הפיקניקים של יום העצמאות הם כבר עניין של מסורת. מי שיוצא לחיק הטבע אינו יכול להימנע מהריח ומהעשן הנישאים באוויר מהבשרים הנצלים על המנגל העמוס. אך אפשר גם אחרת, למשל, להרכיב ארוחות קונספט. הן יכולות להתבסס על מטעמים צמחוניים, טבעוניים או סלטים עשירים ותוספות ירק מעניינות. אלו בעיקר מנות שאפשר לשנע אל הפארקים והגנים או אל בית המשפחה והחברים. בדרך זו אפשר ליהנות מחברה טובה ומוזיקה בלי הצורך לנפנף.



לכבוד חגיגות יום העצמאות השנה בחרתי להציע לכם להכין קאפקייקס בשני טעמים וגוונים: האחד בטעם שוקולד והשני בטעם וניל. לגיוון כדאי להוסיף לשתי העיסות מעט נטיפי שוקולד.



הדגש הפעם הוא דווקא על העיטור: הכינו קרם שמנת פשוט או העשירו אותו בגבינת מסקרפונה ותתחילו בחגיגה. את הקרם צובעים בגוני כחול־לבן ומזלפים על פני הקאפקייקס עם הילדים הצעירים.



רצוי להשתמש בסוגי צנתרים שונים שיקנו לקרם שעל פני העוגיות טקסטורות שונות ומעניינות. אפשר להוסיף ולעטר את הקאפקייקס בסוכריות בגוני כחול־לבן, שישלימו את המראה החגיגי ליום העצמאות. עכשיו נותר לכם רק לחפש דגלים קטנים ולהצמידם אל יצירות האמנות הקטנות. סדרו את הקאפקייקס המוכנים בתוך קופסה נוחה, רצוי בצידנית, וקחו איתכם אל הפארק או לבית החברים.



מכניסים לשקיות הזילוף ומזלפים תלוליות או פרחים על הקאפקייקס. צילום: פסקל פרץ-רובין
מכניסים לשקיות הזילוף ומזלפים תלוליות או פרחים על הקאפקייקס. צילום: פסקל פרץ-רובין



אופן ההכנה:


1. מערבלים את החמאה במערבל חשמלי במהירות גבוהה. מוסיפים בהדרגה את הסוכר וסוכר הווניל, מערבלים 2־3 דקות ומוסיפים בהדרגה את הביצים. מקציפים לתערובת קלילה וחלקה.



2. מנמיכים את מהירות המערבל ומוסיפים בהדרגה את הקמח, היוגורט, החלב ואבקת הקקאו.



3. מסדרים את עטרות הנייר בתבנית שקעים. יוצקים את בלילת הבצק אל עטרות הנייר. ממלאים עד לכ־3/4 מגובה עטרות הנייר (כדי לאפשר את תפיחת הבצק).



4. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני של 180 מעלות במשך כ־40־45 דקות ומניחים לצינון על רשת ברזל.



5. הכנת הציפוי: מקציפים את השמנת במערבל חשמלי במהירות גבוהה תוך הוספת אבקת הסוכר עד לקבלת קציפה יציבה. מבליעים בתוכה את הגבינה ומערבלים לקרם אחיד. מחלקים את הקרם לשלושה חלקים: שניים צובעים בגוני כחול ואחד משאירים בגוון לבן.



6. מכניסים לשקיות הזילוף עם הצנתרים הנבחרים ומזלפים תלוליות או פרחים על פני הקאפקייקס (אפשר לשלב בין הגוונים). מפזרים מעל מעט סוכריות.