אני אוהבת ללוש את בצק השמרים ביד ולא להיעזר במיקסר, שבו אני משתמשת רק כשאני נאלצת להכין אותו בזמן קצר. אם הבצק אינו מתוק, אפשר למלא אותו בגבינות ובירקות ולהפוך אותו למעין מאפה, פיצה או פוקצ’ה. מבצק מתוק, לעומת זאת, אפשר להכין שושני שמרים בשלל מליות. הפעם בחרתי למלא את השושנים בשוקולד ובחלבה, שיוצרים יחד טעם ייחודי ומושלם. את הקמח אפשר להחליף בקמח ללא גלוטן.



טיפסקל


בדרך כלל נוהגים לקמח את הבצק ואת משטחי העבודה, אולם מניסיוני נוח וטוב יותר לרסס בשמן את קערת הבצק ואת הבצק עצמו, מה שמונע הידבקות הבצק לקערה והיווצרות קרום יבש על פני הבצק. במלית השוקולד אפשר לשלב תוספות כמו אגוזי מלך גרוסים או פצפוצי שוקולד. שושני שמרים במילוי שוקולד וחלבה.




לפתוח את הבוקר עם שושנים מתוקים. צילום: פסקל פרץ רובין
לפתוח את הבוקר עם שושנים מתוקים. צילום: פסקל פרץ רובין



החומרים (לתבנית קפיצית בקוטר 26 ס"מ, משומנת):


 


לבצק:


4 כוסות קמח מנופה



50 גרם שמרים



1/2 כוס סוכר חום



2 חלמונים



1 כף דבש



1 כף תמצית וניל



1/2 כוס חלב



1 כוס מים



100 גרם חמאה או מחמאה רכה, חתוכה לקוביות גדולות



1/4 כפית מלח



למריחה:


30־50 גרם חמאה או מחמאה מומסת



1/2 כפית קינמון



למלית:

1 כוס סוכר חום



2 כפות אבקת קקאו



2 כפות נוטלה



1 כף קינמון טחון



1/2 כוס חוטי חלבה (מסולסלת)



להברשה:


1 חלמון טרוף עם כפית שמן



לסירופ:


1/2 כוס סוכר דמררה



3/4 כוס מים



2 כפות רום



1 כפית תמצית וניל



1 כפית מיץ לימון



אופן ההכנה:


1. להכנת הבצק: מערבלים במיקסר בעזרת וו הלישה את הקמח, השמרים והסוכר. מוסיפים את החלמונים, הדבש, תמצית הווניל, החלב ומחצית כמות המים ומוסיפים לערבל עד לקבלת תערובת אחידה. מבליעים תוך ערבול את קוביות החמאה בזו אחר זו ומוסיפים את המלח והמים הנותרים, בהתאם לספיגת הקמח. מערבלים עד לקבלת בצק אחיד וחלק, הניתק מדופנות קערת המערבל. מכסים בניילון נצמד ומתפיחים במקום חמים כשעה.



2. על משטח עבודה מקומח מרדדים את הבצק לעלה בעובי 1/2 ס”מ. מורחים במברשת את החמאה המומסת ובוזקים קינמון.



3. להכנת המלית: מערבבים בקערית את כל חומרי המלית ומפזרים שכבה אחידה על הבצק. מגלגלים תוך הידוק את הבצק לגלילה. חותכים בסכין חדה או משוננת כ־16 פרוסות שוות בגודלן. מברישים את הפרוסות בחלמון הטרוף. אופים בתנור שחומם מראש לחום בינוני (180 מעלות) במשך כ־30 דקות, עד לקבלת גוון חום־זהבהב, או עד שקיסם הננעץ במרכז הפרוסות יוצא נקי ויבש.



4. להכנת הסירופ: מניחים בסיר קטן את כל חומרי הסירופ ומבשלים על אש גדולה במשך כ־4־5 דקות, עד שהסוכר נמס והתערובת חלקה. יוצקים את הסירופ על פני שושני השמרים בעודם חמים.