יש ברים שמשקיעים בתפאורה, ואילו אחרים מתמקדים בפלייליסט, במבחר גדול של בירות מהחבית או במנות שמצטלמות מגניב לאינסטגרם. "בוטניקה בר" בתל אביב בחר להשקיע בקרח. כן, הדבר הנוזלי הזה שנועד לקרר לכם את הדרינק ולרוב הוא חסר חשיבות מבחינתכם, מקבל בבוטניקה חשיבות, כפי שלא קיבל עד היום.

"בוטניקה" הוקם לפני כשמונה חודשים על ידי הבעלים ניק סיטבון וחבריו לקבוצת "ליקוויד מנג'מנט" השוודית. החברה עוסקת בייעוץ, בהקמות ובהדרכות בנושא אלכוהול בעולם וחתומה על הקמתם של כמעט 100 ברים, ועל מאות תפריטים והדרכות עבור מותגי־על כמו קמפרי במדינות אירופה.

סיטבון עצמו נולד בישראל, אך גדל בלונדון. בשל העובדה שיש לו משפחה בארץ ואהבה גדולה לישראל, הוא בחר להקים את בר הקוקטיילים "בוטניקה" דווקא כאן. רוב השנה סיטבון ושותפיו יושבים בשוודיה, ומי שמנהלים את הבר ביומיום הם ניסו מוגרבי וג'י ארנתה. מוגרבי (34) עלה ב־1994 מטורקיה לישראל עם משפחתו. "כל הקוקטיילים שלנו מפוצצים בתבלינים, בעשבי תיבול ובירקות", הוא מסביר כעת מה עומד מאחורי השם "בוטניקה". אנחנו מתאימים את חומרי הגלם בקוקטייל למנה הספציפית שמתאימה לו ונותנים דגש לחומרי גלם טריים ורעננים למנות ולקוקטיילים".

אז מה הקטע שלכם עם קרח?
"אנחנו מתייחסים אליו בתור מרכיב מאוד חשוב. תהליך ההכנה של הקרח הוא ייחודי ל'בוטניקה'. נכון להיום, מדובר במקום היחיד בישראל שמחזיק מכונת קרח כמו שיש לנו. המכונה יכולה לייצר בלוק של קרח שקוף ודחוס בנפח של 180 ליטר. אנחנו משתמשים במים מזוקקים שעוברים אוסמוזה הפוכה. המכונה מקפיאה את הקרח בצפיפות ומוציאה אותו שקוף וחלק לגמרי. מאחר שהוא מוקפא בקור עז הרבה יותר ממקפיא רגיל, לוקח לו יותר זמן להינמס".

מה זה אומר בפועל? שהקרח בקוקטייל שלכם לא יימס מהר ולא ידלל לכם את המשקה, אלא רק יקרר אותו. את הגוש הגדול שיוצא מהמכונה הופכים הברמנים של "בוטניקה" לגושים קטנים, קוביות ועיגולים מושלמים. כל קוקטייל מגיע עם קרח ייחודי לו, מה שמוסיף לחוויה על הבר.

המקצועיות ב"בוטניקה" ניכרת בכל. בתפריט אפשר למצוא 30 קוקטיילים שמתחלפים מדי שלושה חודשים, מנות קטנות לצד האלכוהול והתאמות של הקוקטיילים למנות. לחובבי הקוקטיילים מחכה הפתעה: את המשקה הסקנדינבי המסורתי אקוואויט, למשל, מכינים פה לאחר השריה של עשבי תיבול באלכוהול, ואת כל התמציות לקוקטיילים רוקחים בבר. חלק מהתבלינים שלא ניתנים להשגה בארץ - מגיעים משוודיה.
"בוטניקה בר", הירקון 78, תל אביב

נכנסים לבר

לרגל פתיחת הקיץ, חובבי האלכוהול יכולים ליהנות משלל משקאות חדשים שיכניסו טעם מרענן לעונה החמה.

סנגריה אל סול. ניתן להגיש בימי הקיץ החמים. צילום: יח"צ
סנגריה אל סול. ניתן להגיש בימי הקיץ החמים. צילום: יח"צ


סנגריה EL SOL, קוקטייל יין בטעמי פירות המיוצר בספרד, מכיל 7% אלכוהול בלבד ומגיע מוכן לשתייה ישר מהבקבוק. ניתן להגישו קר בימי הקיץ החמים, לחמם בימי החורף הקרים או להגישו כקוקטייל פירותי עם פירות חתוכים. מחיר: 29 שקלים.

סיידר תפוחים בתוספת דבש. רק שבעה שקלים. צילום: יח"צ
סיידר תפוחים בתוספת דבש. רק שבעה שקלים. צילום: יח"צ


STRONGBOW, סיידר תפוחים בעל 4.5% אלכוהול המיוצר מרכז תפוחים טבעי, יוצא בשני טעמים חדשים: בתוספת דבש (HONEY) ובתוספת פירות יער (DARK FRUIT). מחיר: 7 שקלים

יין מבעבע חדש מבית יקב רמת הגולן. ליווי מושלם לכל ארוחה. צילום: ענת לנדאו
יין מבעבע חדש מבית יקב רמת הגולן. ליווי מושלם לכל ארוחה. צילום: ענת לנדאו


יקב רמת הגולן משיק מהדורה חדשה לגמלא השמורה ברוט NV. זהו יין מבעבע מרענן שיהווה אתנחתה מצננת מושלמת ביום קיץ לוהט או ליווי מושלם לכל ארוחה. מוכן לשתייה כעת, ויישמר בתנאי שתייה מצוינים כחמש שנים. מחיר: 75 שקלים.

ליקר "דה קרינה". מתקתק עם נוכחות מעודנת של אלכוהול. צילום: יח"צ
ליקר "דה קרינה". מתקתק עם נוכחות מעודנת של אלכוהול. צילום: יח"צ


חברת שוקולד הבוטיק "דה קרינה" משיקה ליקר שוקולד לבן ואגוזים, המיוצר לפי מתכון ייחודי של השוקולטיירית קרינה צ'פלינסקי. זה ליקר גורמה מתקתק עם נוכחות מעודנת של אלכוהול (11.5%). הוא ישווק בשני בקבוקים: 500 מ"ל ו־250 מ"ל. ניתן להשיגו בחנות המפעל ברמת הגולן, בחנות הקונספט בקיסריה, בחנויות יין ובחנויות פרחים. מחיר: 79 שקלים ל־500 מ"ל ו־46 שקלים ל־250 מ"ל

קרלסברג במהדורה מיוחדת. 170 שנה למבשלה. צילום: רונן מנגן
קרלסברג במהדורה מיוחדת. 170 שנה למבשלה. צילום: רונן מנגן


קרלסברג משיקה מהדורה מיוחדת הכוללת שישה בקבוקים שעוצבו בסגנון תוויות היסטוריות של המותג, לכבוד חגיגות 170 שנה למבשלה.
מחיר: 39.90 שקלים לשישייה