי המסעדות. לא מדובר באוכל מפונפן, אלא במנות פשוטות ונטולות טוויסטים – לטוב ולרע. ברוח החג, נתרכז בעיקר בטוב: לשון עגל (130 שקלים לקילו) מושלמת, לחובבי הז’אנר; סלט ביצים (40 שקלים לחצי קילו) נעים ומפנק וכבד קצוץ (49 שקלים לחצי קילו) אליפות. אליפות פולין, אגב.


טלפון: 03-5233679.