לפעמים הפתרון נמצא ממש לפנינו. לפני כמה שבועות ערכתי בביתי ארוחת ערב חגיגית לאורחים שהגיעו מחו"ל. כהרגלי, הרכבתי תפריט מגוון, ובו מספר מנות מעניינות ומיוחדות, שאמורות לפנק את אורחי. אלא שבבוקר יום האירוח נזכרו לעדכן אותי בעובדה חשובה מאוד, והיא שאחד האורחים שמגיע הוא צמחוני. היות שלא הייתי ערוכה עם מנה צמחונית, והזמן היה קצר, בחרתי להכין פשטידה אישית, המבוססת על מתכון מהמטבח התוניסאי. המתכון המקורי הוא פשטידת אורז ובשר בשם "רוז מוחשי", אך את מלית הבשר החלפתי במלית עדינה של ירק, פטריות ועשבי תיבול. המנה זכתה להצלחה כל כך גדולה, עד שלא יכולתי שלא להביא בפניכם את המתכון. 

טיפסקל:  אפשר להכין את תבניות הקוקוטים כפשטידה אחת בתבנית חסינת אש. מגישים למרכז השולחן כמו עוגה ופורסים אותה לעיני הסועדים. 
 אפשר להחליף את המלית במלית בשרית, המבוססת על בשר בקר או עוף לפי טעמכם. 

פשטידות אישיות של אורז, ירק, פטריות ועשבי תיבול 
 
החומרים:
(ל־12־14 תבניות קוקוטים אישיות או תבנית שקעים):
 
2 כוסות אורז פרסי
3־4 כפות שמן זית 
1 בצל גדול קצוץ דק
1 סלסילה קטנה של פטריות ירדן חתוכות לפרוסות או קצוצות 
2 גזרים קלופים מבושלים וחתוכים לקוביות 
2 ביצים קשות קלופות וחתוכות לקוביות
6 גבעולי פטרוזיליה קצוצים דק
3 גבעולי כוסברה קצוצים 
3 עלי נענע קצוצים 
1 כפית מיץ לימון
4 ביצים
1/2 כפית פלפל שחור
1/2 כפית כורכום
1/2־3/4 כפית מלח
1/4 כוס שמן
אופן ההכנה: 
1. מניחים את האורז בסיר בינוני ויוצקים מים עד כדי כיסוי. מבשלים על להבה בינונית במשך כ־30 דקות, עד שהאורז מתרכך. מסירים מהלהבה, יוצקים את תוכן הסיר למסננת ושוטפים היטב את האורז במי ברז.
 
2. מחממים שמן זית במחבת רחבה, מוסיפים את הבצל הקצוץ ומטגנים עד לגוון חום־זהבהב. מוסיפים את הפטריות הפרוסות או הקצוצות ומטגנים כחמש דקות. בוחשים כל כמה דקות ומוסיפים את קוביות הגזר. מטגנים עוד שתיים־שלוש דקות, מסירים מהלהבה ומצננים לטמפרטורת החדר. מוסיפים את קוביות הביצים הקשות, הפטרוזיליה, הכוסברה והנענע הקצוצות ומערבבים. מוסיפים מחצית מכמות התבלינים ומערבבים.
 
3. שמים את האורז המסונן בקערה רחבה. מוסיפים את מיץ הלימון, את הביצים ואת יתר התבלינים. מערבבים עד לקבלת תערובת אחידה.
 
4. משמנים תבניות קוקוטים אישיות או תבנית שקעים. מחממים את התבניות המשומנות. יוצקים מעט מתערובת האורז בכל תבנית אישית ומשטחים קלות. מניחים שכבה מתערובת הפטריות והגזר ועליה שוב שכבה מתערובת האורז.
אורחים צנחוניים הגיעו בהפתעה? המתכון שייתן לכם פיתרון אולטימטיבי
5. מניחים את תבניות הקוקוטים בתבנית אפייה ומכניסים לתנור שחומם מראש ל־180 מעלות למשך 30־40 דקות. מגישים חם.