לא בטוח שיש לנו את הגרוב, אבל אנחנו יודעים לזהות מקום שיש לו. ועושה רושם של"גראז'", מסעדת ההמבורגרים החדשה ברמת החייל בתל אביב, יש את זה – בשיק, בגיק ובהייפ, או מה שזה לא יהיה. היא צעירה, תוססת, קולית, ועדיין לא מתיימרת ולא משתדלת. ולא פחות חשוב, יש בה גם את דיל הצהריים הטוב ביותר בכל אזור ההייטק. 
 
"הגראז'" הגיעה מראשון לציון, אבל האווירה בה היא תל אביבית לגמרי. העיצוב אורבני, היא גדולה ומרווחת, בעלת תקרות גבוהות עם צינורות אוורור חשופים הנותנים תחושת מרחב. והמוזיקה, ברור, מצוינת.
 
תמורת 56 שקלים תקבלו בעסקית הצהריים המבורגר או כריך אנטרקוט או עוף עם צ'יפס או סלט ושתייה קלה או בירה או יין. סופר־אטרקטיבי, והאמת, גם טעים. יש לה לאן להשתפר, אבל יחסית למסעדה שפועלת רק חודש אחד – הכיוון הוא לגמרי אפ.
 

ויתרנו על העסקית כדי לנצל את ההזדמנות ולאכול עוד כמה מנות. מק אנד צ'יז (28 שקלים) היא מנת פתיחה שנותנת כדור למוח. שישה כדורי גבינה ומקרוני עם שלושה מטבלים מיונזיים עסיסיים. הכדורים המטוגנים הם בגודל כדור פינג־פונג, קריספיים מאוד מבחוץ ונימוחים מאוד מבפנים, כיף של התחלה. עגבניות שוק (30 שקלים) הן ממש לא הסלט של רושפלד. למעשה, מדובר בסלט פשוט המבוסס על עגבניות שרי עם בצל סגול וטבעות פלפל חריף בכמות נדיבה. הסלט מתובל סביר, אך מומלץ להוסיף שני סוגי עגבניות נוספים כדי לגוון במרקם, בטעם ובעיקר מבחינת פרזנטציה.
 
בסופו של יום הגענו לאכול המבורגר. סופרנו (49 שקלים) הוא המבורגר בקר של 230 גרם בלחמנייה רכה, מידת עשייה מצוינת, אבל בעלת נתחי שומן רבים מדי. הצ'יפס במידת הקריספיות המושלמת. האסקובר (49 שקלים) עשוי בקר עם שומן כבש, והוא חריף בגלל פלפלים מקסיקניים שמשתלטים על טעם הבשר. ועדיין, טעים. נסכם זאת כך: בהחלט נשמח להגיע לכאן שוב. 
"הגראז'", ראול ולנברג 24, מגדלי זיו, תל אביב, 03-6499600
.

יין הארץ

פסטיבל "כרמים וטעמים" יתקיים ב־5־6 ביולי ברמת הנדיב הסמוכה לזכרון יעקב, בתוך גנים פורחים ומול נוף השקיעה. ברקע מופעי מוזיקה, תערוכת צילומים, אמנים יוצרים, פינות גורמה וחקלאות מקומית. זו השנה השלישית שרמת הנדיב מקיימת את הפסטיבל, כאשר המטרה היא לחשוף את תעשיית היין הענפה והחקלאות המקומית באזור מורדות הכרמל, בקעת הנדיב ועמק חפר. מגוון היקבים הרחב, הן בגודלם והן בסגנון המאפיין אותם, כולל בין היתר את יקבי כרמל, ועד יקבי בוטיק ייחודיים כגון יקב סומק, יקב אלונה, יקב ארנס, יקב ווטרמן, יקב מאיה ויקב שטיינמץ.

הפסטיבל מכוון לקהל הרחב ולשותפים בתעשיית היין בארץ, כמו גם ל"פודיז" ומביני עניין שמחפשים תוצרת מקומית באיכות גבוהה. המבקרים ייהנו גם ממפגן מרשים של תוצרת חקלאית ישראלית מקומית, כולל שמן זית, ריבות ועוד. מי שמחפש בילוי מהנה ואיכותי בערב קיץ נעים, יזכה גם ליהנות ממוזיקה חיה לאורך הערב ולתצוגת אמנות חיה במתחם הפסטיבל. 
מחיר כניסה: 90 שקלים. המחיר כולל כוס יין ממותגת לטעימות חופשיות במהלך האירוע, מפה אזורית, סדנאות טעימה ומגוון מופעים

פסטיבל כרמים וטעמים. צילום: באדיבות כרמים וטעמים רמת הנדיב


חגיגת יין

במרכז הכנסים של המכללה האקדמית אשקלון יתקיים בפעם החמישית פסטיבל יין שיכלול הופעות חיות, דוכני אוכל, הרצאות, סדנאות והרבה הרבה יין ובירות. הפסטיבל יתקיים לראשונה תחת כיפת השמיים במדשאת המכללה בתאריכים 7 ו־8 ביוני, החל מהשעה 18:00 ועד שעות הערב המאוחרות. 
השף גיא פרץ ינצח על הצד הקולינרי של האירוע, שבו יוכלו המשתתפים בין השאר ליהנות מפוד טראק בסגנון טברנה יוונית ולהתפנק בדוכן גבינות מכל העולם של מעדניית "מן האדמה".

הפסטיבל יתקיים בהשתתפות נבחרי ציבור ואלפי חוגגים, ויוצגו בו מאות סוגים של יינות אדומים, לבנים, מוגזים, ישראליים ומהעולם. כל סוגי היינות יוצעו לטעימה. בין רשימת המציגים בפסטיבל היין 2017: יקבי רקנאטי, סגל,  כרמל,  טפרברג, פסגות, ברקן, לביא, דלתון ויתיר. השנה לראשונה תהיה בפסטיבל שדרת בירות בוטיק. בין חברות הבירות המשתתפות ניתן יהיה למצוא את סומרסבי, ויינשטפן, ויטוס, לף רדיוס, לף בלונד, לף בראון, הוגארדן,  טובורג כחול, מלכה ונגב. 
האירוע מסובסד לטובת באי הפסטיבל. מחיר כניסה: 39 שקלים ליום. הכרטיס כולל כוס יין קריסטל איכותית מלאה ביין לבחירה מכל סוגי יינות הפסטיבל.

דרך הטעם


ארוחה טעימה הופכת את ערבי שישי וערבי החג לחוויה חושית מרהיבה ומשמחת. אם אתם מעוניינים לארח משפחה או חברים אבל אתם עסוקים, לקייטרינג "טעם וצבע", שאותו מוביל כבר שנים רבות השף עמית קאופמן, יש את הפתרון המושלם עבורכם. באזור התעשייה של עמק חפר נפתחה deli, מעדניית הגורמה של "טעם וצבע", שמציעה מבחר אוכל איכותי ובריא לקחת הביתה, ומתחם אירוח ובילוי חיצוני הכולל עמדות גריל אסאדו, מגדלי ירקות מקומיים המציעים ירקות טריים למכירה, פרחים היישר ממשתלות האזור ואטרקציות נוספות.

מסעדת deli. צילום: יח"צ


deli מציעה לתושבי האזור ולחולפים בדרך חגיגה קולינרית מקומית, שבה ניתן למצוא בין היתר קוסקוס מרוקאי, חריימה, שניצלים, עוף טוסקני ועופיונים ממולאים, לצד מנות מתפריט הגורמה של הקייטרינג כדוגמת ביף בורגיניון סלמון ברוטב עשבי תבלין ושקדים, בקר מזוגג ביין אדום ופרגית בקארי אדום. לצד המנות העיקריות ניתן למצוא גם מבחר עשיר של תוספות כגון תפוחי אדמה שלמים בתנור, אורז פרסי, אורז עם צימוקים וירקות ורטטוי. 
טעם וצבע deli, רחוב גשר העץ 3, אזור תעשייה עמק חפר. פתוח כל יום שישי בשעות 9:00־15:00.